andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #140 : 22 Grudnia 2011, 21:18:20 » |
0
|
A czemu obcinają takie ścinki szyn??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #141 : 22 Grudnia 2011, 21:31:20 » |
0
|
A czemu obcinają takie ścinki szyn??
Jeśli chodzi o to o czym myślę. Dlatego że podczas rozbiórki cięto szyny by na ciężarówki się zmieściły. Nie wiem tylko po co zostawili
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #142 : 22 Grudnia 2011, 22:49:36 » |
0
|
No generalnie jak się patrzy na fotki kolegi to normalnie widać, że KDP już tu budują... i po co jakiś"Y"??
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #143 : 22 Grudnia 2011, 23:04:21 » |
0
|
To by było niezłe. Wąskotorówka 160 km/h. Tylko skąd wziąć taki tabor
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #144 : 22 Grudnia 2011, 23:06:26 » |
0
|
Z Japonii. Choć tam chyba tylko 120 wyciągają na wąskim...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #145 : 23 Grudnia 2011, 00:00:43 » |
0
|
Wcale tak proste tory nie beda wiec jeszcze nie raz nas tam zabuja
Tor na pewno zostanie jeszcze podbity i wtedy będzie już równiej jak na ceemce
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
|
radi0802
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #147 : 04 Stycznia 2012, 16:34:12 » |
+1
|
Ja jestem z Trzebiatowa i chodze na torowisko i napotkałem dwa tygodnie temu na odcinku Trzebiatów-mokre zkradziono z 20m szyn.
|
|
|
Zapisane
|
radek
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
|
« Odpowiedz #148 : 08 Stycznia 2012, 23:17:02 » |
0
|
remontują tylko z Trzęsacza Do Pogorzelicy
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #149 : 09 Stycznia 2012, 00:11:31 » |
0
|
remontują tylko z Trzęsacza Do Pogorzelicy
No to temat przewozów do Trzebiatowa zamknięty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #150 : 09 Stycznia 2012, 10:34:55 » |
0
|
Jeśli kiedyś w tej sprawie samorządy Rewala i Trzebiatowa się dogadają to będzie to cud. Jak narazie 10 lat i obie strony mają swoje argumenty jakich druga strona nie chce spełnić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Shaggy
Młotkowy
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #151 : 10 Stycznia 2012, 14:21:42 » |
0
|
Niesamowicie to wygląda!!
|
|
|
Zapisane
|
PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #152 : 27 Stycznia 2012, 00:46:36 » |
0
|
Według opinii Pani kierownik z ostatnich dni tempo prac w relacji do upływającego czasu jest nadal dobre ( pogoda dotąd sprzyja ) a jedynym większym problemem pozostaje budynek dworca w Niechorzu. Ostateczna wersja rozwiązania tego problemu nie jest jeszcze uzgodniona ani zatwierdzona. Szkoda tej zwłoki czasowej, ale nie wpłynie to na termin uruchomienia z powrotem ruchu pociągów. Odcinek Pogorzelica - Trzebiatów wymaga przede wszystkim bardziej dojrzałego spojrzenia włodarzy Trzebiatowa - architektonicznej " perełki " na tym terenie. Przywrócenie ruchu do Trzebiatowa przysporzy bez wątpienia gości temu miastu a co za tym idzie grosza lokalnym sklepom, marketowi, kafejkom, lodziarniom i miejscom turystycznym ( np. Baszta Kaszana ). Trzebiatów ma pecha z drogową obwodnicą, niech więc sobie powetuje w temacie kolejki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #153 : 27 Stycznia 2012, 08:05:35 » |
0
|
Trzebiatów od lat patrzy na kolejkę - bardzo łaskawym okiem - to nie w tym problem. Problemem jest to, że zarówno Rewal jak i Trzebiatów mają "swoje" warunki i odpuścić nie zamierzają i nie odpuszczą.
Trzebiatów chciałby powołać własny podmiot i na swoim odcinku jeździć sam, wydzierżawić lub przejąć od Rewala tor i za swoje pieniądze robić sobie i być nie zależny od Rewala. (Czyli de facto mieć swoją zabawkę do pokazywania w prasie - to je nasze, Rewal ma to my też mamy.) Rewal na to - po moim trupie - tor co prawda na waszej gminie i za swoje go remontować nie będziemy więc lepiej to WY nam dajcie tą waszą kase a my wam będziemy jeździć przedłużając kursy do Trzebiatowa. (Czyli takiego wała jak POlska cała - kolejka jest jedna, nasza i tylko my będziemy splendory w telewizji dosatawali.) Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ale z grubsza tak mniej więcej to wygląda.
Pat trwa już lat 10 i nie ma ponoć szans na rozwiązanie. Tam już nigdy nic nie pojedzie - to są słowa kolejarzy. Chyba, że Rewal zdecyduje się sfinansować remonta na nie swoim terenie... Zauważ, że cała ta wielka modernizacja i odbudowa wcale nie jest na odcinku, który de facto jest w najgorszym stanie - tylko na swoim terenie i tam gdzie jest i turysta i wyborca gdzie mieszka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #154 : 27 Stycznia 2012, 16:16:58 » |
0
|
A zatem uczcijmy owe 10-lecie międzygminnego pata minutą ciszy ..... Choć świeczki jeszcze nie zapalajmy. Owe 14 km toru to teren 2 gmin, tylko 2. Co by było gdyby było ich 7 ? Patrząc szczebel wyżej to może starosta powiatowy ( wszak to jeden i ten sam powiat ) dopomógłby w rozwiązaniu tego problemu, a może jeszcze zachodniopomorski ROT. W przeciwnym wypadku kolejarze będą mieli rację, szczególnie że złom ostatnio podrożał w skupach .....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
29 Stycznia 2012, 12:38:17 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #155 : 29 Stycznia 2012, 12:38:17 » |
-8
|
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #156 : 09 Lutego 2012, 19:01:58 » |
0
|
Są i dobre wieści - beton poruszony? 7 lutego 2012r. w siedzibie Urzędu Gminy w Rewalu podpisano umowę na mocy, której zabytkowy eksponat Muzeum Kolejnictwa w Warszawie ostatecznie pozostanie na rewalskich torach. Parowóz PX 48 woził będzie turystów przybywających do Gminy Rewal na trasie Trzęsacz – Pogorzelica.
Umowa podpisana przez Wójta Gminy Rewal Roberta Skraburskiego i Dyrektora Muzeum Kolejnictwa w Warszawie Ferdynanda Ruszczyca jest ściśle związana z projektem „Rewitalizacja zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Gminie Rewal – remont budynków i budowli wraz z zagospodarowaniem terenu”. W ramach projektu przewidziana jest także modernizacja taboru kolejowego – przebudowa i konserwacja linii kolejowej i infrastruktury technicznej, remont taboru kolejowego i przystosowanie go do obsługi rowerzystów oraz remont parowozu.
Parowóz PX48-3916 nazwany „Parysem” wyprodukowano w 1950 roku w nie istniejących już zakładach w Chrzanowie . Od 2002 roku kursuje wzdłuż wybrzeża rewalskiego od maja do września przewożąc ponad 100 000 osób. Wartość zabytkowego parowozu wyceniona jest przez muzeum na 400 000 zł, ale dla Gminy Rewal stanowi bezcenną perłę wśród atrakcji turystycznych.
Zakończenie prac rewitalizacyjnych pozwoli przedstawić ten wyjątkowy produkt turystyczny w pełnej krasie i przybliżyć odległe czasy jej świetności. Tak jak dawniej kolej wąskotorowa stanowiła ważny element rozwoju regionu, tak i teraz jej modernizacja spowoduje znaczny wzrost zainteresowania Gminą Rewal.
Łukasz Tylka
Marta Szefs
Referat Turystyki i Promocjihttp://www.rewal.pl/pl/gospodarcze/3413-zabytkowy-parys-na-rewalskich-torachRozumiem, że parowóz został zakupiony w MuzKolu? Nie zostało to co prawda w konkretny sposób zawarte w tekście (choć pewnie warunkiem pozyskania kasiorki unijnej jest prawo własności), a byłby to chyba zwiastun nowego i szansa na ożycie dla innych pereł z kolekcji parku sztywnych stołecznego i nie tylko mauzoleum. Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni... ale w dzisiejszych czasach każdy grosz się liczy. Pozdrawiam Maciek
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2012, 19:05:34 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #157 : 10 Lutego 2012, 10:41:48 » |
0
|
Lokalne media podawały że chodzi o dzierżawę parowozu, a nie o zakup: http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120201/TURYSTYCZNEPERLYPOMORZA1104/853757462Z treści komunikatu na stronie gminy też nie wynika, że oni kupują ten parowóz. Warunkiem pozyskania dofinansowania z UE nie koniecznie musi być własność parowozu. Warunkiem jest utrzymanie trwałości projektu, a to jak rozumiem ma zapewnić przynajmniej kilkuletnia umowa dzierżawy parowozu. Podobnie warunkiem dofinansowania z UE na projekt realizowany na jakiejś nieruchomości nie jest własność tej nieruchomości, ale prawo do dysponowania nią. W ramach projektu ma być przeprowadzona modernizacja parowozu oraz 14 sztuk wagonów. Zakup ani dzierżawa taboru nie była elementem projektu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #158 : 10 Lutego 2012, 11:01:31 » |
0
|
Ok, dzięki za informację - zatem rozwiały się moje nadzieje Zasugerowałem się tekstem, że "parowóz ostatecznie pozostanie" na Gryfickich torach, a jak dla mnie taka dzierżawa rzeczą ostateczną mimo wszystko nie jest, szczególnie kiedy się współpracuje z koleją, której w każdej chwili może się coś odwidzieć. Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #159 : 10 Lutego 2012, 11:02:31 » |
0
|
A czy teraz trwają jakieś prace na szlaku??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|