vutik
Młotkowy
Długość toru:: 126 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #80 : 03 Marzec 2009, 22:37:29 » |
0
|
Wlp50 były też używane w Zakładach Chemicznych w Alwernii do czasu likwidacji kolejki. Były to prawie nowe maszyny (rok produkcji ok. 1995 - o ile dobrze pamiętam), produkował je ZNTSiS w Brzesku - obecnie Małopolska Wytwórnia Maszyn. Lokomotywy Wlp50 dalej są w ich ofercie, ale pewnie tylko teoretycznie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #81 : 04 Marzec 2009, 10:21:54 » |
0
|
WLp50 są dość rozpowszechnione w kopalniach Ale nie mamy "znajomych" w kopalniach by zobaczyć jak to się sprawuje, a tym bardziej możliwości odkupienia - na nową nie stać by było wielu kolejek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #82 : 04 Marzec 2009, 19:36:16 » |
0
|
Lokomotywy Wlp50 dalej są w ich ofercie, ale pewnie tylko teoretycznie... WLp'ki dalej są produkowane. Trzeba mieć tylko odpowiednią sumkę, wątpię żeby którąkolwiek z kolejek było stać na zakup(cena nowej przewyższa kilka razy koszt NR Lxd2) :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #83 : 04 Marzec 2009, 22:18:21 » |
0
|
Powiem więcej. Zamiast wydać jak dobrze pamiętam ok. 400 tysięcy złotych na ten pojazd, wolałbym aby przeprowadzono naprawę główną któregoś z dwóch ocalałych parowozów typu Las z kolejki w Płocicznie, a obecnie rdzewiejących w Ełku. Bądź przeznaczyć te środki na odbudowę dalszego odcinka linii. Ale to rozważania czysto hipotetyczne oczywiście. Pozdrawiam. Tadeusz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #84 : 04 Marzec 2009, 22:44:59 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:52:20 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #86 : 24 Wrzesień 2009, 23:37:07 » |
0
|
Nie, to jest 181 STK. (ta galeria ma pokopane linkowane, numery zdjęć się zmieniają w miarę dodawania, albo co...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #87 : 24 Wrzesień 2009, 23:51:47 » |
0
|
Nie, to jest 181 STK. (ta galeria ma pokopane linkowane, numery zdjęć się zmieniają w miarę dodawania, albo co... Ano zmieniają się, bo to jest galeria zdjęć ostatnio dodanych. Normalny link: http://www.bocznice.eu/cpg1410/displayimage-159-0.html
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #88 : 20 Lipiec 2012, 21:04:16 » |
+1
|
Kolejka w Płocicznie w pełni sezonu. Kolejkowi puryści raczej nie będą tu zadowoleni, jednak 99,9% pozostałych gości zdecydowanie tak. Mocne nastawienie na stworzenie kolejowego produktu turystycznego. Dbałość o szczegóły, kompleksowa oferta. Zaplecze gastronomiczno-hotelarskie. Możliwość zakupu pamiątek i literatury (były np. dostępne Stalowe Szlaki). Wszechobecna estetyka i porządek. Właściwie ubrana obsługa. Oczywiście możnaby znaleźć i uchybienia, jednak nie są one raczej zauważalne dla typowego turysty. Czas przejazdu i postoje są tak skalkulowane, aby nie "pędzić", ale też na tyle niedługie aby się nie znudzić (szczególnie istotne przy dzieciach). Tabor zadbany. Torowisko, pomimo przewagi starych podkładów równe, skład idzie bez bujania i szarpnięć. Nie ma chlaszczących twarze gałęzi. Teksty z radiowęzła nienachalne i w miarę interesujące. Na przystankach KierPoc nie idzie na bok zalec w lesie, ale stoi przy drodze i przy przechodzeniu pasażerów zatrzymuje samochody. No ale dość tych zachwytów - zdjęcia w galerii http://gdario.republika.pl/ - pozycja nr 3
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #90 : 14 Luty 2013, 21:37:31 » |
0
|
I ta słynna przerobiona WLS40 z napędem łańcuchowym jeździ? A kto dał świadectwo typu?!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #91 : 14 Luty 2013, 21:44:39 » |
0
|
A czy mógłby ktoś wyjaśnić co to za patent (już kiedyś sygnalizowany na tym zacnym forum) z tym łańcuchem? Swoją drogą to wyjątkowo historycznio-skansenicznie prezentuje się lampucera-betoniara na poniższej zdjęciówie:
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #92 : 14 Luty 2013, 22:36:28 » |
0
|
Kuc: w dużym skrócie; wiązary z loka poszły precz; na ich miejsce do kół i ślepego wału zostały doklejone zębatki, na one łańcuch, i wio z ludzikami do lasu... edit: http://750mm.pl/index.php?topic=1309.msg11826#msg11826
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Luty 2013, 22:40:23 wysłane przez OczeQ »
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #93 : 15 Luty 2013, 10:42:09 » |
0
|
Witam. Dokładniej to zostały wytoczone na zamówienie nowe obydwie osie, oraz ślepy wał. Dopiero na te elementy założono 8 kół zębatych. Oryginalne nie pozwalały na zamocowanie zębatek w sposób profesjonalny. Można już pokusić się o wnioski z eksploatacji. Po pierwsze po sezonie letnim torowisko jest dużo mniej rozbite na boki, tak jak to miało miejsce kiedyś przy ciągłej eksploatacji lokomotywki z wiązarowym przeniesieniem napędu. Po drugie nie trzeba wydawać prawie co sezon kilku tysi na nowe panewki do wiązarów, wystarczy co trzy lata wymienić łańcuchy za paręset złotych... Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #94 : 16 Luty 2013, 21:34:21 » |
0
|
Czyli jak to ...Wls40M ??
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #95 : 16 Luty 2013, 22:22:31 » |
0
|
A jak jest rozwiązana sprawa naprężania łańcucha?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #96 : 18 Luty 2013, 00:24:19 » |
+2
|
A jak jest rozwiązana sprawa naprężania łańcucha?
Najzwyczajniej, poprzez 4 napinacze z małymi kołami zębatymi. Regulacja śrubami z przeciwnakrętkami i tyle. Proste ale skuteczne. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #97 : 18 Luty 2013, 16:52:10 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #98 : 18 Luty 2013, 17:10:17 » |
0
|
Zaraz, zaraz, ale chyba coś się zmieniło, od czasu gdy tutaj zapodano zdjęcia z remontu? I to znacznie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #99 : 18 Luty 2013, 21:49:26 » |
0
|
A gdyby na ślepym wale założyć mniejszej średnicy koło zębate, to mielibyśmy zwiększoną siłę pociągową kosztem prędkości? A gdyby na osiach koło było mniejsze, to na odwrót, nastąpiłoby zwiększenie Vmax kosztem siły pociągowej? Dlaczego nie zdecydowano się na to drugie rozwiązanie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|