Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #80 : 13 Czerwca 2016, 21:36:29 » |
+1
|
Włączając się do dyskusji dodam, że silnik S-472 wyposażono w sprężarkę powietrza, zmieniono aparat zapłonowy i gażnik z konstrukcji sowieckiej "K" na łódzki "FOS". Nowy Star 25 mial hydrauliczne hamulce ze wspomaganiem nadciśnieniowym, stąd potrzeba sprężarki. Poprzednie modele posiadały servo podciśnieniowe o małej sile wspomagania. Auto z takimi hamulcami nie mogło ciągnąć przyczepy. W dalszym ciągu nie było wspomagania układu kierowniczego. W terenie przy manewrach trzeszczały łokcie. Pozdrawiam Bogumił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #81 : 14 Czerwca 2016, 17:07:26 » |
0
|
No ale przecież te stare STARY miały sprężarki montowane na skrzyni biegów a nie na silniku. A przyczepy ciągali nawet bez powietrza. Miały hamulec najazdowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #82 : 14 Czerwca 2016, 20:57:49 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #83 : 14 Czerwca 2016, 22:22:13 » |
0
|
Dziękuję ,ale żadna z tych rzeczy nie wpisuje się w moje plany , bo . Jeśli już to koparka owszem ale Waryński , i taką mam w planach . Co do samochodów to też wolę chyba jednak naszego poczciwego Stara a jeśli już to bardziej takie zestawy .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #84 : 15 Czerwca 2016, 23:32:08 » |
+2
|
No ale przecież te stare STARY miały sprężarki montowane na skrzyni biegów a nie na silniku. A przyczepy ciągali nawet bez powietrza. Miały hamulec najazdowy.
Ja pisałem jedynie o zmianach w silniku S-472, o którym wczesniej wspomniano. Na potwierdzenie mojej pisaniny przedstawiam widok sprężarki napędzanej paskiem klinowym i podstawę na której była zamocowana do silnika (żółta strzałka). Zielona pokazuje kółko pośrednie pompy wody, z którego sprężarka uzyskiwała napęd. Sprężarki przy skrzyniach biegów były montowane w pojazdach specjalnych, głównie wywrotkach i terenowych 660. Istotną wadą tego rozwiązania był zanik tłoczenia powietrza podczas rozłączania sprzęgła.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #85 : 16 Czerwca 2016, 22:10:54 » |
+1
|
Pierwsza moja praca fizyczna - lipiec 1969 rok. Na montażu silnika (wydz. H-3), na tzw. "krótkim pasie", montuję na zmianie do silnika: w/w sprężarkę, rozrusznik i prądnicę. Dodatkowo dokręcam "odpowietrzenie". Takie sprężarki przydatne też były w gospodarstwie domowym, napędzane były silnikiem elektrycznym np. od pralki.
|
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #86 : 16 Czerwca 2016, 23:20:41 » |
+1
|
Na przełomie siedemdziesiątych i do połowy osiemdziesiątych lat często odwiedzałem różne wydziały starachowickiej fabryki w tym i silnikowy. To, co zapamiętałem najbardziej, bo zaskoczyło mnie totalnie, to stanowiska na których kobiety nitowały na prasach koła zębate przekładni głównych do koszy satelitów. Ciężka to robota. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #87 : 17 Czerwca 2016, 15:38:55 » |
0
|
Ja właśnie mam w szpargałach taką sprężarkę z przystawką do montażu na skrzyni biegów. Dlatego myślałem że wszystkie benzynowe stary miały sprężarkę napędzaną ze skrzyni biegów. No ale cóż błądzić jest rzeczą ludzką.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #88 : 18 Czerwca 2016, 21:02:27 » |
0
|
Kontynuując temat coraz mniej wąskotorowy polecam film "Zmruż oczy", zwłaszcza od min. 1:12:03 i 42:53
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2016, 21:11:28 wysłane przez Trabant »
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #89 : 29 Września 2016, 18:56:20 » |
+4
|
Powoli ale ma się już ku końcowi ,tym bardziej, że czekają ciekawsze tematy . Rozpisywać się nie ma co , można tylko napisać że przy takiej dioramie zawsze będzie coś do dodania ,a wydawało by się że to koniec . Trochę drobiazgu jeszcze dojdzie , na pewno trzeba dokończyć malowanie ciężarówki co ją w takim mozole próbuje uruchomić Heniek Star . Figurki skończone i trzeba je przytwierdzić na przeznaczone dla nie miejsce włącznie z traktorzystom na Ursusie . Teraz tylko pozostaje wykończyć wąskotorówkę i można temat zamykać .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #90 : 29 Września 2016, 20:56:45 » |
0
|
Ten Star nie ma szyb, dobrze widzę? Niezłe są te twoje Czeski spod GS-u. Ale pies lejący na koło najlepszy.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #91 : 29 Września 2016, 21:08:03 » |
0
|
Lato było a do zimy daleko ,gorąc to i szyb niet A tak na poważnie to będą ale dopiero jak go skończę malować ,kolejność prac trzeba zachować .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #92 : 30 Września 2016, 21:01:15 » |
0
|
A co do zestawu numer dwa, to o ile się nie mylę to chyba Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie eksploatowały takie sprzęty jako holowniki za czasów Ikarusów... Pozdrawiam z MMz
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #93 : 01 Października 2016, 22:48:02 » |
0
|
Witam. Stara 20 nazywano przekornie "karbidówką" z racji przetłoczeń na blachach kabiny. Podobne przetłoczenia miały blaszane beczki, w których sprzedawano karbid. Model super!!! Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #94 : 03 Października 2016, 17:18:09 » |
0
|
Co do holowników autobusów to był by też dobry temat na dioramkę , na razie szykuję się do budowy tego holownika plus niskopodłogówka ZREMB. A co ryfli to muszę przyznać się do małego babola ,ryfle na dachu stara powinny być wklęsłe ,za bardzo zaufałem kartonówce z której zaczerpałem wene twórczą do wykonania Stara
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #95 : 23 Maja 2017, 21:38:44 » |
+6
|
Pora na zakończenie tego tematu jako że czekają inne . Figurki na pozycjach , dojdzie jeszcze słup oświetleniowy , zapewne wykończę biura tow. Kierownika Ponieważ na ukończeniu jest też gwiazda tego spektaklu ,czyli GLS-ka która ciągnie koleby to i przedstawienia widać już koniec . Parę zdjęć na szybko z figurantami w terenie .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #96 : 31 Maja 2017, 23:06:44 » |
0
|
Trochę detali przybyło do spalinówki , jeszcze nie wszystkie ale podstawy już są . Jako że mam w planach parę dioramek z cegielnią w tle to i zapewne przyjdzie GLS-ki powielić . Tak że czekają jeszcze prace przygotowawcze do formowania model matek .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #97 : 03 Lipca 2017, 19:40:55 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|