Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #40 : 25 Stycznia 2014, 00:56:04 » |
0
|
Mimo niespodziewanego ataku zimy w styczniu (a może dzięki temu) w Archiwum Enkolu pojawił się nowy materiał. Jest nim: Normatyw Techniczny NR WD 13 projektowania wąskotorowych linii kolejowych użytku publicznego o szerokości toru 750 mm będący załącznikiem do zarządzenia nr 294 Ministra Komunikacji zamieszczonego w Dzienniku Budownictwa nr 8 z dnia 17 kwietnia 1964 r., pozycja 27. A oto sznurek: http://enkol.pl/Archiwum:Normatyw_Techniczny_NR_WD_13
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #41 : 01 Marca 2014, 01:15:07 » |
0
|
Dorzuciłem zestawienie kolejek wąskotorowych wpisanych do rejestru zabytków. Dane na podstawie list Narodowego Instytutu Dziedzictwa. W zestawieniu uwzględnione są już wszystkie linie i układy przestrzenne. Brakuje jeszcze pojedynczych obiektów (mosty, budynki) - zastanawiam się, czy nie umieścić ich w osobnej tabeli, ale w sumie dużo tego nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #42 : 01 Marca 2014, 21:54:09 » |
0
|
Jeszcze jest mazowiecka część starachowickiej. Ale dobra robota!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #43 : 01 Marca 2014, 22:43:47 » |
0
|
Nadal uzupełniam Wiesz może konkretniej, co jest wpisane na Starachowickiej w świętokrzyskim?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #44 : 01 Marca 2014, 22:56:24 » |
0
|
Na świętokrzyskiej wpisany jest nie cały odcinek Umianowice -Sędziejowice. Wpis kończy się kilkaset metrów przed stacją na granicy gmin Kije/Chmielnik. W Pińczowie nie stacja tylko budynek stacyjny. Układ torowy z tego co było pisane niedawno w jednym temacie nie jest już w rejestrze.
Swoją drogo to w rejestrze powinny być wszystkie kolejki które do dziś przetrwały.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #45 : 02 Marca 2014, 01:19:30 » |
0
|
Pisałem na podstawie list NID i staram się możliwie mało zmieniać (używam pojęć dokładnie takich jak u nich, choć czasem rodzi to problemy). Pińczów sam się poprawił bo zmieniłem sposób opisu, do Sędziejowic dodałem twoją uwagę jako przypis. Swoją drogo to w rejestrze powinny być wszystkie kolejki które do dziś przetrwały. Może warto byłoby przypomnieć poszczególnym konserwatorom o ich istnieniu. Szczególnie w Wielkopolsce jest z tym kiepsko. Niech jednak miejscowi, działający przy poszczególnych kolejkach zdecydują, czy to dobry pomysł.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #46 : 03 Marca 2014, 21:37:11 » |
0
|
Nadal uzupełniam Wiesz może konkretniej, co jest wpisane na Starachowickiej w świętokrzyskim? Wg tego: http://szczytniak.republika.pl/obiekty.pdfwszystkie tory, rozjazdy i przepusty, nr rej.: 1184 z 14.02.1995 trochę inaczej wyglądają też wpisy z Jędrzejowskiej - ale się nie zagłębiałem Natomiast z opracowania pamiętającego jeszcze woj. kieleckie mam spisane, że objęte rejestrem są: tory zasadnicze, tory boczne i rozjazdy, mosty, wiadukty, przepusty; W przypadku braków - warto jeszcze po BIPach poszukać w gminnych programach opieki nad zabytkami (gminy muszą coś takiego sporządzić).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #47 : 03 Marca 2014, 21:51:00 » |
0
|
Jędrzejowska była wpisana cała to co ocalało al niedawno cześć wypisano i dlatego wpisy się nie pokrywają..
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #48 : 18 Kwietnia 2014, 05:07:26 » |
0
|
Internetowa Encyklopedia Kolejnictwa Enkol.pl została przeniesiona z hostingu współdzielonego na własny, odrębny serwer.
Ponadto zaktualizowano (w końcu) oprogramowanie z wersji 1.16 na 1.22.5.
Naprawiono pojawiające się od jakiegoś czasu błędy powodujące wyświetlanie się komunikatów typu "Internal server error", czy "MW fatal error".
Gdyby coś działało nie tak (źle wyświetla się skórka, nie działa jakieś rozszerzenie itp), to proszę o kontakt:
kudlok (maupa) gmail (kropka) com
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #49 : 21 Kwietnia 2014, 05:44:02 » |
0
|
Dla ułatwienia komunikacji pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami Enkolu zastąpiliśmy dotychczasowy system polegający na edycji stron odpowiednich dyskusji (upierdliwe i mało przejrzyste) forum dla użytkowników. Forum dostępne jest z panelu nawigacyjnego po lewej stronie ekranu pod linkiem o nazwie: "Forum społeczności" Dla ciekawskich i leniwych za razem link: http://enkol.pl/Specjalna:WikiForumForum może czytać każdy, zaś pisać na nim mogą tylko zarejestrowani użytkownicy Enkolu. Zaznaczam, że na razie nic tam nie ma oprócz przygotowanych do użycia, ale pustych działów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #50 : 15 Maja 2014, 00:17:20 » |
0
|
Dodaliśmy możliwość przesyłania na Enkol plików audio i video oraz ich osadzania w artykułach. Niby niewiele, ale cieszy. Przynajmniej mnie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #52 : 20 Czerwca 2014, 19:01:25 » |
0
|
W Archiwum Enkolu opublikowaliśmy następujące 3 dokumenty archiwalne: 1. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 750 mm ze starą i nową numeracją 2. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 785 mm ze starą i nową numeracją 3. Wykaz wagonów osobowych i towarowych kolei dojazdowych o prześwicie 1000 mm ze starą i nową numeracją Wykazy te zostały opublikowane w roku 1974 przez Ministerstwo Komunikacji - Centralny Zarząd Kolei Dojazdowych w związku z wprowadzeniem ujednoliconych dwunastocyfrowych numerów wagonów (CETAR). Dokumenty te nie są szczególnie efektowne - ot kolumny cyferek i literek. Ale są interesujące o tyle, że: - zawierają stare i nowe numery wszystkich wagonów, a dzięki temu możliwe jest powiązanie numerów obecnie widocznych na wagonach ze starymi numerami często występującymi w archiwalnych dokumentów. - spisy zawierają wszystkie wagony o danym prześwicie, które były na stanie PKP mniej więcej w połowie roku 1974. Co prawda tylko w przypadku wagonów na tor 785 mm oddają jasno inwentarz konkretnej kolei (bo była tylko jedna taka), niemniej jednak nawet te, które hurtem obejmują wszystkie wagony na 750, czy 1000 mm są, moim zdaniem, ciekawe A oto sznurek: http://enkol.pl/Archiwum:Pismo_CZKD_w_sprawie_ustalenia_nowej_numeracji_wagon%C3%B3w_w%C4%85skotorowych_%281974%29
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Skytruck
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #54 : 22 Czerwca 2014, 21:06:49 » |
0
|
Za "bajtla" zdarzyło mi się jeździć tą kolejką. Niestety mój syn nią nie pojedzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #55 : 23 Czerwca 2014, 00:14:24 » |
0
|
A masz może przypadkiem jakieś zdjęcia? I druga prośba - mógłbyś opisać to, co pamiętasz z tej kolejki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #56 : 23 Czerwca 2014, 17:50:30 » |
0
|
Po dłuższej przerwie postanowiłem coś skrobnąć. Padło na poczciwą HF-kę czyli "Brigadelokomotive". Generalnie trochę przetłumaczyłem z niemieckiej Wikipedii, trochę uzupełniłem informacjami z heeresfeldbahn.de, Wciąż pod parą..., Pokropińskiego i "Kolei wąskotorowych Ordynacji Zamojskiej". Prośba szczególnie do speców od taboru o uwagi (ewentualnie po prostu korektę artykułu). Przy okazji wyszedł też krótki art o osiach Klien-Lindnera i tu też prośba do mechaników o ewentualne poprawki. Na razie oba artykuły uważam za niedokończone, więc jak ktoś ma podsłuchy to niech się nie krępuje.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #57 : 24 Czerwca 2014, 09:30:32 » |
0
|
Tx 1123, na liście zachowanych w Polsce HF-ek, ma wpisane miejsce postoju jako Warszawa (pomnik przed technikum), a został przewieziony do Kościerzyny: http://750mm.pl/index.php?topic=4422.0
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #58 : 24 Czerwca 2014, 10:19:42 » |
0
|
Dzięki, poprawimy! A pamiętasz może mniej więcej kiedy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #59 : 24 Czerwca 2014, 10:59:48 » |
0
|
Stawiałbym na grudzień 2013. Nie sądzę,żeby ktoś ją przechowywał przez przełom roku - sprzed TK pojechała raczej od razu do Kościerzyny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|