Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:29:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 118938 razy)
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #100 : 08 Maja 2009, 08:34:43 »
0

Cytat: "Phinek"
Maybacha nie da się uruchomić bez podgrzania

Nie podważam kompetencji kol. Phinka, ale ów zdanie sformułowałbym tak:
Cytuj
Maybacha nie powinno się uruchomiać bez podgrzania

ewentualnie:
Cytuj
Maybacha, w stanie "nówka prosto z Rumunii", nie da się uruchomić bez podgrzania
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #101 : 08 Maja 2009, 20:30:56 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:07:22 wysłane przez Phinek » Zapisane
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #102 : 09 Maja 2009, 13:15:38 »
0

Żeby nikt nie musiał katować swojego Lublina to Wam ułatwię.

Mam samochód z tym silnikiem 4C90 mając uszkodzony przekaźnik świec żarowych próbowałem go odpalić i się nie da. Zajechałem akumulator i tyle. Po grzaniu około 20 - 30 sek. silnik zapala bez bólu nawet przy -15 st C.

Sprawdzone doświadczalnie  :mrgreen:

Żaden silnik diesla o wtrysku pośrednim nie daje się uruchomić bez podgrzania lub długotrwałego "chechłania". Mówią o tym prawa fizyki.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #103 : 10 Maja 2009, 11:29:58 »
0

Co do uruchamiania zimnych silników MB i innych bez użycia podgrzewacza to jest parę sprawdzonych metod uruchamiania:

1)palenie z besterki.
2)palenie z tzw."wózka" czyli dodatkowych akumulatorów.
3)palenie za pomocą kopcia.

Ostania metoda jest chyba najprostsza i najskuteczniejsza.

P.S.
Duże znaczenie dla  łatwego rozruchu każdego silnika ma przede wszystkim jego stan techniczny tzn.szczelność zaworów,stan tuleji cylindrowych,stan pierścieni tłokowych,stan tłoków,prawidłowa praca układu zasilania paliwem,czystość filtrów paliwa i powietrza,gęstość i lepkość oleju silnikowego.
Zapisane

Jakub Szadkowski
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #104 : 10 Maja 2009, 21:49:54 »
0

Przy czym dwa pierwsze wspomniane sposoby odpalania to nadal "chechłanie" rozrusznikiem
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #105 : 11 Maja 2009, 17:55:11 »
0

Trzeci prowadzić może do zassania jakiegoś syfa i w konsekwencji uszkodzenia silnika. Pewnie można by na popych  :lol:  tylko że to nadal znęcanie się nad maszyną a nie jej prawidłowa eksploatacja.

Aby ułatwić rozruch można zamiast webasto które zużywa akumulatory i paliwo zastosować podgrzewanie elektryczne z sieci 230 V. Do silników samochodowych jak i do maszyn rolniczych czy budowlanych są gotowe tego typu grzałki wystarczy zamontować. Szybko i sprawnie podnoszą one temperaturę całego silnika. Z pewnością da się takie coś zamontować do lokomotywy.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #106 : 11 Maja 2009, 19:10:28 »
0

Syfa panie kolego to można złapać od ruskiej grzybiary.
Twoja propozycja z podgrzewniem elektrycznym  jest słuszna,rozwiązanie to stosowane w agregatach prądotwórczych m.in produkcji PZL-Wola i polega na zabudowaniu grzałki elektrycznej w misce olejowej silnika,stosowane jest razem z układem samoczynnego załaczania podgrzewania zabezpieczjącym agregat przed zamarznięciem i ułatwiającym jego rozruch w niskich temperaturach.
Zapisane

Jakub Szadkowski
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #107 : 11 Maja 2009, 19:21:30 »
0

A czy do takich dużych silników można by było użyć "samostartu"? Środka w spraju który wprowadza się do układu dolotu powietrza w celu łatwiejszego rozruchu.
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #108 : 11 Maja 2009, 19:32:15 »
0

Tak pod warunkiem że chcesz pozbyć się zbędnego owłosienia na rękach,twarzy i głowie oraz trochę opalić(przypalić) twarz i dłonie:grin:
Stanowczo nie polecam! No chyba że piromanom desperatom.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #109 : 12 Maja 2009, 01:40:32 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:06:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #110 : 12 Maja 2009, 10:10:37 »
0

Cytat: "Phinek"
Swoją drogą, to wyrazy uznania dla Klanu...

Wydział Chemii PW pozdrawia
Zapisane

Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #111 : 12 Maja 2009, 21:16:01 »
0

Instrukcja mówi że można dać nieco gazu przy odpalaniu Lublina, ale ja zawsze grzeje najpierw świecami.

Na zdrowy rozsądek silnik z wtryskiem pośrednim nie lubi zbyt dużo paliwa na starcie z uwagi na to że gdy wreszcie zapali spala zbyt dużą dawkę ropy co powoduje kopcenie. Więc zatyka kanały przelotowe głowicy powoduje powstanie sadzy i nagaru co źle wpływa na zawory gładzie cylindrów itd.

Chyba odnosi się to do wszelkich silników z wtryskiem pośrednim niezależnie od pojemności  :?:
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #112 : 16 Lipca 2009, 09:09:54 »
0

Mam pytanie dotyczące nastawiacza obrotów a LXD2 Czy wygląda on tak samo jak ten z SP32 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0d0e1a4ccc8499e7.html ?
Oraz czy podczas zmiany silników na Henschele nastawiacz zostawał taki sam ewentualnie jakich modyfikacji dokonywano ?
I jeszcze jedno. Kiedyś w przeworsku widziałem jak jeden z mechów podczas odpalania silnika podszedł z prawej strony pomostu i podczas kręcenia silnika rozrusznikiem ciągną za jakąś dźwignię myślałem że to pręt który steruje pompą wtryskową czy miałem racje ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #113 : 16 Lipca 2009, 09:23:25 »
0

Regulator obrotów nie jest przypisany od konkretnego typu silnika, więc przy zmianie Majbach/Henszel niema potrzeby zamieniać regulatorów. Modyfikacji ulega tylko układ cięgieł łączących regulator z pompą.
W lokomotywie Lxd2 stosowany jest zawór (regulator) siedmiopołożeniowy, ten z fotografii położeń ma 15, jest identyczny w rozumieniu zasady działania, i tylko w tym.
A co do działań mechanika, to myślę, że masz rację. :grin:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #114 : 16 Lipca 2009, 15:16:59 »
0

Czyli nastawiacz z LXD2 ma 3 zamiast 4 rozsuwanych tłoczków?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #115 : 16 Lipca 2009, 15:50:41 »
0

Dokładnie tak, co daje sekwencję 7 ustawień pozycji dźwigni.

1,
2,
1+2,
3,
1+3,
2+3,
all together.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 17 Lipca 2009, 07:39:56 »
0

Czyli tak jak w większości regulatorów z lokomotyw jeden tłoczek zwiększa o 1 wartość drugi o 2 a trzeci o 4 .
Mam jeszcze jedno pytanie w LXD2 jest dźwignia "ręcznego gazu" czy można ja wykorzystywać podczas jady awaryjnej np. zepsuty nastawiacz obrotów, tak że dajemy nastawnik na pierwsza pozycje żeby włączyło przekładnie a obroty silnika regulujemy tą dźwignią?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #117 : 17 Lipca 2009, 08:14:49 »
0

Tak dokładnie się robi. Jazda awaryjna przypomina wtedy jazdę małymi lokomotywami w których jest manetka "gazu"...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #118 : 17 Lipca 2009, 18:25:19 »
0

Również po odpaleniu lokomotywy aby sprężarka nabiła szybciej powietrza możemy gazem ręcznym zwiększyć obroty silnika.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #119 : 18 Lipca 2009, 07:52:17 »
0

Czyli widzę ,że ta dźwignia jest bardzo przydatna.
A czy regulator obrotów jest wielozakresowy tzn trzyma stałe obroty takie jak na nastawniku wypadają niezależnie od obciążenia silnika?
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!