Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:35:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1272410 razy)
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #400 : 05 Października 2011, 10:18:05 »
0

http://www.tvn24.pl/-1,1719716,0,1,polskie-pociagi-brud--spoznienia-i-kolejtv,wiadomosc.html

TVNowski reportaż o KolejTV
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #401 : 05 Października 2011, 23:57:00 »
+1



Stary odgrzewany kotlet. Nic nowego, kolejny redaktorzyna próbuje zaistnieć w dziennikarstwie śledczym.
Zapisane

OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #402 : 09 Października 2011, 16:22:34 »
0

http://youtu.be/2e7hEP9oVOY

Czyli trochę starej kolei, u naszych bratanków
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #403 : 09 Października 2011, 17:40:44 »
0

Jest nawet polski akcent (14:19)
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #404 : 10 Października 2011, 11:56:06 »
0

N59, jako żywo...  Niech żyje bratnia pomoc i przyjaźń Spoko
Zapisane

OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #405 : 13 Października 2011, 21:00:09 »
+1

Ostatnimi czasy towarzysz Kucyk zarzucił linkiem do piosenki " I love trains" więc postanowiłem wrzucić coś w podobnym deseniu, plus nawiązującym do mojego ostatniego wrzutu...

Animal Cannibals vs. Fluor - Ülünk a vonaton.avi Małe | Duże



Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #406 : 14 Października 2011, 09:05:01 »
0

Skoro tam już jesteśmy...
Onboard the Children's Railway (Gyermekvasút). Széchenyi-hegy to Hűvösvölgy Budapest, Hungary Małe | Duże
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #407 : 14 Października 2011, 09:09:44 »
0

towarzysz Kucyk
O!! ...... 
Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #408 : 14 Października 2011, 15:36:55 »
0

Co do kolejki dziecięcej w Budapeszcie powiem, że jest naprawdę fantastyczna Chichot tak samo jak dojazd do niej Mieszkając na Kalvin ter musiałem dojechać metrem(wagonmasz serii 81) do Placu Moskiewskiego by tam przesiąść się w kolejkę zębatą wspinającą się na wzgórza okalające od zachodu Budę  Spoko potem można podziwiać widoki. Ostatnie co trzeba zrobić to wysiąść na przystanku Széchenyihegy i " Voilà".
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #409 : 18 Października 2011, 10:27:30 »
0

Jak przed wojną podróżowało się koleją leśną na polowanie:
http://historia.gazeta.pl/historia/56,99641,10444264,Koleja_na_polowanie,,8.html

Zdjęcie pochodzi z książki "Przedwojenne koleje. Najpiękniejsze fotografie" autorstwa Pana Łucjana Madziara.
Książka została wydana przez Wydawnictwo RM.
http://www.rm.com.pl/x_C_Za.html

Czy ktoś z forumowiczów zakupił już tą książkę i może się podzielić swoimi spostrzeżeniami ?

Czy warto wydać 44,90 PLN (w promocji) na zakup tej książki ?
Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #410 : 19 Października 2011, 22:21:23 »
0

Pakistan Steam 2004 Małe | Duże
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #411 : 20 Października 2011, 20:56:24 »
0

Znalezione w "necie" dla potwierdzenia zasłyszanych w sobotę informacji od obsługi pociągu.
http://depo.vn.ua/novosti/novosti-transporta/uzkokoleika-na-polese-na-grane-zakrytiya
Kolejka do "ewro2012" ma jeździć, a potem - kupią busa ("marszrutku").
Zapisane
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #412 : 20 Października 2011, 21:37:26 »
0

Pożar lokomotywy 750 129-9 na słowackiej stacji Prešov:
www.youtube.com/watch?v=TzqCS59OcpU Małe | Duże

www.youtube.com/watch?v=ldnDcFU89Js Małe | Duże
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #413 : 20 Października 2011, 22:02:37 »
0

O! I mamy pierwsze skutki dyrektywy 2007/59/WE. Mechanik, ups! przepraszam, operator lokomotywy zamiast za pomocą swojej wiedzy fachowej wyłączyć silnik wykonał telefon do dyspozytora że ma usterkę. W międzyczasie silnik się sam zatrzymał. W wyniku zatarcia, ale to inna sprawa...

Kolego Buczku, a co Kolega by w sytuacji mecha zrobił?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #414 : 20 Października 2011, 22:06:00 »
0

Jaki to pożar? Zarzygała sie maszyna olejem i pokopciła troche w związku z tem
Zapewne pierdoła maszynista (bo nie mechanik) zwiał z kabiny bo mu się siwo w środku zrobiło i zamiast odciąć awaryjnie dopływ paliwa stał z boku i patrzył jak mu się jego jednostka napędowa bez oleju zaciera.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #415 : 21 Października 2011, 00:34:47 »
0

Kolega Buczek w takiej sytuacji wyłączyłby bez zwłocznie silnik oraz baterie alkumulatorów. Szybko wziąłbym w dłoń gaśnice śniegową BC lub proszek ABC i ugasił to co zaczęło się fajczyć. Jeżeli stwierdziłbym, że nie dam rady sam ugasić to za radio i do dyżurnego, że mam pożar. Jeżeli byloby to w Piasecznie to do dyżurnego i potem zaraz na 998(jakieś OSP by wyjechało) Jeżeli widziałbym zagrożenie dla ruchu kolejowego użyłbym RADIO STOPU. Zawsze można podać jeszcze dźwiekowy sygnał pożar( --------   --   --). Jakby to było w tunelu to starałbym się wyjechać za wszelką cene z niego(łatwiejsza akcja ratunkowo gaśnicza). Międzyinnymi dlatego na nowych i modernizowanych pojazdach montowany jest bocznik hamulca bezpieczeństa pozwalający na wyjazd EZT np. z tunelu) Zawsze należy starać sie dojechać do miejsca gdzie jak najłatwiej można przeprowadzić akcje ratowniczo-gaśniczą. Jak widać na filmiku strażak udający się na rozpoznanie miał w ręku tylko odcinek. Jeżeli zaczęło by się mocniej jarać to zanim rozwineli by całą linie główną i gaśniczą to wagony jak i lokomotywa by się zjarały całkowicie. Jeżeli jako maszyniści(i nie tylko) mielibyście taką sytuację to na 998 należy wszystko dokładnie podać. Każdy najmniejszy szczegół jest istotny. Wtedy jadąc do akcji jako strażak wiem jak mam się przygotować, powiatowe stanowisko kierowania wie jakie jednostki dysponować, z której strony mają podjechać, wie czy jest już wyłączone napięnie w sieci(nikt nie poda prądu wody jeżeli jest napięcie w sieci). I tak od siebie. Proponuje wyposażyć wasze lokomotywy w SPRAWNE gaśnice. Naprawde przydają się w najmniej oczekiwanych momentach.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #416 : 21 Października 2011, 08:13:36 »
0

Bardziej chodziło mi o to, że Kolega Buczek (jako znający budowę lokomotywy i wiedzący co, gdzie i jak) znalazłby pierwszy lepszy sposób na odcięcie dopływu paliwa do silnika: zamknął zawór, przeciął wąż, zagiął rurkę, rozwalił młotkiem filtr itp. i w ten sposób zatrzymał by silnik skoro nie możliwe było wykonanie tego za pomocą zasterowania pompy wtryskowej. Ale co do miejsca zatrzymania, akcji gaśniczej i posiadania gaśnic na taborze to zgoda w 100%!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #417 : 21 Października 2011, 10:28:08 »
0

OT ale cóż
A jak wyłączyć silnik jeżeli uszkodzi się uszczelnienie turbosprężarki i olej nawala do kolektora ?

A jeśli chodzi o filmik to ruskie mają lepsze efekty
Закись NOS в 2Т10М Małe | Duże

Дизель сгорел=( Małe | Duże
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2011, 10:34:59 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #418 : 21 Października 2011, 10:41:08 »
0

licząc na merytoryczną dyskusję podepnę się do tematu kolejowych pożarów jednocześnie tworząc wątek nie na temat.
Ponieważ ja się wciąż tylko uczę pozwolę zadać sobie pytanie.
Czy nie istotne jest GDZIE się pali ten olej? otóż słyszałem, że jeśli zapaleniu uległ olej w tłumiku ten nieprzepalony, lub jak kto woli sadze w tłumiku to absolutnie nie należy gasić silnika, gdyż płonący olej/syf może przedostać się do miski olejowej i wtedy zacznie się prawdziwa zabawa z ogniem. a puki silnik działa to próbuje "wydmuchać" ogień z kolektorów...
pomijając skromny fakt że gorącego silnika nie wypada brutalnie gasić
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #419 : 21 Października 2011, 10:44:54 »
0

Oryginalnie Lxd2 były wyposażone w przesłony zaraz za filtrem powietrza, sterowane elektropneumatycznie z układu awaryjnego gaszenia silnika. Przy normalnym wyłączeniu odcinane było tylko dawkowanie, przy awaryjnym dawkowanie i powietrze.
Z nieznanych mi przyczyn na wszystkich naszych maszynach przesłony zostały zdemontowane najprawdopodobniej jeszcze za czasów PKP. W zmodernizowanych lokach z silnikiem Henschel-Wola ten układ w ogóle nie został zastosowany, za to był montowany zawór, uruchamiany ręcznie z kabiny i odcinający dopływ paliwa ze zbiornika dobowego.
Ciekaw jestem jakie rozwiązania stosuje się na normalnym torze.
Zapisane

785mm
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!