a cygan
|
|
« Odpowiedz #2060 : 15 Marzec 2020, 20:32:40 » |
0
|
To stacja graniczna - Унгены. Węzeł kolejowy ( Ungheni, Mołdawia) jest w Bereshti. Typowe rozwiązanie prowadzenia toru normalnego w splocie z szerokim. Na Zakarpaciu jest taka linia z Czopu, przez Beregowo, Winogradowo, Korolewo, Diakowo na rumuńską stronę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #2062 : 18 Marzec 2020, 21:28:22 » |
0
|
To skrzyżowanie, nie splot.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kemot324
Nowicjusz
Długość toru:: 38 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2063 : 18 Marzec 2020, 22:02:08 » |
0
|
Dobra, do trzech razy sztuka następnym, razem już napisze poprawnie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2064 : 20 Marzec 2020, 09:25:38 » |
+1
|
Fajny film. Antena w tym Ty2, taka jak w samolotach z II wojny Dźwięki, jakie wydaje ten parowóz, dla mnie oznaczają agonię. A widok w czasie jazdypozwala czuć się jak gruziński okulista - Gównowidze .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #2065 : 22 Marzec 2020, 20:32:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kemot324
Nowicjusz
Długość toru:: 38 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2066 : 27 Marzec 2020, 21:48:47 » |
+2
|
Ciekawy sposób na przewóz samochodów
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2067 : 27 Marzec 2020, 22:19:52 » |
+1
|
To Chevrolet Vega z początku lat 70. Do takiego transportu wymontowywano akumulatory, wycieraczki, koła zapasowe i pozostałe wyposażenie mogące uszkodzić się, lub samochód, w czasie stanie na nosie. Ale Amerykanie mieli więcej takich karkołomnych pomysłów. Wagony do przewozu aut mogły mieć, dzięki większej skrajni, aż trzy poziomy.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2068 : 07 Kwiecień 2020, 20:47:41 » |
0
|
Dźwięki, jakie wydaje ten parowóz, dla mnie oznaczają agonię To zaserwuję w ramach dźwiękowej edukacji rewelacyjnie ustawiony rozrząd tego parowozu: https://youtu.be/8CnznrBiewY?t=182
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2069 : 08 Kwiecień 2020, 20:59:30 » |
0
|
Opowieść jak to mikola poniosło. Na zgarniaczu. https://www.sadistic.pl/oj-mikole-mikole-vt513962.htmSwoją drogą, to ciekawy przykład ważnej linii kolejowej o dwóch rożnych szerokościach toru!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2070 : 08 Kwiecień 2020, 21:43:09 » |
0
|
Ja tego nie rozumiem. Jak można idąc śródtorzem nie zauważyć nadjeżdżającego z przeciwka pociągu? Swoją droga, jaką moc musza mieć te Dash 9, skoro musza być łączone aż w cztery.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2071 : 09 Kwiecień 2020, 15:17:03 » |
0
|
Na ujęciu z mostu widać, że linia biegnie tam w wykopie i jest kręta. Zaś pociągi śmigają dość raźnie. Po prostu słaba widoczność.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arsen
Nowicjusz
Długość toru:: 12 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2072 : 13 Kwiecień 2020, 17:52:52 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #2073 : 14 Kwiecień 2020, 10:08:30 » |
0
|
^^ Było, znane :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2074 : 17 Kwiecień 2020, 13:03:33 » |
0
|
^^ Było, znane :-)
Znane, ale niezmiennie arcyzabawne i warte przypomnienia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arsen
Nowicjusz
Długość toru:: 12 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2075 : 19 Kwiecień 2020, 04:02:45 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arsen
Nowicjusz
Długość toru:: 12 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2076 : 19 Kwiecień 2020, 04:04:22 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2077 : 21 Kwiecień 2020, 09:49:22 » |
0
|
Ciekawa lekka maszyna torowa.
Oraz oczywiście piękny zostaw F7 + GP9 + 2xRS1
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #2078 : 21 Kwiecień 2020, 19:58:40 » |
+1
|
Mi to wygląda na machinę do robienia wykopu pod pojedynczy podkład. Posługiwanie się takimi lekkimi quasi-drezynami, każda do innej funkcji, umożliwia szybką pracę w systemie wymiany co któryś podkład, z minimalnymi przerwami w ruchu, lub w ogóle bez nich. Można znaleźć na YT jak wygląda tamtejszy system. Kolejno wjeżdżają: - maszynka do wyrywania haków - maszynka do wyciągania podkładek - maszynka do wypychania podkładów (taki duży hydrauliczny "palec" który wypycha podkład na bok) - maszynka do robienia koryta pod nowy podkład (widoczna na zdjęciu) i tak dalej.
W dowolnym momencie można przejechać pociągiem bo wyciągnięty jest tylko co któryś podkład. U nas coś niesłychanego. Tamci dawali radę pół wieku temu...
Natomiast system ten ma zasadniczą wadę, przez co byłby niewdrażalny w polskich warunkach (pomijając powszechne u nas stosowanie betoniaków): wymaga systematycznego utrzymania linii i robienia co roku wymiany jakiegoś ułamka podkładów. W naszych realiach, zarówno wąsko jak i normalnotorowych (od remontu kapitalnego do kapitalnego) byłoby to trudne do wyobrażenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #2079 : 22 Kwiecień 2020, 10:35:40 » |
0
|
Nie wiem jak się to "systematyczne utrzymanie" ma do założenia, że tańsze jest usuwanie skutków wykolejeń niż utrzymanie prewencyjne... Z tego co czytałem jakiś czas temu, w Stanach już w latach 70-tych ubiegłego wieku specjaliści od ekonomii wyliczyli, że taniej jest raz na jakiś czas pozbierać wykolejone zabawki i potem odtworzyć tor w miejscu wykolejenia, niż codziennie wymieniać po kilkadziesiąt podkładów. Oczywiście nie dotyczy to linii z ruchem pasażerskim, a tego, co w nomenklaturze europejskiej byśmy nazywali bocznicami (W Stanach "Shortlines").
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|