Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Lipiec 2019, 06:33:02 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzieje się :)  (Przeczytany 259562 razy)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 769 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #520 : 26 Październik 2016, 10:26:20 »
0

Dokładnie jak piszesz... Swing/Jazz (wersja warszawska...) masa ok 40 ton i sześć zestawów kołowych kontra 2 x 105N o masie ok 26 ton na ośmiu zestawach kołowych...

Pozdrawiam z MMz Uśmiech
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #521 : 26 Październik 2016, 11:27:12 »
0

Dokładnie jak piszesz... Swing/Jazz (wersja warszawska...) masa ok 40 ton i sześć zestawów kołowych kontra 2 x 105N o masie ok 26 ton na ośmiu zestawach kołowych...

Taki SWING miewa 10 ton nacisku na oś. Ciężkie to bydlę.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1622 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #522 : 26 Październik 2016, 21:25:47 »
0

Proszę zauważyć, zę różnice nie są takie dramatyczne. Faur waży 32 tony ....
Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #523 : 27 Październik 2016, 00:40:42 »
0

A ile ważył Tw53? Znaczy w przypadku tego konkretnego przejazdu to chyba powinienem spytać Tw9, bo Tw53 to chyba raczej sporadycznie tam bywał...w każdym razie przejazd jest już prawie gotowy - położone są ...maty gumowe wokół szyn, jak na niektórych przejazdach tramwajowych i kolejowych normalnotorowych . Dziś nie miałem wolnych rąk do aparatu/telefonu, jak tylko będę przejeżdżał znowu to zrobię fotę. W każdym razie przejazd wygląda jak profi robota (małe minięcie się szyn w pionie od strony Stodół to drobiazg, jest to chyba efekt wygięcia szyn zgodnie z przekrojem poprzecznym drogi).
Pytanko - po co zaraz za Paprocią w stronę Stodół ktoś postawił NOWIUTKĄ tarczę ostrzegawczą? Czyżby jednak były plany że niedługo coś tam pojedzie (jakaś odbudowa, a może to już budowa toru w kier. zapory/ stadniny)?
Pozdraw
Storch
Ps. Co do faurów to widziałem też 36 tonowe-ciekawe skąd ta dodatkowa tona nacisku na każdą oś. Na 785 są chyba tylko 32 tonowe.
Zapisane
Tw53 Rudy
Mechanik
***
Długość toru:: 230 m

W terenie W terenie


WMD Rudy


« Odpowiedz #524 : 27 Październik 2016, 07:31:25 »
0

Tw53 ma masę służbową 41,25 ton  Szok
Zapisane

Wąski tor pod parą !
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #525 : 27 Październik 2016, 19:25:24 »
+7

Ludzie podniecacie sie, że wam nasienie uszami tryska . Torem w kierunku Stodół Lokomotywa jeździ prawie co dzien. Tarcze DO oraz D1 przed ubytkiem ustawiłem sam bo taka jest ich rola. A jeżeli ktoś ją ukradnie i nie daj Bóg wpadnie w moje łapy, to mu wyrwe łeb i naszcze do szyji. Przejazd przez droge jest prawie skończony , ale na moje oko jest spierdolony. Nie jestem tam stoną ale bede jutro tam chciał wyjaśnić pewne aspekty. A jeżeli chcecie by coś sie działo na szlaku , to przyjdzcie i pomóżcie mi i Robercikowi w pracach torowych zamiast klepać w klawiatury popijając gorącą herbatke .
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1622 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #526 : 27 Październik 2016, 21:49:40 »
+1

Weż wyluzuj, co? Nikt się Ciebie nie czepia, to się sam nie czepiaj, ok? Spytali ludzie o masy i naciski i się z tego zrobilło kilka postów. Przeszkadza to komu? Ktoś się czegoś nauczył  i dowiedział. Ponadto niektórzy z nas swoją porcję "kilofogodzin" w życiu odrobili. Zatem uprzejmie proszę: Rm2!
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #527 : 27 Październik 2016, 22:34:50 »
+3

Jak byś zobaczył jakie tu "pokemony" latają z aparatami to też by Cie krew zalewała.  A dlaczego dałem nowiutką DO? Bo nie miałem starej. Duży uśmiech
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #528 : 28 Październik 2016, 00:10:54 »
0

W związku z rozpoczęciem bezpodstawnego obluzgiwania, ośmieszania i tym podobnych działań (przy użyciu języka niekoniecznie uznawanego za elegancki (przy okazji - wulgaryzmy są zgodne z regulaminem forum?)), które już z niejednego forum zrobiły śmietnik, temat przejazdu uważam za zamknięty.
Storch
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 361 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #529 : 28 Październik 2016, 00:31:49 »
+3

Kolego Storch nie obrażaj się na Ogona znam go parę ładnych lat i to naprawdę zacny i porządny gość.A ponieważ jest dobrym fachurą to lubi sobie rzućić mięchem jak na prawdziwego torowca przystało (bez obrazy).
Są ludzie  którzy tak jak ja,są oddaleni o setki kilometrów od danych kolejek i bardzo  liczą na relacje z terenu od ludzi takich jak Ty,czyli miejscowych.
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
majster
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #530 : 28 Październik 2016, 18:18:44 »
+1

Z tego co się orientuję nie ma FAUR-ów Lxd2 o wadze 36 ton, są tylko 32 tonowe, te, które mają napisane 36 ton też ważą 32 tony. Dlaczego? Któż to może wiedzieć, pewnie trzeba by zapytać w ZNTK Nowy Sącz dlaczego tak opisywali niektóre loki w latach 90-tych.
Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #531 : 28 Październik 2016, 22:55:53 »
0

Może te 36 tonowe były jakoś dociążane w celu zwiększenia przyczepności? Znany jest przypadek w Wolsztynie dociążenia Ty2 przez wlanie betonu gdzieś w okolice bliku międzycylindrowego - dokładnie nie wiem w które miejsce (do blachownic ostoi?) ale kiedyś na parowozy.com.pl coś o tym pisało:-)
Tylko gdzie w faurze zmieścić 4 tony betonu....
Pozdraw
Storch
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #532 : 28 Październik 2016, 23:11:26 »
-1

A te 32t to nie jest czasem w stanie  "suchym" a 36 to ze wszystkimi płynami i piaskiem??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #533 : 29 Październik 2016, 09:50:53 »
0

Te masy mają swoje nazwy. Masa własna pojazdu to masa wynikająca z składowej mas elementów konstrukcyjnych, natomiast masa służbowa to masa własna powiększona o wszystkie płyny eksploatacyjne (paliwo, smary itp.), piach i... drużynę trakcyjną. Ale jak na moje 4 tony to ciut za dużo.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1344 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #534 : 29 Październik 2016, 17:20:20 »
0

A nie silnik tutaj jest kluczem? Maybach lub Wola?
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3851 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #535 : 29 Październik 2016, 18:35:29 »
+3

Silniki mają praktycznie tę samą masę ok. 2200 kg. Te 36 ton to błąd, podobnie jak napisy nad akumulatorami "Nap. bat. 28 V".
W Polsce maksymalny nacisk osi na wąskim wynosi 83kN zatem DMC czteroosiowej lokomotywy nie może przekraczać 33,85 T.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Tw53 Rudy
Mechanik
***
Długość toru:: 230 m

W terenie W terenie


WMD Rudy


« Odpowiedz #536 : 02 Listopad 2016, 20:36:17 »
-1

Czy przejazd jest już gotowy ?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #537 : 03 Listopad 2016, 22:14:38 »
-1

Tak. Jest już gotowy Uśmiech Boże chroń nas przed takim wykonaniem  Duży uśmiech Ja mam pytanie do ludzi z branży kolejowej , a dokładnie biura projektów Uśmiech  Czy w polsce Uczelnie wyższe mają tak nieudony program nauczania ? Czy może dzisiejsi studenci to totalne beztalencie? (90%). Owszem, samochody mogą bez problemu przejechać przez przejazd kolejowy, ale lokomotywa? To już loteria Uśmiech
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 400 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #538 : 03 Listopad 2016, 23:38:12 »
0

Ogonku ja już kiedyś spotkałem się z inżynierami, którzy otwór na obrzeże zestawu kołowego zrobili zgodnie ze sztuką inżynierską. Ale.... po zewnętrznej stronie toków szynowych Chichot
Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #539 : 13 Listopad 2016, 22:52:13 »
0

Może Ogoniasty napisze coś bliżej o felerach tego przejazdu? Może zamiast 785mm jest 800? W końcu to szpec jakich mało, zna się.
Zapisane
Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!