Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:08:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PGR ,,Krzemionek" makieta modułowa IF-16,5 (1:35)  (Przeczytany 93452 razy)
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #80 : 13 Czerwiec 2016, 21:36:29 »
+1

Włączając się do dyskusji dodam, że silnik S-472 wyposażono w sprężarkę powietrza, zmieniono aparat zapłonowy i  gażnik z konstrukcji sowieckiej "K" na łódzki "FOS". Nowy Star 25 mial hydrauliczne hamulce ze wspomaganiem nadciśnieniowym, stąd potrzeba sprężarki.
Poprzednie modele posiadały servo podciśnieniowe o małej sile wspomagania. Auto z takimi hamulcami nie mogło ciągnąć przyczepy.
W dalszym ciągu nie było wspomagania układu kierowniczego. W terenie przy manewrach trzeszczały łokcie.

Pozdrawiam
Bogumił
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #81 : 14 Czerwiec 2016, 17:07:26 »
0

No ale przecież te stare STARY miały sprężarki montowane na skrzyni biegów a nie na silniku.
A przyczepy ciągali nawet bez powietrza. Miały hamulec najazdowy.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #82 : 14 Czerwiec 2016, 20:57:49 »
0

Zmieniając temat zajrzałem do jednego sklepu modelarskiego i znalazłem parę ciekawych rzeczy, które mogą zainspirować kolegę Autora:

http://www.martola.com.pl/pl629/produkty66051/soviet_earthmover_belorus
Ale cena z kosmosu.

powojenny Magirus:
http://www.martola.com.pl/pl629/produkty64723/magirus_s330_german_truck_1949_production_

Chodzi mi o prosiaka:
http://www.martola.com.pl/pl629/produkty66724/german_tank_crew_at_rest

Chyba pasuje do kamieniołomu?
http://www.martola.com.pl/pl629/produkty54042/zil_131_soviet_army_truck
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #83 : 14 Czerwiec 2016, 22:22:13 »
0

Dziękuję ,ale żadna z tych rzeczy nie wpisuje się w moje plany , bo .
Jeśli już to koparka owszem ale Waryński , i taką mam w planach .

Co do samochodów to też wolę chyba jednak naszego poczciwego Stara  a jeśli już to bardziej takie zestawy .


Zapisane
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #84 : 15 Czerwiec 2016, 23:32:08 »
+2

No ale przecież te stare STARY miały sprężarki montowane na skrzyni biegów a nie na silniku.
A przyczepy ciągali nawet bez powietrza. Miały hamulec najazdowy.

Ja pisałem jedynie o zmianach w silniku S-472, o którym wczesniej wspomniano.
Na potwierdzenie mojej pisaniny przedstawiam widok sprężarki napędzanej paskiem klinowym i podstawę na której była zamocowana do silnika (żółta strzałka).

 

 Zielona pokazuje kółko pośrednie pompy wody, z którego sprężarka uzyskiwała napęd.
Sprężarki przy skrzyniach biegów były montowane w pojazdach specjalnych, głównie wywrotkach i  terenowych 660. Istotną wadą tego rozwiązania był zanik tłoczenia powietrza podczas rozłączania sprzęgła.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 869 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 16 Czerwiec 2016, 22:10:54 »
+1

Pierwsza moja praca fizyczna - lipiec 1969 rok. Na montażu silnika (wydz. H-3), na tzw. "krótkim pasie", montuję na zmianie do silnika: w/w sprężarkę, rozrusznik i prądnicę. Dodatkowo dokręcam "odpowietrzenie". Takie sprężarki przydatne też były w gospodarstwie domowym, napędzane były silnikiem elektrycznym np. od pralki.


* s472.jpg (48.52 KB, 523x538 - wyświetlony 791 razy.)
Zapisane
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #86 : 16 Czerwiec 2016, 23:20:41 »
+1

Na przełomie siedemdziesiątych i do połowy osiemdziesiątych lat często odwiedzałem różne wydziały starachowickiej fabryki w tym i silnikowy. To, co zapamiętałem najbardziej, bo zaskoczyło mnie totalnie, to stanowiska na których kobiety nitowały na prasach koła zębate przekładni głównych do koszy satelitów. Ciężka to robota.

Pozdrawiam
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #87 : 17 Czerwiec 2016, 15:38:55 »
0

Ja właśnie mam w szpargałach taką sprężarkę z przystawką do montażu na skrzyni biegów. Dlatego myślałem że wszystkie benzynowe stary miały sprężarkę napędzaną ze skrzyni biegów. No ale cóż błądzić jest rzeczą ludzką.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #88 : 18 Czerwiec 2016, 21:02:27 »
0

Kontynuując temat coraz mniej wąskotorowy polecam film "Zmruż oczy", zwłaszcza od
min. 1:12:03
i 42:53
! No longer available Małe | Duże
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwiec 2016, 21:11:28 wysłane przez Trabant » Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #89 : 29 Wrzesień 2016, 18:56:20 »
+4

Powoli ale ma się już ku końcowi ,tym bardziej, że czekają ciekawsze tematy .
Rozpisywać się nie ma co , można tylko napisać że przy takiej dioramie zawsze będzie coś do dodania ,a wydawało by się że to koniec .
Trochę drobiazgu jeszcze dojdzie , na pewno trzeba dokończyć malowanie ciężarówki co ją w takim mozole próbuje uruchomić Heniek Star . Chichot
Figurki skończone i trzeba je przytwierdzić na przeznaczone dla nie miejsce włącznie z traktorzystom na Ursusie .
Teraz tylko pozostaje wykończyć wąskotorówkę i można temat zamykać .





Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #90 : 29 Wrzesień 2016, 20:56:45 »
0

Ten Star nie ma szyb, dobrze widzę? Niezłe są te twoje Czeski spod GS-u. Ale pies lejący na koło najlepszy.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #91 : 29 Wrzesień 2016, 21:08:03 »
0

Lato było a do zimy daleko ,gorąc to i szyb niet 
A tak na poważnie to będą ale dopiero jak go skończę malować ,kolejność  prac trzeba zachować .
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #92 : 30 Wrzesień 2016, 21:01:15 »
0

A co do zestawu numer dwa, to o ile się nie mylę to chyba Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie eksploatowały takie sprzęty jako holowniki za czasów Ikarusów...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #93 : 01 Październik 2016, 22:48:02 »
0

Witam.

Stara 20 nazywano przekornie "karbidówką" z racji przetłoczeń na blachach kabiny. Podobne przetłoczenia miały blaszane beczki, w których sprzedawano karbid.
Model super!!!

Pozdrawiam
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #94 : 03 Październik 2016, 17:18:09 »
0

Co do holowników autobusów to był by też dobry temat na dioramkę , na razie szykuję się do budowy tego holownika plus niskopodłogówka ZREMB.
A co ryfli to muszę przyznać się do małego babola ,ryfle na dachu stara powinny być wklęsłe ,za bardzo zaufałem kartonówce z której zaczerpałem wene twórczą do wykonania Stara   Niezdecydowany
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #95 : 23 Maj 2017, 21:38:44 »
+6

Pora na zakończenie tego tematu jako że czekają inne .
Figurki na pozycjach , dojdzie jeszcze słup oświetleniowy , zapewne wykończę biura tow. Kierownika   
Ponieważ na ukończeniu jest też gwiazda tego spektaklu ,czyli GLS-ka która ciągnie koleby to i przedstawienia widać już koniec .
Parę zdjęć na szybko z figurantami w terenie .


Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #96 : 31 Maj 2017, 23:06:44 »
0

Trochę detali przybyło do spalinówki , jeszcze nie wszystkie ale podstawy już są .
Jako że mam w planach parę dioramek z cegielnią w tle to i zapewne przyjdzie GLS-ki powielić .
Tak że czekają jeszcze prace przygotowawcze do formowania model matek .



Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #97 : 03 Lipiec 2017, 19:40:55 »
+1

Zanim nastąpi aktualizacja , trochę to potrwa bo GLS włąśnie jest powielana do innych projektów wklejam jeszcze raz to co internet zeżarł nie wiedzieć czemu   Z politowaniem



Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!