kalito
|
 |
« Odpowiedz #400 : 05 Października 2011, 10:18:05 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #401 : 05 Października 2011, 23:57:00 » |
+1
|
Stary odgrzewany kotlet. Nic nowego, kolejny redaktorzyna próbuje zaistnieć w dziennikarstwie śledczym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #402 : 09 Października 2011, 16:22:34 » |
0
|
http://youtu.be/2e7hEP9oVOYCzyli trochę starej kolei, u naszych bratanków
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #403 : 09 Października 2011, 17:40:44 » |
0
|
Jest nawet polski akcent (14:19) 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #404 : 10 Października 2011, 11:56:06 » |
0
|
N59, jako żywo...  Niech żyje bratnia pomoc i przyjaźń 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #405 : 13 Października 2011, 21:00:09 » |
+1
|
Ostatnimi czasy towarzysz Kucyk zarzucił linkiem do piosenki " I love trains" więc postanowiłem wrzucić coś w podobnym deseniu, plus nawiązującym do mojego ostatniego wrzutu...
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #406 : 14 Października 2011, 09:05:01 » |
0
|
Skoro tam już jesteśmy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #407 : 14 Października 2011, 09:09:44 » |
0
|
towarzysz Kucyk O!! ...... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #408 : 14 Października 2011, 15:36:55 » |
0
|
Co do kolejki dziecięcej w Budapeszcie powiem, że jest naprawdę fantastyczna  tak samo jak dojazd do niej  Mieszkając na Kalvin ter musiałem dojechać metrem(wagonmasz serii 81) do Placu Moskiewskiego by tam przesiąść się w kolejkę zębatą wspinającą się na wzgórza okalające od zachodu Budę  potem można podziwiać widoki. Ostatnie co trzeba zrobić to wysiąść na przystanku Széchenyihegy i " Voilà".
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #410 : 19 Października 2011, 22:21:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #412 : 20 Października 2011, 21:37:26 » |
0
|
Pożar lokomotywy 750 129-9 na słowackiej stacji Prešov:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #413 : 20 Października 2011, 22:02:37 » |
0
|
O! I mamy pierwsze skutki dyrektywy 2007/59/WE. Mechanik, ups! przepraszam, operator lokomotywy zamiast za pomocą swojej wiedzy fachowej wyłączyć silnik wykonał telefon do dyspozytora że ma usterkę. W międzyczasie silnik się sam zatrzymał. W wyniku zatarcia, ale to inna sprawa...
Kolego Buczku, a co Kolega by w sytuacji mecha zrobił?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #414 : 20 Października 2011, 22:06:00 » |
0
|
Jaki to pożar? Zarzygała sie maszyna olejem i pokopciła troche w związku z tem Zapewne pierdoła maszynista (bo nie mechanik) zwiał z kabiny bo mu się siwo w środku zrobiło i zamiast odciąć awaryjnie dopływ paliwa stał z boku i patrzył jak mu się jego jednostka napędowa bez oleju zaciera.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #415 : 21 Października 2011, 00:34:47 » |
0
|
Kolega Buczek w takiej sytuacji wyłączyłby bez zwłocznie silnik oraz baterie alkumulatorów. Szybko wziąłbym w dłoń gaśnice śniegową BC lub proszek ABC i ugasił to co zaczęło się fajczyć. Jeżeli stwierdziłbym, że nie dam rady sam ugasić to za radio i do dyżurnego, że mam pożar. Jeżeli byloby to w Piasecznie to do dyżurnego i potem zaraz na 998(jakieś OSP by wyjechało)  Jeżeli widziałbym zagrożenie dla ruchu kolejowego użyłbym RADIO STOPU. Zawsze można podać jeszcze dźwiekowy sygnał pożar( -------- -- --). Jakby to było w tunelu to starałbym się wyjechać za wszelką cene z niego(łatwiejsza akcja ratunkowo gaśnicza). Międzyinnymi dlatego na nowych i modernizowanych pojazdach montowany jest bocznik hamulca bezpieczeństa pozwalający na wyjazd EZT np. z tunelu) Zawsze należy starać sie dojechać do miejsca gdzie jak najłatwiej można przeprowadzić akcje ratowniczo-gaśniczą. Jak widać na filmiku strażak udający się na rozpoznanie miał w ręku tylko odcinek. Jeżeli zaczęło by się mocniej jarać to zanim rozwineli by całą linie główną i gaśniczą to wagony jak i lokomotywa by się zjarały całkowicie. Jeżeli jako maszyniści(i nie tylko) mielibyście taką sytuację to na 998 należy wszystko dokładnie podać. Każdy najmniejszy szczegół jest istotny. Wtedy jadąc do akcji jako strażak wiem jak mam się przygotować, powiatowe stanowisko kierowania wie jakie jednostki dysponować, z której strony mają podjechać, wie czy jest już wyłączone napięnie w sieci(nikt nie poda prądu wody jeżeli jest napięcie w sieci). I tak od siebie. Proponuje wyposażyć wasze lokomotywy w SPRAWNE gaśnice. Naprawde przydają się w najmniej oczekiwanych momentach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #416 : 21 Października 2011, 08:13:36 » |
0
|
Bardziej chodziło mi o to, że Kolega Buczek (jako znający budowę lokomotywy i wiedzący co, gdzie i jak) znalazłby pierwszy lepszy sposób na odcięcie dopływu paliwa do silnika: zamknął zawór, przeciął wąż, zagiął rurkę, rozwalił młotkiem filtr itp. i w ten sposób zatrzymał by silnik skoro nie możliwe było wykonanie tego za pomocą zasterowania pompy wtryskowej. Ale co do miejsca zatrzymania, akcji gaśniczej i posiadania gaśnic na taborze to zgoda w 100%!
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #417 : 21 Października 2011, 10:28:08 » |
0
|
OT ale cóż A jak wyłączyć silnik jeżeli uszkodzi się uszczelnienie turbosprężarki i olej nawala do kolektora ? A jeśli chodzi o filmik to ruskie mają lepsze efekty
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2011, 10:34:59 wysłane przez MichałŁ »
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #418 : 21 Października 2011, 10:41:08 » |
0
|
licząc na merytoryczną dyskusję podepnę się do tematu kolejowych pożarów jednocześnie tworząc wątek nie na temat. Ponieważ ja się wciąż tylko uczę pozwolę zadać sobie pytanie. Czy nie istotne jest GDZIE się pali ten olej? otóż słyszałem, że jeśli zapaleniu uległ olej w tłumiku ten nieprzepalony, lub jak kto woli sadze w tłumiku to absolutnie nie należy gasić silnika, gdyż płonący olej/syf może przedostać się do miski olejowej i wtedy zacznie się prawdziwa zabawa z ogniem. a puki silnik działa to próbuje "wydmuchać" ogień z kolektorów... pomijając skromny fakt że gorącego silnika nie wypada brutalnie gasić 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #419 : 21 Października 2011, 10:44:54 » |
0
|
Oryginalnie Lxd2 były wyposażone w przesłony zaraz za filtrem powietrza, sterowane elektropneumatycznie z układu awaryjnego gaszenia silnika. Przy normalnym wyłączeniu odcinane było tylko dawkowanie, przy awaryjnym dawkowanie i powietrze. Z nieznanych mi przyczyn na wszystkich naszych maszynach przesłony zostały zdemontowane najprawdopodobniej jeszcze za czasów PKP. W zmodernizowanych lokach z silnikiem Henschel-Wola ten układ w ogóle nie został zastosowany, za to był montowany zawór, uruchamiany ręcznie z kabiny i odcinający dopływ paliwa ze zbiornika dobowego. Ciekaw jestem jakie rozwiązania stosuje się na normalnym torze.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
|