Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Kwiecień 2020, 02:28:14 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieści z Płociczna...  (Przeczytany 56368 razy)
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 117 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #80 : 03 Marzec 2009, 22:37:29 »
0

Wlp50 były też używane w Zakładach Chemicznych w Alwernii do czasu likwidacji kolejki. Były to prawie nowe maszyny (rok produkcji ok. 1995 - o ile dobrze pamiętam), produkował je ZNTSiS w Brzesku - obecnie Małopolska Wytwórnia Maszyn. Lokomotywy Wlp50 dalej są w ich ofercie, ale pewnie tylko teoretycznie...
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 834 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #81 : 04 Marzec 2009, 10:21:54 »
0

Cytuj
WLp50 są dość rozpowszechnione w kopalniach

Ale nie mamy "znajomych" w kopalniach by zobaczyć jak to się sprawuje, a tym bardziej możliwości odkupienia - na nową nie stać by było wielu kolejek.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #82 : 04 Marzec 2009, 19:36:16 »
0

Cytat: "vutik"
Lokomotywy Wlp50 dalej są w ich ofercie, ale pewnie tylko teoretycznie...


WLp'ki dalej są produkowane. Trzeba mieć tylko odpowiednią sumkę, wątpię żeby którąkolwiek z kolejek było stać na zakup(cena nowej przewyższa kilka razy koszt NR Lxd2) :neutral:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #83 : 04 Marzec 2009, 22:18:21 »
0

Powiem więcej.
Zamiast wydać jak dobrze pamiętam ok. 400 tysięcy złotych na ten pojazd, wolałbym aby przeprowadzono naprawę główną któregoś z dwóch ocalałych parowozów typu Las z kolejki w Płocicznie, a obecnie rdzewiejących w Ełku. Bądź przeznaczyć te środki na odbudowę dalszego odcinka linii.  Ale to rozważania czysto hipotetyczne oczywiście.
Pozdrawiam.
Tadeusz.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #84 : 04 Marzec 2009, 22:44:59 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:52:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 229 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 22 Wrzesień 2009, 17:29:00 »
0

Czy to jest ta "słynna" Wls z przeniesieniem napędu łańcuchowym  :?:
 http://www.bocznice.eu/cpg1410/displayimage-lastup-0-0.html
Jak się ten "patent" spisuje w praktyce  :?:
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1881 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #86 : 24 Wrzesień 2009, 23:37:07 »
0

Cytat: "Szymek"
Czy to jest ta "słynna" Wls z przeniesieniem napędu łańcuchowym  :?:
 http://www.bocznice.eu/cpg1410/displayimage-lastup-0-0.html
Jak się ten "patent" spisuje w praktyce  :?:

Nie, to jest 181 STK.
(ta galeria ma pokopane linkowane, numery zdjęć się zmieniają w miarę dodawania, albo co...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #87 : 24 Wrzesień 2009, 23:51:47 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Nie, to jest 181 STK.
(ta galeria ma pokopane linkowane, numery zdjęć się zmieniają w miarę dodawania, albo co...

Ano zmieniają się, bo to jest galeria zdjęć ostatnio dodanych. Normalny link:
http://www.bocznice.eu/cpg1410/displayimage-159-0.html
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #88 : 20 Lipiec 2012, 21:04:16 »
+1

Kolejka w Płocicznie w pełni sezonu. Kolejkowi puryści raczej nie będą tu zadowoleni, jednak 99,9% pozostałych gości zdecydowanie tak. Mocne nastawienie na stworzenie kolejowego produktu turystycznego. Dbałość o szczegóły, kompleksowa oferta. Zaplecze gastronomiczno-hotelarskie. Możliwość zakupu pamiątek i literatury (były np. dostępne Stalowe Szlaki). Wszechobecna estetyka i porządek. Właściwie ubrana obsługa.
Oczywiście możnaby znaleźć i uchybienia, jednak nie są one raczej zauważalne dla typowego turysty.
Czas przejazdu i postoje są tak skalkulowane, aby nie "pędzić", ale też na tyle niedługie aby się nie znudzić (szczególnie istotne przy dzieciach).
Tabor zadbany. Torowisko, pomimo przewagi starych podkładów równe, skład idzie bez bujania i szarpnięć. Nie ma chlaszczących twarze gałęzi. Teksty z radiowęzła nienachalne i w miarę interesujące. Na przystankach KierPoc nie idzie na bok zalec w lesie, ale stoi przy drodze i przy przechodzeniu pasażerów zatrzymuje samochody.
No ale dość tych zachwytów - zdjęcia w galerii
http://gdario.republika.pl/ - pozycja nr 3
Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #89 : 14 Luty 2013, 12:51:21 »
0

Latem (już) zeszłego roku też odwiedziłem kolejkę w Płocicznie. Odczucia takie same jak pisał powyżej Dariusz. Oto zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/piotr.kd/WigierskaKolejkaLesna26Lipca2012R#
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1881 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #90 : 14 Luty 2013, 21:37:31 »
0

I ta słynna przerobiona WLS40 z napędem łańcuchowym jeździ? A kto dał świadectwo typu?!
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #91 : 14 Luty 2013, 21:44:39 »
0

A czy mógłby ktoś wyjaśnić co to za patent (już kiedyś sygnalizowany na tym zacnym forum) z tym łańcuchem?

Swoją drogą to wyjątkowo historycznio-skansenicznie prezentuje się lampucera-betoniara na poniższej zdjęciówie:

Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #92 : 14 Luty 2013, 22:36:28 »
0

Kuc: w dużym skrócie; wiązary z loka poszły precz; na ich miejsce do kół i ślepego wału zostały doklejone zębatki, na one łańcuch, i wio z ludzikami do lasu...

edit:
http://750mm.pl/index.php?topic=1309.msg11826#msg11826
« Ostatnia zmiana: 14 Luty 2013, 22:40:23 wysłane przez OczeQ » Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #93 : 15 Luty 2013, 10:42:09 »
0

Witam.
 Dokładniej to zostały wytoczone na zamówienie nowe obydwie osie, oraz ślepy wał. Dopiero na te elementy założono 8 kół zębatych. Oryginalne nie pozwalały na zamocowanie zębatek w sposób profesjonalny. Można już pokusić się o wnioski z eksploatacji. Po pierwsze po sezonie letnim torowisko jest dużo mniej rozbite na boki, tak jak to miało miejsce kiedyś przy ciągłej eksploatacji lokomotywki z wiązarowym przeniesieniem napędu. Po drugie nie trzeba wydawać prawie co sezon kilku tysi na nowe panewki do wiązarów, wystarczy co trzy lata wymienić łańcuchy za paręset złotych...
 Pozdrawiam
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #94 : 16 Luty 2013, 21:34:21 »
0

Czyli jak to ...Wls40M ??
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1881 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #95 : 16 Luty 2013, 22:22:31 »
0

A jak jest rozwiązana sprawa naprężania łańcucha?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #96 : 18 Luty 2013, 00:24:19 »
+2

A jak jest rozwiązana sprawa naprężania łańcucha?
Najzwyczajniej, poprzez 4 napinacze z małymi kołami zębatymi. Regulacja śrubami z przeciwnakrętkami i tyle. Proste ale skuteczne.
Pozdrawiam.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 229 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #97 : 18 Luty 2013, 16:52:10 »
0

Bez osłon rozwiązanie napędu wygląda tak:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Muzeum_wasko_torowki_01.jpg
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #98 : 18 Luty 2013, 17:10:17 »
0

Zaraz, zaraz, ale chyba coś się zmieniło, od czasu gdy tutaj zapodano zdjęcia z remontu? I to znacznie?
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1881 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #99 : 18 Luty 2013, 21:49:26 »
0

A gdyby na ślepym wale założyć mniejszej średnicy koło zębate, to mielibyśmy zwiększoną siłę pociągową kosztem prędkości?
A gdyby na osiach koło było mniejsze, to na odwrót, nastąpiłoby zwiększenie Vmax kosztem siły pociągowej?
Dlaczego nie zdecydowano się na to drugie rozwiązanie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!