Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:01:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758379 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2960 : 28 Grudnia 2013, 00:00:41 »
0

1014. Czym zasadniczo różniły się oryginalne układy ogrzewania w rumuńskich wagonach motorowych MBxd2 i doczepnych Bxhpi?

Od razu piszę, że nie chodzi tu o szczegóły typu którędy rurkę poprowadzono, czy ile grzejników było tu, czy tam. Różnica o którą pytam jest jedna, zasadnicza.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2961 : 28 Grudnia 2013, 00:16:20 »
0

Strzelam. W motorówce wodę grzeje silnik, w doczepie węglowy piecyk
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2962 : 28 Grudnia 2013, 00:32:03 »
0

W obu przypadkach źródłem ciepła jest kocioł opalany czymś, co akurat było do palenia, czasem nawet węglem, zatem pudło.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2963 : 28 Grudnia 2013, 02:29:50 »
0

Moim skromnym zdaniem różnica polegała na wymuszeniu obiegu w motorówce, w wagonach doczepnych obieg był grawitacyjny.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2964 : 28 Grudnia 2013, 11:21:37 »
0

To skromne zdanie jest właściwym zdaniem.
Wiadomo, że obieg pompowy jest wydajniejszy i sprawniejszy, jednak nie odważono się na zainstalowanie jego w wagonach doczepnych, ze względu na małą praktyczność, czyli niepewne źródło prądu zwłaszcza podczas postoju, którego jak wiadomo na wąskim torze jest dużo. Wagon motorowy wyposażony w niezależne od jazdy źródło prądu - alternator silnika - pozwalał na zastosowanie obiegu wymuszonego, choć, na wszelki wypadek, zostawiono możliwość przełączenia cyrkulacji na grawitacyjną.

Kolego Fey - do dzieła!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2965 : 28 Grudnia 2013, 14:20:20 »
0

Ostatnie pytania dotyczyły raczej taboru, w takim razie dziś dla odmiany coś z drogownictwa: ważnym elementem nawierzchni, cenionym szczególnie przez początkujących złomiarzy są łubki i śruby łubkowe. W przedwojennej literaturze wyróżnia się trzy typy owych śrub spotykane na PKP: polskie, rosyjskie i pruskie.
1015. Czym zasadniczo różniły śruby łubkowe typów rosyjskiego i pruskiego od polskich?
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2966 : 28 Grudnia 2013, 15:01:52 »
0

1. Polski - łeb kwadratowy - trzpień śruby prosty.
2. Rosyjski - łeb kwadratowy przymocowany do trzpienia śruby mimośrodowo.
3. Pruski - łeb kwadratowy - trzpień śruby ze zgrubieniem w miejscu gdzie wchodzi w łubek.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2967 : 28 Grudnia 2013, 15:08:28 »
0

Polskie podczas dokręcania miały się blokować w sposób taki, że krawędź kwadratowej główki opierała się o występ łubka, zaś pozostałe miały pod główką śruby spłaszczenie trzpienia w "jajko", bądź uformowanie go w taką "łezkę" - oba kształty pasowały do adekwatnych otworów w łubkach które uniemożliwiały obrót śruby.
Cholera - Janeczek był pierwszy...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2968 : 28 Grudnia 2013, 20:45:59 »
0

Pałeczkę przejmuje kolega Janeczek.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2969 : 28 Grudnia 2013, 22:28:59 »
0

1016. W dwóch odcinkach* serialu pt. "Ojciec Mateusz" sceny plenerowe są kręcone na moście kolei wąskotorowej. Co to za most?

* Tyle akurat widziałem .... może ten mostek występował więcej razy.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #2970 : 29 Grudnia 2013, 08:34:09 »
0

Szczucin?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2971 : 29 Grudnia 2013, 09:06:38 »
0

Nie, nie Szczucin.
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2972 : 29 Grudnia 2013, 15:45:06 »
0

Kolejka Jabłonowska. Most na Świdrze.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2973 : 29 Grudnia 2013, 16:19:44 »
0

Odpowiedź prawidłowa.
Górnym jeździł pociąg .... na dolnym film kręcono. W taki oto sposób przeniesiono Sandomierz do Józefowa. 



*  (149.67 KB, 571x541 - wyświetlony 620 razy.)
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2974 : 29 Grudnia 2013, 17:47:08 »
+1

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale świąteczne wizyta skutecznie uniemożliwiła mi zadanie pytania. Kucyk poruszył jednak bardzo ciekawy wątek, poproszę go o podesłanie mi zdjęcia z MBxd2 stacjonującego w Piasecznie pompy, która wymusza obieg w układzie grzewczym wagonu. Bo to co jest na schemacie w słynnej 'Instrukcji ...' nie do końca pokrywa się z rzeczywistością ;-)
Tak więc de facto - moim zdaniem - jest nieco inaczej i ciekawym jak to się przedstawia na innych kolejkach.

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2975 : 30 Grudnia 2013, 09:29:41 »
0

Kilkanaście kilometrów na zachód od Ostrołęki, przy linii kolejowej nr.35 Ostrołęka - Szczytno, istniała kiedyś kolejka leśna która została zlikwidowana w ..... , no właśnie
1017 Którą rocznicę likwidacji obchodziliśmy w tym roku ?
Zapisane
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2976 : 30 Grudnia 2013, 17:16:24 »
-1

49. Rocznicę?
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2977 : 30 Grudnia 2013, 17:49:00 »
0

Rocznice to się obchodzi ..... okrągłe. 50 lat temu.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 20:33:49 wysłane przez janeczek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2978 : 30 Grudnia 2013, 20:56:25 »
+2

poproszę o podesłanie mi zdjęcia z MBxd2 pompy, która wymusza obieg w układzie grzewczym wagonu

Tadaaaa! Sorki za bałagan - nie miałem czasu zamieść podłogi.

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #2979 : 30 Grudnia 2013, 22:10:08 »
0

Tadaaaa! Sorki za bałagan - nie miałem czasu zamieść podłogi.

Trzeba było odkurzyć
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!