Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:42:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka parkowa w Krośnicach  (Przeczytany 122545 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #80 : 22 Października 2012, 08:14:16 »
-1

No, ba! A wiadomo czy kociołek przejdzie rewizję za rok? W takim przypadku zawsze lepiej mieć jakąś naklejeczkę w rezerwie, gdyż wiadomo że w takiej nalepce (jak w papierowym świadectwie bezpieczeństwa) drzemie ukryta siła która wszelakie nieszczęścia i awarie odpędza niczym królicza łapka... Ave!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #81 : 22 Października 2012, 12:50:26 »
+1

Jeden Kuc, jednym postem, zorganizował koncert orkiestry Zasadniczej Szkoły Zawodowej Gry na Wiolonczeli z Milicza. 
HEHEHEHE uwielbiam takie wielofunkcyjne wkrętki. Napisał bym więcej, ale naruszę regulamin forum w kilku punktach : )
Przy okazji, ktoś z widowni rykoszetem zawołał o sonatę "Integracji środowiskowej", ale to temat na inny wątek.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #82 : 30 Listopada 2012, 22:42:25 »
+3

Krośnice - dzień mocy. Testy parowozu. Małe | Duże
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #83 : 30 Listopada 2012, 23:21:52 »
0

O! i to jest film z takich jakie lubię
Zapisane

To jest przekaz.
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #84 : 01 Grudnia 2012, 01:12:46 »
+1

filmik - cudeńko istne pod każdym względem. Poczciwy Wiluś daje radę spoko ( chyba mu ostro viagry zadali do wody kotłowej ). Czas na pierwszą imprezkę na tej kolejce nadchodzi niechybnie ( jakieś Krośnickie Dni Czadu i Pary czy coś takiego ).
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #85 : 01 Grudnia 2012, 09:23:57 »
0

Dawny Wiluś w końcu jest w pełni sprawny to i prowadzi się jak parowóz a nie jak rozklekotany wolsztyński dziurawy czajnik. A i obsługa z jajem co to nie żałują pojazdu
Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #86 : 01 Grudnia 2012, 11:44:59 »
0

filmik - cudeńko istne pod każdym względem. Poczciwy Wiluś daje radę spoko ( chyba mu ostro viagry zadali do wody kotłowej ). Czas na pierwszą imprezkę na tej kolejce nadchodzi niechybnie ( jakieś Krośnickie Dni Czadu i Pary czy coś takiego ).
Zdecydowanie teraz czas na ogólnodostępną imprezę dla MK, "tajnych" przejazdów próbnyvh już wystarczy .
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #87 : 01 Grudnia 2012, 12:00:06 »
0

Jak kolejka będzie oficjalnie otwarta to będą i imprezy. Póki co tylko dla nielicznych przejazdy.

EDYTA:

Do wszystkich sfrustrowanych i zasmuconych tym faktem i z tegoż powodu klikających minusy:

Oficjalne stanowisko zarządu nierządu przyrządu itp itd etc:

Dopóki nie będzie wszystko odebrane, projekt rozliczony, cała dokumentacja klepnięta przez UTK kolejka oficjalnie nie istnieje a więc wszystkie jazdy są przejazdami technologicznymi, jazdami testowymi czy to taboru czy to torowiska w obecności zamawiającego i wykonawców. Nikt poza nimi uczestniczyć w tym nie może, tak naprawdę to jest to jeszcze teren budowy. Oficjalne otwarcie w maju, wtedy to zapraszamy. Plan na imprezę już jest
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2012, 13:17:37 wysłane przez AXEL » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #88 : 01 Grudnia 2012, 16:19:04 »
+2

Masz plusa,może się wyrówna
Zresztą, kiedyś już pisałem o tym, tyle że dotyczyło innego pojazdu i innej kolejki, ale sensu to nie zmienia.
http://750mm.pl/index.php?topic=1963.msg55719#msg55719
Zapisane

MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #89 : 01 Grudnia 2012, 16:26:27 »
-3

Jak kolejka będzie oficjalnie otwarta to będą i imprezy. Póki co tylko dla nielicznych przejazdy.

EDYTA:

Do wszystkich sfrustrowanych i zasmuconych tym faktem i z tegoż powodu klikających minusy:

Oficjalne stanowisko zarządu nierządu przyrządu itp itd etc:

Dopóki nie będzie wszystko odebrane, projekt rozliczony, cała dokumentacja klepnięta przez UTK kolejka oficjalnie nie istnieje a więc wszystkie jazdy są przejazdami technologicznymi, jazdami testowymi czy to taboru czy to torowiska w obecności zamawiającego i wykonawców. Nikt poza nimi uczestniczyć w tym nie może, tak naprawdę to jest to jeszcze teren budowy. Oficjalne otwarcie w maju, wtedy to zapraszamy. Plan na imprezę już jest
Dobra rozumiem, że przejazd osób postronnych ze względu na braki dokumentacji odbyć się nie może, ale jakby pojawiła się informacja o takim przejeździe technicznym i ktoś by tam pojechał zrobić sobie zdjęcie, to myślę że tragedii by nie było .
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #90 : 01 Grudnia 2012, 16:43:31 »
+3

Skoro jest to teren budowy to "nieupoważnionym wstęp wzbroniony". W razie wypadku nie było by wesoło. Lepiej poczekać te pół roku i na legalu zrobić.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #91 : 01 Grudnia 2012, 18:00:36 »
0

Już ja widze jakby to tylko zdjęcia były. Zaraz ktoś pchałby się na parowóz, na wagon, skrajnia to za daleko ect itd itp... Niestety póki co zamawiający nie dopuszcza na teren nikogo poza wykonawcami i komisjami odbiorczymi. Wstrzymajmy się do maja.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #92 : 01 Grudnia 2012, 18:29:29 »
+3

Tygodnik Milicki donosi:

Pierwsza podróż krośnicką kolejką

Małgorzata Czapczyńska

Nie lada atrakcję mieli krośniccy radni i pozostali uczestnicy sesji Rady Gminy, która odbyła się w środę 28 listopada. W tym dniu odbył się odbiór techniczny nowo wybudowanej wąskotorówki w parku pomiędzy Krośnicami a Wierzchowicami. Była więc okazja do odbycia pierwszej podróży kolejką.

Budowa jednej z największych atrakcji nie tylko gminy Krośnice i naszego powiatu, ale i całego regionu dobiegła końca. W środę 28 listopada nastąpił odbiór techniczny kolejki wąskotorowej, która powstawała w parku pomiędzy Krośnicami a Wierzchowicami od czerwca ubiegłego roku. Warto zaznaczyć, że jest to jedyna w Polsce taka inwestycja po 1989 roku, która znakomicie dopina inne zaprojektowane i budowane w krośnickiej przestrzeni parkowej atrakcje. Jako pierwsi mogli się o tym przekonać krośniccy radni, których do przejazdu kolejką zaprosił w trakcie sesji sekretarz Dariusz Stasiak. Wraz z radnymi w pierwszą podróż udali się również pozostali uczestnicy sesji – sołtysi i przedstawiciele Rad Sołeckich, a także m.in. wójt Mirosław Drobina, skarbnik gminy Marzena Lis-Długosz i kierownik krośnickiego GOPS-u Zbigniew Pełczyński. Wśród podróżnych nie zabrakło też dyrektora Centrum Doradztwa i Rozwoju Kompetencji Ireneusza Ratuszniaka, który swego czasu był dyrektorem departamentu RPO w Urzędzie Marszałkowskim. W trakcie sesji zaprezentował on radnym główne założenia nowej perspektywy finansowania unijnego na lata 2014–2020, z których wynika, że Unia Europejska nie będzie już tak hojnie dawać pieniędzy m.in. na turystykę. Ratuszniak podkreślił, że gdyby gmina Krośnice nie wykorzystała tak znakomicie środków unijnych w pierwszym i obecnym rozdaniu, w kolejnej, ostatniej unijnej perspektywie nie byłoby szans na dofinansowanie wybudowanej już i budowanej obecnie w Krośnicach infrastruktury turystycznej. – Zawsze dawałem państwa gminę za wzór, jeśli idzie o spójną wizję rozwoju i niezwykle skuteczne pozyskiwanie środków unijnych – gratulował radnym I. Ratuszniak.
Przejażdżka jedyną na Dolnym Śląsku kolejką z pewnością tylko utwierdziła specjalistę od funduszy unijnych w przekonaniu o autentycznym nastawieniu gminy Krośnice na szeroko pojętą turystykę.
Trasa kolejki wąskotorowej liczy trzy kilometry. Na całej jej długości usytuowanych jest sześć stacji, w tym jedna główna – mały dworzec. Będzie w nim funkcjonować m.in. niewielka kawiarenka, gdzie oprócz kawy i herbaty będzie można również coś zjeść. Na dworcu mieścić się też będą toalety oraz małe muzeum kolejnictwa. Budynek stacji głównej i małe stacyjki są bardzo ładne i estetyczne, a kilka kilometrów torowiska ułożonego w pętle pozwala nie tylko na urozmaicenie samej trasy, ale i na wpuszczenie dwóch zestawów kolejki, mijających się gdzieś w parku.
Za 1 mln 20 tys. zł gmina zakupiła parowozik i dwa wagoniki letnie, wyremontowana została zakupiona wcześniej lokomotywka spalinowa oraz dwie bardzo stare lokomotywki, które mają charakter muzealny i już dzisiaj stanowią wielką atrakcję dla dzieci i młodzieży.
Przejażdżki kolejką oraz wszystkie inne atrakcje w parku między Krośnicami a Wierzchowicami będą dostępne dla mieszkańców i turystów w przyszłym sezonie.
Ogólny koszt całego przedsięwzięcia ma wynieść około 10 milionów złotych (część zalewowa – ok. 1 mln 260 tys. zł; tory dla kolejki i obiekt dla taboru – ok. 6 mln 600 tys. zł; stacje kolejki – ok. 760 tys. zł; drogi dojazdowe, parkingi itp. – ok. 1 mln 350 tys. zł), z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej na dziś wynosi ponad 5 mln 500 tys. złotych.

Parowozik o oznaczeniu Ptx48, wyprodukowany w 1955 roku w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie, jest w znakomitym stanie technicznym. Naprawę główną przeszedł zaledwie dwa lata temu w Pile, o czym informują metalowe tabliczki umocowane w kilku miejscach maszyny. Przez najbliższe trzy lata ważny jest też przegląd kotła, co może się wydawać mało znaczącą rzeczą, ale w obliczu ceny tzw. próby wodnej kotła, wynoszącej około 170 tys. zł, staje się istotną informacją. Parowozik jeździł wcześniej w Nowym Dworze Gdańskim, ale ostatnie lata nie były dla niego łaskawe. Jak powiedział nam Konrad Borowiecki odpowiedzialny z ramienia firmy Axel Rail za uruchomienie lokomotywki, maszyna jeszcze pięć lat temu stała przed restauracją w jednej z nadmorskich miejscowości. Była kompletnie zdewastowana i nic nie wskazywało na to, aby mogła wrócić do normalnej eksploatacji. Dziś wygląda znakomicie, wręcz lśni w oczekiwaniu na codzienną pracę.

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #93 : 01 Grudnia 2012, 21:44:37 »
+1

Wysłany przez: AXEL
Cytuj
Niestety póki co zamawiający nie dopuszcza na teren nikogo poza wykonawcami i komisjami odbiorczymi.
Tygodnik Milicki donosi:
Cytuj
Nie lada atrakcję mieli krośniccy radni i pozostali uczestnicy sesji Rady Gminy, która odbyła się w środę 28 listopada. W tym dniu odbył się odbiór techniczny nowo wybudowanej wąskotorówki w parku pomiędzy Krośnicami a Wierzchowicami. Była więc okazja do odbycia pierwszej podróży kolejką.

Kto TU jest wiarygodny?
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #94 : 01 Grudnia 2012, 22:56:56 »
+2

Jadą do Krośnic świry kolejowe



Świry kolejowe dojechały

Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #95 : 02 Grudnia 2012, 12:31:24 »
0

Kto TU jest wiarygodny?

Andrzeju - ja specjalnej sprzeczności  nie widzę. Radni w końcu są niejako przedstawicielami inwestora...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #96 : 02 Grudnia 2012, 15:09:51 »
-1


Kto TU jest wiarygodny?




Oj Andrzej Andrzej, chciałoby się krzyknąć pewne powiedzenie o starości i głupocie. Oczywiście, że Ariel ma rację. Radni zostali przewiezieni kolejką tylko po to by mogli uczestniczyć w odbiorach.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #97 : 02 Grudnia 2012, 20:36:51 »
+3

Wysłany przez: AXEL
Cytuj
Niestety póki co zamawiający nie dopuszcza na teren nikogo poza wykonawcami i komisjami odbiorczymi.
Tygodnik Milicki donosi:
Cytuj
Wraz z radnymi w pierwszą podróż udali się również pozostali uczestnicy sesji – sołtysi i przedstawiciele Rad Sołeckich, a także m.in. wójt Mirosław Drobina, skarbnik gminy Marzena Lis-Długosz i kierownik krośnickiego GOPS-u Zbigniew Pełczyński. Wśród podróżnych nie zabrakło też dyrektora Centrum Doradztwa i Rozwoju Kompetencji Ireneusza Ratuszniaka, który swego czasu był dyrektorem departamentu RPO w Urzędzie Marszałkowskim.
Axel, a nikogo od posła ze znanej komisji nie było?
Za dobrze znam realia i zgadzam się z uwarunkowaniami prowadzenia przewozów, ale śmieszą mnie twoje uzasadnienia udziału np. sołtysów.
Wysłany przez: AXEL
Cytuj
Oj Andrzej Andrzej, chciałoby się krzyknąć pewne powiedzenie o starości i głupocie.
Krzycz głośno, Tobie będzie wiele wybaczone.!!!!!!!





Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #98 : 02 Grudnia 2012, 21:11:55 »
+4

Oj Andrzej Andrzej, chciałoby się krzyknąć pewne powiedzenie o starości i głupocie.
Podobno muzyka łagodzi obyczaje. Skoro tak, to chyba jesteś AXEL kiepskim muzykiem.
 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #99 : 02 Grudnia 2012, 22:47:04 »
+2

Obyczaje to łagodzi śniadanko. Takie porządne, konkretne.I piszę zatem konkretnie:

Panowie Przedpiścy! Nie chcąc być ponownie zbanowanym za konteksty seksualne poproszę metaforycznie o zaprzestanie klepania kucyka w kwestii imprez na kolejce (tak, tu celowo używam nielubianego przeze mnie zdrobnienia) krośnickiej.

Zobaczcie jak to wszystko wygląda: to jest jednak ciągle plac budowy. Tor leży, czajnik czai, ale wciąż nie ma zakończonych prac przy infrastrukturze: dojazdach, drogach, stawach, zieleni, miejscach dla turystów, ścieżkach, trawnikach, ławkach i innych, niby zbędnych z kolejowego punktu widzenia, ale zasadniczych dla całego przedsięwzięcia szczegółów.
Bo ta kolej nie jest po to by przewozić ludzi. Ona ma służyć radości. A do tego, oprócz niej samej, trzeba jeszcze wiele.

Poczekajmy aż będzie w komplecie wszystko to co mamy podziwiać. A wtedy, ręczę za to, nie jednemu podniesie się (znów metafora ze względów jak wyżej) ramię semafora.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!