Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Maj 2020, 16:49:02 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 102 103 [104] 105   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 745278 razy)
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 836 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2060 : 15 Marzec 2020, 20:32:40 »
0

To stacja graniczna - Унгены. Węzeł kolejowy ( Ungheni, Mołdawia) jest w Bereshti. Typowe rozwiązanie prowadzenia toru normalnego w splocie z szerokim. Na Zakarpaciu jest taka linia z Czopu, przez Beregowo, Winogradowo, Korolewo, Diakowo na rumuńską stronę.
Zapisane
kemot324
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2061 : 18 Marzec 2020, 21:03:26 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=fybwNhEc5f0

W 10:05 też ciekawy splot wąskiego z szerokim, ogólnie film ciekawy
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1006 m

Na służbie Na służbie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2062 : 18 Marzec 2020, 21:28:22 »
0

To skrzyżowanie, nie splot.
Zapisane

kemot324
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2063 : 18 Marzec 2020, 22:02:08 »
0

Dobra, do trzech razy sztuka  następnym, razem już napisze poprawnie 
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 96 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2064 : 20 Marzec 2020, 09:25:38 »
+1

Fajny film. Antena w tym Ty2, taka jak w samolotach z II wojny  Dźwięki, jakie wydaje ten parowóz, dla mnie oznaczają agonię. A widok w czasie jazdypozwala czuć się jak gruziński okulista - Gównowidze  .
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1022 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2065 : 22 Marzec 2020, 20:32:13 »
0

Takie coś mi wpadło przeglądając internety:
https://www.youtube.com/watch?v=UArxuYTL0k8
oraz stronka:
http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/locoloco.htm
Zapisane
kemot324
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2066 : 27 Marzec 2020, 21:48:47 »
+2

Ciekawy sposób na przewóz samochodów



Zapisane
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 441 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2067 : 27 Marzec 2020, 22:19:52 »
+1

To Chevrolet Vega z początku lat 70. Do takiego transportu wymontowywano akumulatory, wycieraczki, koła zapasowe i pozostałe wyposażenie mogące uszkodzić się, lub samochód, w czasie stanie na nosie. Ale Amerykanie mieli więcej takich karkołomnych pomysłów. Wagony do przewozu aut mogły mieć, dzięki większej skrajni, aż trzy poziomy.


* vega.jpg (55.18 KB, 444x586 - wyświetlony 82 razy.)

* Alco S-2.jpg (100.12 KB, 564x710 - wyświetlony 107 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2068 : 07 Kwiecień 2020, 20:47:41 »
0

Dźwięki, jakie wydaje ten parowóz, dla mnie oznaczają agonię
To zaserwuję w ramach dźwiękowej edukacji rewelacyjnie ustawiony rozrząd tego parowozu:

https://youtu.be/8CnznrBiewY?t=182
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2069 : 08 Kwiecień 2020, 20:59:30 »
0

Opowieść jak to mikola poniosło. Na zgarniaczu. https://www.sadistic.pl/oj-mikole-mikole-vt513962.htm
Swoją drogą, to ciekawy przykład ważnej linii kolejowej o dwóch rożnych szerokościach toru!
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 441 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2070 : 08 Kwiecień 2020, 21:43:09 »
0

Ja tego nie rozumiem. Jak można idąc śródtorzem nie zauważyć nadjeżdżającego z przeciwka pociągu?
Swoją droga, jaką moc musza mieć te Dash 9, skoro musza być łączone aż w cztery.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1673 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2071 : 09 Kwiecień 2020, 15:17:03 »
0

Na ujęciu z mostu widać, że linia biegnie tam w wykopie i jest kręta. Zaś pociągi śmigają dość raźnie. Po prostu słaba widoczność.
Zapisane
arsen
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2072 : 13 Kwiecień 2020, 17:52:52 »
+2

Takie coś znalazłem:
http://debeste.de/upload2/v/83cb817be795b94510a06d0308a8dba89755.mp4
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1902 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2073 : 14 Kwiecień 2020, 10:08:30 »
0

^^
Było, znane :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1673 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2074 : 17 Kwiecień 2020, 13:03:33 »
0

^^
Było, znane :-)

Znane, ale niezmiennie arcyzabawne i warte przypomnienia Chichot
Zapisane
arsen
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2075 : 19 Kwiecień 2020, 04:02:45 »
0

a takie coś było?
http://debeste.de/top-fb/6
Zapisane
arsen
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2076 : 19 Kwiecień 2020, 04:04:22 »
+2

sorki chodziło mi o ten filmik:
http://debeste.de/upload2/v/0d24a7e00cbc47dda458091b90e14b007202.mp4
Zapisane
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 441 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2077 : 21 Kwiecień 2020, 09:49:22 »
0

Ciekawa lekka maszyna torowa.

Oraz oczywiście piękny zostaw F7 + GP9 + 2xRS1


* F7-RS1-GP9-RS1.jpg (74.44 KB, 563x473 - wyświetlony 135 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 511 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2078 : 21 Kwiecień 2020, 19:58:40 »
+1

Mi to wygląda na machinę do robienia wykopu pod pojedynczy podkład. Posługiwanie się takimi lekkimi quasi-drezynami, każda do innej funkcji, umożliwia szybką pracę w systemie wymiany co któryś podkład, z minimalnymi przerwami w ruchu, lub w ogóle bez nich.
Można znaleźć na YT jak wygląda tamtejszy system. Kolejno wjeżdżają:
- maszynka do wyrywania haków
- maszynka do wyciągania podkładek
- maszynka do wypychania podkładów (taki duży hydrauliczny "palec" który wypycha podkład na bok)
- maszynka do robienia koryta pod nowy podkład (widoczna na zdjęciu)
i tak dalej.

W dowolnym momencie można przejechać pociągiem bo wyciągnięty jest tylko co któryś podkład. U nas coś niesłychanego. Tamci dawali radę pół wieku temu...

Natomiast system ten ma zasadniczą wadę, przez co byłby niewdrażalny w polskich warunkach (pomijając powszechne u nas stosowanie betoniaków): wymaga systematycznego utrzymania linii i robienia co roku wymiany jakiegoś ułamka podkładów. W naszych realiach, zarówno wąsko jak i normalnotorowych (od remontu kapitalnego do kapitalnego) byłoby to trudne do wyobrażenia.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1902 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2079 : 22 Kwiecień 2020, 10:35:40 »
0

Nie wiem jak się to "systematyczne utrzymanie" ma do założenia, że tańsze jest usuwanie skutków wykolejeń niż utrzymanie prewencyjne...
Z tego co czytałem jakiś czas temu, w Stanach już w latach 70-tych ubiegłego wieku specjaliści od ekonomii wyliczyli, że taniej jest raz na jakiś czas pozbierać wykolejone zabawki i potem odtworzyć tor w miejscu wykolejenia, niż codziennie wymieniać po kilkadziesiąt podkładów. Oczywiście nie dotyczy to linii z ruchem pasażerskim, a tego, co w nomenklaturze europejskiej byśmy nazywali bocznicami (W Stanach "Shortlines").
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: 1 ... 102 103 [104] 105   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!