AXEL
|
|
« Odpowiedz #40 : 19 Marzec 2013, 19:57:07 » |
-3
|
Pt47 to zabytek, pomnik techniki jakich mało a Lyd1 to jedna z wielu jeżdżących zwykłych, nudnych lokomotyw spalinowych nie noszących znamion zabytku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #41 : 19 Marzec 2013, 20:36:39 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #42 : 19 Marzec 2013, 20:41:45 » |
+3
|
A mi się wydaje że zwyczajnie malarz nie nosił śladu zwykłego poczucia estetyki związanej. Ale malarz nie musi tej kompetencji posiadać. Miał Henio pomalować na zielono, to poszedł do sklepu, kupił farbę o nazwie "zielona" i przywalił warstwę na stary lakier. Nawdychał się, usmarował, dwa razy z pędzla mu pociekło. Na fajrant wytarł dłonie w szmatę, popatrzył na dzieło i rzekł: - O, jakie fajne zielone coś wyszło! Ale będzie to atrakcja! Po czym poszedł do domu z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku. Zatem czy można go ganić?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #43 : 19 Marzec 2013, 22:59:31 » |
+8
|
(...) Lyd1 to jedna z wielu jeżdżących zwykłych, nudnych lokomotyw spalinowych nie noszących znamion zabytku.
No, mamy ich jeszcze w Polsce bodajże 30. Żaden zabytek, rzeczywiście.. Za 10 lat przypomnę Ci tego posta, tyle powiem..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #44 : 20 Marzec 2013, 08:07:44 » |
+1
|
Również uważam, ze będzie tak że nie jedna osoba powie dziecku, że to parowóz. Chyba zawsze ktoś taki się znajdzie. Przynajmniej zawsze jak jechałem rozkładowym to ktoś taki się znalazł. Ale to tym bardziej sygnał o to aby walczyć również o parowóz, aby był czynny i śmigał kiedyś w przyszłości w rozkładowych, bo ludzie już nawet nie wiedzą co to jest. A potem wraca ktoś taki z wycieczki przekonany, że widział parowóz, a tymczasem parowóz to zupełnie coś innego co niesamowicie przyciąga i daje większe szanse, że turysta będzie chciał tu prędzej ponownie zajrzeć.
Co do malowania Lyd-ki ja uważam że jest ok. Lampy też są ok, wygląda to estetycznie, świeżo. Nie ma co przesadzać z tym, że szablon nie taki i narzekać. Dla mnie jako sympatyka kolejek jest to w zupełności wystarczające więc turyści również to docenią i nie będą dostrzegać jakiś "dziwnych rzeczy". Odświeżenie lokomotywy uważam za wykonane w dobrym smaku. Za to minus dla wagonu letniego który jest pomalowany w ten zielono- żółty wzorek - wygląda to okropnie i nie chce mi się wierzyć, że to przyciąga turystów, może w latach '90 jeszcze tak. Rozmawiam z wieoloma ludźmi, nie sympatykami kolejek i nawet ich to razi. Moim zdaniem wagon powinien być pomalowany cały np. na zielono, ewentualnie podział między zielonym a żółtym powinien być nie jako szlaczek, a zwykły poziomy wzór np. tuż poniżej linii okien
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #45 : 20 Marzec 2013, 08:20:55 » |
+3
|
Za to minus dla wagonu letniego który jest pomalowany w ten zielono- żółty wzorek - wygląda to okropnie i nie chce mi się wierzyć, że to przyciąga turystów, może w latach '90 jeszcze tak. Rozmawiam z wieoloma ludźmi, nie sympatykami kolejek i nawet ich to razi. Moim zdaniem wagon powinien być pomalowany cały np. na zielono, ewentualnie podział między zielonym a żółtym powinien być nie jako szlaczek, a zwykły poziomy wzór np. tuż poniżej linii okien
Zgadzam się z tym. Malowanie tego jednego wagonu wogóle nie pasuje do reszty. Wygląda jak by był wypożyczony z cyrku...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #46 : 20 Marzec 2013, 08:30:30 » |
+5
|
Jak chcecie historycznie to zapraszam do Rogowa! Jędrzejów od lat słynie z radosno-zabawkowego malowania zarówno taboru jaki i budynków oraz starych opon. Mnie tu nic nie dziwi. Po prostu tak jest. Jeżeli operatorowi i klientom się to podoba to ok. Dla mnie to są zabytki techniki, dla innych rodzaj karuzeli. S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #47 : 20 Marzec 2013, 10:44:46 » |
0
|
To prawda że kowbojka jest specyficzna z tym dziwnym malowaniem. Z drugiej jednak strony dzięki temu pozostaje jedyną kolejką "zębatą" w Polsce...... Adamie, masz chyba z tyłu głowy poprzedni wizerunek budynku dworca w Jędrzejowie. Po ostatnim przemalowaniu jest dużo lepiej. Andrzeju 84, z tymi literkami na Lidce musimy się sami walnąć w piersi. Powinniśmy byli pomóc kolejarzom jędrzejowskim w tej dość drobnej ale jakże istotnej kwestii.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #48 : 20 Marzec 2013, 11:22:36 » |
+2
|
Adamie tu nie chodzi o odwzorowanie w 100% malowania historycznego zwłaszcza że dla letniaków takiego nie ma ale aby skład wyjeżdżający na szlak jakoś ładnie wyglądał. Co do malowania stacji to było coś słychać ze ma być tam przebudowa na bardziej historyczny wygląd.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #49 : 20 Marzec 2013, 14:13:30 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
|
« Odpowiedz #50 : 20 Marzec 2013, 15:17:08 » |
0
|
Najważniejsze chyba to że kolejka ma się dobrze!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #51 : 20 Marzec 2013, 15:19:17 » |
0
|
Co nie znaczy ze może mieć się lepiej.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #52 : 20 Marzec 2013, 15:23:18 » |
0
|
Co nie znaczy ze może mieć się lepiej.
Lepiej będzie jak Lyd1 będzie miała oryginalne malowanie, oznaczenia i lampy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
|
« Odpowiedz #53 : 20 Marzec 2013, 15:26:09 » |
0
|
Co nie znaczy ze może mieć się lepiej.
Pewnie że tak Ale malowanie taboru wedle uznania chyba nie ma z tym nic wspólnego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #54 : 20 Marzec 2013, 15:43:20 » |
0
|
Axel piszemy o cyrkowym malowaniu "bonanzy" a nie Lyd1
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #55 : 20 Marzec 2013, 15:45:30 » |
-1
|
Lepiej będzie jak Lyd1 będzie miała oryginalne ..... .... oznaczenie t.j. WLs150-7084 Nr 3 i jakieś zdrobniałe żeńskie imionko (w tej chwili nie pamietam jakie). Wszak pod takim oznaczniem była na KWK Kazimierz-Juliusz. A Lyd1 to jest seria PKP, na której raczej nie była i raczej nie będzie ..... no chyba, że znowu nastąpi nacjonalizacja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #56 : 20 Marzec 2013, 16:01:10 » |
+2
|
Lepiej będzie jak Lyd1 będzie miała oryginalne ..... .... oznaczenie t.j. WLs150-7084 Nr 3 i jakieś zdrobniałe żeńskie imionko (w tej chwili nie pamietam jakie). Wszak pod takim oznaczniem była na KWK Kazimierz-Juliusz. A Lyd1 to jest seria PKP, na której raczej nie była i raczej nie będzie ..... no chyba, że znowu nastąpi nacjonalizacja. Te imię to Lidka. Operator może pomalować jak chce (o ile dany tabor nie jest w rejestrze zabytków) ale zwróć uwagę że pozostałe wagony nawiązują do malowania PKP. Tak wogóle to ta "bonanza" to powstała na podwoziu 1Aw lub 3Aw więc od początku był to wagon pasażerski a nie towarowy przerobiony na osobowy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #57 : 20 Marzec 2013, 16:25:31 » |
0
|
Te imię to Lidka.
Coś mieszasz - tam były np. Ziuta, Mimi, Fifi :-P.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #58 : 21 Marzec 2013, 23:19:58 » |
0
|
Ważne, że nie jest odstawione i nie rdzewieje. Pomalowane w taki sposób , ale za parę lat znowu będzie trzeba malować i wtedy już może prawidłowo. Ja uważam, że wszystko co na wąskim torze to już zabytki. Nawet zardzewiała węglarka ma ogromną wartość, bo za parę lat będzie super eksponatem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #59 : 22 Marzec 2013, 16:53:45 » |
+8
|
@Skytruck: na GKW (górnośląskiej) prowadzenie ruchu pociągów w porze ciemnej nie jest niczym nadzwyczajnym. No, nie można powiedzieć, że jest to codzienność, ale nie można też mówić, że jakiś wyjątkowo wyjątkowy wyjątek A co do oznaczeń: skoro dbamy o autentyzm malowania w zakresie doboru kolorów, kroju i wielkości czcionki, to należałoby tez zadbać o autentyzm tego, co tą historyczną czcionką napisano. Nie rozumiem, dlaczego postpekapowskie oznaczenie Lyd1 jest cacy, a pospekapowski, acz zgodny z historycznym porządkiem numer już jest fuj. W ogóle nie widzę za bardzo sensu w zmienianiu historycznego, fabryczno-zakładowego numeru maszyny, ale jeśli już ktoś się koniecznie uparł, żeby go zmieniać, to fajnie by było gdyby zrobić to z głową. @Axel: lidka to jedna z nudnych lokomotyw spalinowych, jakich wiele w Polsce. Dobre! Wykazujesz myślenie pekapowskiego urzędnika decydującego o złomowaniu parowozów albo wszystkich egzemplarzy z danej serii. Gdyby kiedyś owi urzędale myśleli bardziej perspektywnicznie (tzn.: teraz to może powszechne, ale za parę lat stanie się rzadkością, może zachowamy kilka sztuk), to i miłośnicy mieliby radość, i Ty miałbyś więcej towaru do opchnięcia za granicę. A tak, że się wyrażę, pupa zbita. Zatem rozumuj tak dalej. "Jedna z wielu nudnych lokomotyw....". Ha! Dobre!! Od razu można poznać żeś "prawdziwy i nobliwy entuzjasta transportu szynowego", a nie jakiś niepoważny i obsmarkany "miłośnik kolei". Szacun, Waszmość, szacun i respekt! Szapoba, czy jak to tam szło po obcemu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|