andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #280 : 11 Grudnia 2013, 21:16:49 » |
+1
|
On jest (jeszcze)na 750mm
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #281 : 11 Grudnia 2013, 21:50:18 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #282 : 11 Grudnia 2013, 22:24:13 » |
0
|
Nareszcie mam MBxd2 w swoich stronach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #283 : 11 Grudnia 2013, 23:43:09 » |
0
|
Śmigiel go sprzedał:
A czym (o ile) będzie jeżdził?? Bo wagonów marki FRAU chyba nie ma w Śmiglu zbyt wiele...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #284 : 12 Grudnia 2013, 00:41:14 » |
+4
|
W Śmiglu zostały wagony Mbxd 222 i 226. Nasz zostanie przekuty na 785mm i zmodernizowany. W przyszłości planujemy zakup kolejnych wagonów motorowych być może z innych krajów... Czas pokaże:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #285 : 12 Grudnia 2013, 14:03:35 » |
+1
|
Wagon ten trafił zatem w bardzo dobre ręce Swoją drogą dobrze, że nie kupił go jakiś złomiarz (jak MBxd1-201).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #286 : 12 Grudnia 2013, 14:17:20 » |
0
|
Bardzo dobre informacje wiadomo już jaki jest zakres modernizacji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #287 : 12 Grudnia 2013, 14:43:58 » |
0
|
jak na JHMD
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #288 : 12 Grudnia 2013, 23:09:14 » |
+4
|
Modernizacja obejmie zabudowę chrap, baterii akumulatorów, systemu regeneracji powietrza, odpowiednich pędników i sterów (w tym steru strumieniowego). Dopuszczalne zanurzenie wagonu będzie adekwatne do maksymalnej głębokości Zalewu Rybnickiego. Okrągłe okna z odpowiednio odpornego szkła umożliwią podróżnym podziwianie przydennej flory i fauny rzeczonego zalewu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Izydorczak
|
|
« Odpowiedz #289 : 13 Grudnia 2013, 07:05:47 » |
+3
|
Wagon ten trafił zatem w bardzo dobre ręce Swoją drogą dobrze, że nie kupił go jakiś złomiarz (jak MBxd1-201). Jak sobie przypomnę sprawę MBxd1-201 to mnie szlag trafia. Rozumiem jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy nie było na to kasy. Jednak obecnie gdyby informacja o jego sprzedaży w Gnieźnie została na czas szerzej rozpowszechniona, każdy złomiarz zostałby przelicytowany i wagon na pewno został by odkupiony, a przez to uratowany w całości. A tak dowiedzieliśmy się po fakcie i kicha. Szkoda, bo zniknął kolejny unikat .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #290 : 13 Grudnia 2013, 08:41:24 » |
+2
|
Michał, żal głównie do Darka M. Osobiście też dowiedziałem się po fakcie. Tajemnicą owiane było to tylko po to ponoć by w razie braku kupujących nikt nie przeszkodził w złomowaniu. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #291 : 13 Grudnia 2013, 09:13:31 » |
+5
|
"my nie będziemy mieć, a i wy nie dostaniecie!"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #292 : 14 Grudnia 2013, 00:19:28 » |
0
|
Gratulacje! Czym to jeszcze zaskoczą Rudy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #293 : 14 Grudnia 2013, 13:53:26 » |
0
|
Odbudowa i elektryfikacja wąskiego toru A propo odbudowy. Czy ktoś ma inwentaryzacje szlaku?? Duże są ubytki??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #294 : 14 Grudnia 2013, 16:48:37 » |
0
|
Myślę, że czymś takim to już jak dojdzie do uruchomienia lini będzie można wozić ludzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #295 : 14 Grudnia 2013, 17:28:31 » |
+1
|
A czy w planach będzie przywrócenie oryginalnego malowania?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #296 : 15 Grudnia 2013, 00:13:15 » |
+2
|
@Andrzej2110: na odcinku Trynek - Rudy sytuacja jest niezmienna od lat: 1. Zachowany tor w przejeździe przez ul. Kopalnianą (na wprost dawnej bramy dawnej KWK Gliwice) - jakieś 30 - 40 m 2. Zachowany (czy aby na pewno?) przejazd przez ul. Bojkowską (szerokość ulicy) 3. Zachowany przejazd przez ul. Knurowską w rejonie przystanku Bojków Górny (bodaj) 4. Zachowane fragmenty (choć słyszałem, że ponoć już niekoniecznie zachowane) toru w okolicy p.o. Mysia (pas między drogą a domami - kiedyś było tego 200 -300 m, ale ubywało) 5. Zachowana znaczna część układu torowego stacji Nieborowice 6. Zachowane kilkaset metrów toru przed stacją Pilchowice (patrząc od Gliwic) oraz układ torowy stacji Nieborowice 7. Zachowane około 1 km toru od Stanicy w stronę Gliwic (nieużywane) 8. Tor od stacji Stanica do Rud kompletny, eksploatowany.
Z 22 km zachowało się, tak na oko, ze 6 km, w tym 4 z Rud do Stanicy, około 1 km za Stanicą i ogryzki w Pilchowicach i Nieborowicach. Kawałeczków w przejazdach nawet nie liczę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #297 : 15 Grudnia 2013, 16:16:54 » |
0
|
ad. 3 i 4 - wszystko dalej jest na swoim miejscu, choć jak pisałeś na Mysiej Górze nie ma już tego wiele. Ponadto zachowane jest kilkaset metrów toru od Paproci w stronę Raciborza (jadąc z Rybnika do Rud przejeżdża się po zaasfaltowanym przejeździe, tutaj: klik) no chyba że tylko na przejeździe jest ad. 2 - rok temu jeszcze tam był
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
boris-cz
Młotkowy
Długość toru:: 50 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #298 : 16 Grudnia 2013, 23:34:54 » |
0
|
To jest drugi MBxd2 obecny w Rudach,gdyź 223 tylko sie tedy przewinal w drodze do JHMD.Zdjecie mam na papierze,ale zepsul mi sie skener wiec jak by ktoś chcial zeskenować to poprosze nowy pod choinke . Ale tak na bardziej powaźnie,mam pytanko...czy moźe jakaś imprezka na Sylwestra jest przewidywana?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #299 : 17 Grudnia 2013, 02:04:11 » |
+3
|
Boris z pytanie a pro po sylwestra to już do Jarka
W zeszłym roku dokonałem pełnego przeglądu toru więc jak coś mogę podesłać dokumentację na maila (z części wykonany z Ogonem ale później mu się już nie chciało:P)
Zachowane odcinki to: 1. Sam przejazd przy KWK Gliwice ok.30m 2. Bojków przejazd przez drogę wojewódzką ok.20m 3. Mysia Góra tylko na wysokości domów (w części już rozkradzione z podkładek) ok.300m 4. Nieborowice połowa układu torowego samej stacji od strony toru normanego ok. 100m 5. Pilchowice od przejazdu przez drogę wojewódzką do przejazdu za stacją, później w pobliżu przejazdu przez drogę lokalną i znowu przy stawach ok. 1,5 km w odcinkach 6. Od stadniny koni w Stanicy aż do Rybnik-Stodoły z ubytkiem 40m przed Rybnik-Stodoły ok. 10km 7. Nędza w pobliżu stacji ok. 700m 8. Babica od mostu za żwirownią do przejazdu prze drogę wojewódzką ok. 800m 9. Racibórz od mostu do przejazdu z rogatkami ok. 1km
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|