Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Października 2024, 03:21:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości w Internetowej Encyklopedii Kolejnictwa  (Przeczytany 236263 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #40 : 25 Stycznia 2014, 00:56:04 »
0

Mimo niespodziewanego ataku zimy w styczniu (a może dzięki temu) w Archiwum Enkolu pojawił się nowy materiał. Jest nim:

Normatyw Techniczny NR WD 13 projektowania wąskotorowych linii kolejowych użytku publicznego o szerokości toru 750 mm będący załącznikiem do zarządzenia nr 294 Ministra Komunikacji zamieszczonego w Dzienniku Budownictwa nr 8 z dnia 17 kwietnia 1964 r., pozycja 27.

A oto sznurek:

http://enkol.pl/Archiwum:Normatyw_Techniczny_NR_WD_13
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 01 Marca 2014, 01:15:07 »
0

Dorzuciłem zestawienie kolejek wąskotorowych wpisanych do rejestru zabytków. Dane na podstawie list Narodowego Instytutu Dziedzictwa. W zestawieniu uwzględnione są już wszystkie linie i układy przestrzenne. Brakuje jeszcze pojedynczych obiektów (mosty, budynki) - zastanawiam się, czy nie umieścić ich w osobnej tabeli, ale w sumie dużo tego nie ma.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 01 Marca 2014, 21:54:09 »
0

Jeszcze jest mazowiecka część starachowickiej. Ale dobra robota!
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 01 Marca 2014, 22:43:47 »
0

Nadal uzupełniam Wiesz może konkretniej, co jest wpisane na Starachowickiej w świętokrzyskim?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 01 Marca 2014, 22:56:24 »
0

Na świętokrzyskiej wpisany jest nie cały odcinek Umianowice -Sędziejowice. Wpis kończy się kilkaset metrów przed stacją na granicy gmin Kije/Chmielnik.
W Pińczowie nie stacja tylko budynek stacyjny. Układ torowy z tego co było pisane niedawno w jednym temacie nie jest już w rejestrze.

Swoją drogo to w rejestrze powinny być wszystkie kolejki które do dziś przetrwały.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #45 : 02 Marca 2014, 01:19:30 »
0

Pisałem na podstawie list NID i staram się możliwie mało zmieniać (używam pojęć dokładnie takich jak u nich, choć czasem rodzi to problemy). Pińczów sam się poprawił bo zmieniłem sposób opisu, do Sędziejowic dodałem twoją uwagę jako przypis.

Cytuj
Swoją drogo to w rejestrze powinny być wszystkie kolejki które do dziś przetrwały.
Może warto byłoby przypomnieć poszczególnym konserwatorom o ich istnieniu. Szczególnie w Wielkopolsce jest z tym kiepsko. Niech jednak miejscowi, działający przy poszczególnych kolejkach zdecydują, czy to dobry pomysł.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #46 : 03 Marca 2014, 21:37:11 »
0

Nadal uzupełniam Wiesz może konkretniej, co jest wpisane na Starachowickiej w świętokrzyskim?


Wg tego: http://szczytniak.republika.pl/obiekty.pdf
wszystkie tory, rozjazdy i przepusty, nr rej.: 1184 z 14.02.1995
trochę inaczej wyglądają też wpisy z Jędrzejowskiej - ale się nie zagłębiałem

Natomiast z opracowania pamiętającego jeszcze woj. kieleckie mam spisane, że objęte rejestrem są: tory zasadnicze, tory boczne i rozjazdy, mosty, wiadukty, przepusty;

W przypadku braków - warto jeszcze po BIPach poszukać w gminnych programach opieki nad zabytkami (gminy muszą coś takiego sporządzić).
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #47 : 03 Marca 2014, 21:51:00 »
0

Jędrzejowska była wpisana cała to co ocalało al niedawno cześć wypisano i dlatego wpisy się nie pokrywają..
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 18 Kwietnia 2014, 05:07:26 »
0

Internetowa Encyklopedia Kolejnictwa Enkol.pl została przeniesiona z hostingu współdzielonego na własny, odrębny serwer.

Ponadto zaktualizowano (w końcu) oprogramowanie z wersji 1.16 na 1.22.5.

Naprawiono pojawiające się od jakiegoś czasu błędy powodujące wyświetlanie się komunikatów typu "Internal server error", czy "MW fatal error".

Gdyby coś działało nie tak (źle wyświetla się skórka, nie działa jakieś rozszerzenie itp), to proszę o kontakt:

kudlok (maupa) gmail (kropka) com
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #49 : 21 Kwietnia 2014, 05:44:02 »
0

Dla ułatwienia komunikacji pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami Enkolu zastąpiliśmy dotychczasowy system polegający na edycji stron odpowiednich dyskusji (upierdliwe i mało przejrzyste) forum dla użytkowników. Forum dostępne jest z panelu nawigacyjnego po lewej stronie ekranu pod linkiem o nazwie: "Forum społeczności"

Dla ciekawskich i leniwych za razem link: http://enkol.pl/Specjalna:WikiForum

Forum może czytać każdy, zaś pisać na nim mogą tylko zarejestrowani użytkownicy Enkolu.
Zaznaczam, że na razie nic tam nie ma oprócz przygotowanych do użycia, ale pustych działów.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #50 : 15 Maja 2014, 00:17:20 »
0

Dodaliśmy możliwość przesyłania na Enkol plików audio i video oraz ich osadzania w artykułach.
Niby niewiele, ale cieszy. Przynajmniej mnie Chichot
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #51 : 20 Czerwca 2014, 03:05:31 »
0

Coś nowego wyprodukowałem. Artykuł o Kolei Parkowej Kopalni Węgla Kamiennego "Makoszowy" w Zabrzu.
A oto link:

http://enkol.pl/Kolej_Parkowa_Kopalni_W%C4%99gla_Kamiennego_%22Makoszowy%22
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #52 : 20 Czerwca 2014, 19:01:25 »
0

W Archiwum Enkolu opublikowaliśmy następujące 3 dokumenty archiwalne:

1. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 750 mm ze starą i nową numeracją
2. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 785 mm ze starą i nową numeracją
3. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 1000 mm ze starą i nową numeracją

Wykazy te zostały opublikowane w roku 1974 przez Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych w związku z wprowadzeniem ujednoliconych dwunastocyfrowych numerów wagonów (CETAR).
Dokumenty te nie są szczególnie efektowne - ot kolumny cyferek i literek. Ale są interesujące o tyle, że:

- zawierają stare i nowe numery wszystkich wagonów, a dzięki temu możliwe jest powiązanie numerów obecnie widocznych na wagonach ze starymi numerami często występującymi w archiwalnych dokumentów.

- spisy zawierają wszystkie wagony o danym prześwicie, które były na stanie PKP mniej więcej w połowie roku 1974. Co prawda tylko w przypadku wagonów na tor 785 mm oddają jasno inwentarz konkretnej kolei (bo była tylko jedna taka), niemniej jednak nawet te, które hurtem obejmują wszystkie wagony na 750, czy 1000 mm są, moim zdaniem, ciekawe

A oto sznurek:

http://enkol.pl/Archiwum:Pismo_CZKD_w_sprawie_ustalenia_nowej_numeracji_wagon%C3%B3w_w%C4%85skotorowych_%281974%29
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 22 Czerwca 2014, 14:39:17 »
0

Dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów, Ariela Ciechańskiego, opublikowaliśmy w Enkolu listę fabryczną lokomotyw typu 409Da wyprodukowanych w Myszkowskich Zakładach Metalurgicznych "Mystal" w Myszkowie.

W związku z powyższym mam prośbę - o uzupełnienie tabelki (albo podanie informacji) w części dotyczącej obecnego / ostatniego miejsca stacjonowania, obecnego / ostatniego użytkownika i oznaczenia. Na razie połowa tabeli jest pusta, ale liczę, że z pomocą użytkowników Tego Zacnego Forum oraz innych pasjonatów uda się ją uzupełnić. A poniżej link do listy:


http://enkol.pl/Lista_fabryczna_lokomotyw_typu_409Da_produkcji_Myszkowskich_Zak%C5%82ad%C3%B3w_Metalurgicznych_%E2%80%9EMystal%E2%80%9D_w_Myszkowie
Zapisane
Skytruck
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 22 Czerwca 2014, 21:06:49 »
0

Coś nowego wyprodukowałem. Artykuł o Kolei Parkowej Kopalni Węgla Kamiennego "Makoszowy" w Zabrzu.
A oto link:

http://enkol.pl/Kolej_Parkowa_Kopalni_W%C4%99gla_Kamiennego_%22Makoszowy%22


Za "bajtla" zdarzyło mi się jeździć tą kolejką. Niestety mój syn nią nie pojedzie...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #55 : 23 Czerwca 2014, 00:14:24 »
0

A masz może przypadkiem jakieś zdjęcia?
I druga prośba - mógłbyś opisać to, co pamiętasz z tej kolejki?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 23 Czerwca 2014, 17:50:30 »
0

Po dłuższej przerwie postanowiłem coś skrobnąć. Padło na poczciwą HF-kę czyli "Brigadelokomotive". Generalnie trochę przetłumaczyłem z niemieckiej Wikipedii, trochę uzupełniłem informacjami z heeresfeldbahn.de, Wciąż pod parą..., Pokropińskiego i "Kolei wąskotorowych Ordynacji Zamojskiej". Prośba szczególnie do speców od taboru o uwagi (ewentualnie po prostu korektę artykułu).

Przy okazji wyszedł też krótki art o osiach Klien-Lindnera i tu też prośba do mechaników o  ewentualne poprawki.

Na razie oba artykuły uważam za niedokończone, więc jak ktoś ma podsłuchy to niech się nie krępuje.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #57 : 24 Czerwca 2014, 09:30:32 »
0

Tx 1123, na liście zachowanych w Polsce HF-ek, ma wpisane miejsce postoju jako Warszawa (pomnik przed technikum), a został przewieziony do Kościerzyny:
http://750mm.pl/index.php?topic=4422.0
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #58 : 24 Czerwca 2014, 10:19:42 »
0

Dzięki, poprawimy! A pamiętasz może mniej więcej kiedy?
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #59 : 24 Czerwca 2014, 10:59:48 »
0

Stawiałbym na grudzień 2013.
Nie sądzę,żeby ktoś ją przechowywał przez przełom roku -  sprzed TK pojechała raczej od razu do Kościerzyny.
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!