Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudnia 2024, 02:55:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Px48-3917  (Przeczytany 247523 razy)
Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #100 : 08 Marca 2011, 22:13:58 »
0

Dlaczego ktoś miałby go sprzedawać na złom, przecież to żadna kasa. A czy parowóz nie należy do Towarzystwa? Jak jest taki rozwalony, to postawcie go jako pomnik, po co chcecie go złomować?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2695 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #101 : 08 Marca 2011, 22:34:41 »
0

Co ty gadasz?? Nikt nie będzie go złomować.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #102 : 08 Marca 2011, 22:39:02 »
+1

Kolega drezyniarz ma dość dziwne poglądy życiowe, a więc nie należy słuchać wszystkiego co mówi. Parowóz należał do J. Chmielewskiego. Z przyczyn oczywistych już nie należy. Z tego powodu nie ma komu teraz zasponsorować naprawy, która kosztuje.... i to nie mało. Z naszych obserwacji wynika, że nie ma różnicy w ilości turystów, jeżeli pociąg ciągnie rumun lub parowóz. Ludzie poprostu chcą dojechać na piknik, napić się browara i zjeść kiełbase. Utrzymanie i eksploatacja lokomotywy spalinowej jest owiele, wiele tańsza, a więc przez to kolejka więcej zarobi.

Parowóz aktualnie stoi sobie w ciepłej hali dniówkowej i czeka na lepsze czasy. Nikt nie myśli o jego złomowaniu.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 08 Marca 2011, 22:39:28 »
+1

Kolego "Chmara", zadajesz pytania jak dziecko z pierwszej klasy szkoły podstawowej! Jak uważnie byś czytał odpowiedzi kolegów to byś nie musiał tyle pytań zadawać.  Naturalną rzecza jest to, że jeżeli parowóz ma uszkodzony kocioł, to prędko nie pojedzie, chyba że masz w skarbonce u siebie kilkadziesiąt tysi które chciałbyś podarować na remont kotła?   Ech...

Za takie pytania powinienes zostać skazany na 24 godzinne czyszczenie dymnicy w PX-ie  Chichot Chichot Chichot
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #104 : 08 Marca 2011, 22:39:39 »
0

Dlaczego ktoś miałby go sprzedawać na złom, przecież to żadna kasa.

Jeśli to żadna kasa to proszę wyłóż tą kasę ( żadną) kup ten parowóz wyremontuj i zarabiaj na nim wynajmując go jakiejś kolejce ( płać za bieżące remonty , rewizje i inne takie pożyteczne rzeczy które lubią parowozy). A wtedy będę miał dla ciebie wielki szacunek że potrafisz dać coś od siebie dla społeczeństwa a nie rady dobry wujek.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #105 : 08 Marca 2011, 22:47:47 »
0

Chmara chyba miał na myśli że
Cytuj
przecież to żadna kasa ze sprzedaży go na złom.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2011, 22:53:15 wysłane przez Marcin117 » Zapisane

Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #106 : 08 Marca 2011, 22:48:59 »
-1

Chyba źle mnie zrozumiałeś, pisząc "żadna kasa" miałem na myśli kwotę uzyskaną ze złomowania, a nie kwotę niezbędną do naprawy. A co do wypowiedzi do kolegi "Ogoniastego", to chcę zauważyć, że w regulaminie forum nie ma dla użytkowników wymogu ukończenia kursu naprawy parowozów, więc proszę o trochę tolerancji....
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #107 : 08 Marca 2011, 23:01:34 »
0

Buczek chyba miał na myśli że
Cytuj
przecież to żadna kasa ze sprzedaży go na złom.


Buczek tak chyba nie myślał...   

Marcin, powiedz mi jaki byłby sens sprzedawać na złom czajnik, który jest/był w miare sprawny, pomijając dziure w kotle. Kasa na naprawę znajdzie się może za pół roku, rok, 2 lata. Nie wiadomo. Jest to niech stoi . Nawet jeżeli byłoby trzeba go sprzedać(nie wiem komu, na co, po co) to jego wartość jako pojazdu trakcyjnego jest znikoma. Bo po co komu czajnik z dziurą w kotle??. Sory... Z dwiema dziurami i pęknięciem.Sprzedaży na złom nie wyobrażam sobie. Prędzej stanął by na postumęcie jako duży czajniko-durszlak.
Zapisane
Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 08 Marca 2011, 23:10:00 »
+1

Z naszych obserwacji wynika, że nie ma różnicy w ilości turystów, jeżeli pociąg ciągnie rumun lub parowóz.
Tak na mój gust, to jednak parowóz jest trochę atrakcyjniejszy dla oka. Ja np. chciałem po prostu pokazać dziecku parowóz pod parą, a trafiłem tu na jakąś awanturę i opierdziuchy. Ło matko!
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #109 : 08 Marca 2011, 23:35:13 »
0

Z naszych obserwacji wynika, że nie ma różnicy w ilości turystów, jeżeli pociąg ciągnie rumun lub parowóz.
Tak na mój gust, to jednak parowóz jest trochę atrakcyjniejszy dla oka. Ja np. chciałem po prostu pokazać dziecku parowóz pod parą, a trafiłem tu na jakąś awanturę i opierdziuchy. Ło matko!
Atrakcyjniejszy owszem tak tylko cholernie nie ekonomiczny. Koledzy unikają kwot ale ja pozwolę sobie kilka przytoczyć aby unaocznić różnicę pomiedzy rumunem a parowozem.

Naprawa to najmarniej 100 000pln, w 2012 kończy się rewizja wewnętrzna (aktualnie ceny wachają się około 250-350 000PLN). Niestety parowozy są romantyczne i piękne ale naszego społeczeństwa jeszcze na to piękno finansowo nie stać.
Zapisane

buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #110 : 08 Marca 2011, 23:39:20 »
0

Cytat: Chmara
Tak na mój gust, to jednak parowóz jest trochę atrakcyjniejszy dla oka. Ja np. chciałem po prostu pokazać dziecku parowóz pod parą, a trafiłem tu na jakąś awanturę i opierdziuchy. Ło matko!

Najbliżej Piaseczna, czynny parowóz można spotkać w Sochaczewie.  Jednakże nie wiem czy w tym roku kopciuch będzie jeździł bo z tego co gdzieś słyszałem, podobno w tym roku kończy się rewizja wewnętrzna. Któryś z kolegów może to potwierdzić???
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2011, 08:17:07 wysłane przez agneskate » Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #111 : 08 Marca 2011, 23:42:19 »
0

Buczek chyba miał na myśli że
Cytuj
przecież to żadna kasa ze sprzedaży go na złom.


Buczek tak chyba nie myślał...    

Marcin, powiedz mi jaki byłby sens sprzedawać na złom czajnik, który jest/był w miare sprawny, pomijając dziure w kotle. Kasa na naprawę znajdzie się może za pół roku, rok, 2 lata. Nie wiadomo. Jest to niech stoi . Nawet jeżeli byłoby trzeba go sprzedać(nie wiem komu, na co, po co) to jego wartość jako pojazdu trakcyjnego jest znikoma. Bo po co komu czajnik z dziurą w kotle??. Sory... Z dwiema dziurami i pęknięciem.Sprzedaży na złom nie wyobrażam sobie. Prędzej stanął by na postumęcie jako duży czajniko-durszlak.
1. Źle przypisałem cytat, już poprawiłem
2. Źle zostałem zrozumiany, nie chciałem zasugerować że na sprzedaży parowozu na złom mozna zarobić, czy wręćz że to uważam za słuszną drogę. Parowóz jest drogą zabawką i wszyscy o tym wiemy, nie sądzę żeby w dzisiejszych czasach nie znalazł się ktoś kto byłby gotów zaoferować więcej kasy za niego niż złomiarz.
Zapisane

buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #112 : 09 Marca 2011, 00:01:13 »
+1

Niestety pomału parowozy będą się wykruszały. Są to stare maszyny, które lata swojej świetności mają już za sobą. Jeżeli nie znajdzie się osoba z węglarką pełną pieniędzy, chcąca ratować parowozy to coraz mniej będziemy ich widzieli pod parą. To tak samo jak z torowiskami. Narazie kolejki jeszcze jakoś jeżdżą, bo za czasów PKP torowisko zostalo wyremontowane. Z biegiem czasu torowiska rozpie... się. Podkłady stają się coraz gorsze, a nie lepsze. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że nie będzie już po czym jeździć to wiele kolejek też może poddać się, ponieważ naprawa torowiska to są gigantyczne koszty. Nalezy pamiętać, że ręczną metodą wymiany podkładów całego torowiska na kilkunastu kilometrach nie da się zrobić... Wtedy trzeba zamówić firmę, projekt itd... A wtedy kwota zaczyna się od 7 cyfr minimum.
Przykład:
W lato codziennie wymiamy około 25-30 podkladów dziennie, i tak od paru lat...  Czy widać poprawę jakości torowiska??? Prawie wogule...
Kolej to jest skarbonka bez dna i trzeba się z tym pogodzić.
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #113 : 09 Marca 2011, 08:28:54 »
+2

Moim skromnym zdaniem nie ma póki co dyskutować co będzie z parowozem skoro sprawy spadkowe dopiero się zaczęły, a to nie jest hop- siup i po sprawie. A po odziedziczeniu px'a to się okaże co właścicielka z nim zrobi. Za pewne będzie chciała go sprzedać, a Piaseczna póki co nie stać na kupno jego. Z resztą po co Piasecznu dziurawy parowóz w którego trzeba kasy wrzucić tyle (a może i więcej) co kupno innego parowozu.
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Hypnos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 37 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #114 : 09 Marca 2011, 08:46:58 »
0

Fajnie byłoby zobaczyć Vulcana w Grójcu ...



oczywiście czajnikowi jak najbardziej kibicuję
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2011, 10:23:01 wysłane przez Hypnos » Zapisane

bzykanie co większych much ...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2695 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #115 : 09 Marca 2011, 08:57:49 »
0

Z resztą po co Piasecznu dziurawy parowóz w którego trzeba kasy wrzucić tyle (a może i więcej) co kupno innego parowozu.
A jaki inny parowóz jest do kupna za niskie pieniądze i na 1000mm i do tego sprawy?? Jedyny sprawny parowóz to Px48-3916. Ale on nie na sprzedaż.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #116 : 09 Marca 2011, 09:26:24 »
0

Janek, możesz napisać coś więcej o tym pęknięciu?
Co do kupna parowozu - polecam się. 1000mm, do rewizji wewnętrznej za 350 000 netto. Nadal uważacie że nie warto naprawiać tego który jest?
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2011, 09:32:06 wysłane przez AXEL » Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #117 : 09 Marca 2011, 10:45:45 »
0

Z tego, co rozumiem, istotą rzeczy nie jest to, czy jest sens naprawiać piaseczyński czajnik. Oczywiście wymaga to ogromnego nakładu, a rachunek ekonomiczny jest nieubłagany.

Niemniej jednak pierwszym zagadnieniem jest obecnie wyjaśnienie sprawy własności, a zatem poznanie zamiarów nowego właściciela... Niezdecydowany

Jak będą znane powyższe kwestie, będzie można dywagować o tym, i o tamtym. Mnie wydaje się, że teraz najważniejszą rzeczą (przy braku sensowniejszej alternatywy) byłoby, żeby Px w Piasecznie w ogóle pozostał. Smutny
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #118 : 09 Marca 2011, 11:08:13 »
+1

Mnie wydaje się, że teraz najważniejszą rzeczą (przy braku sensowniejszej alternatywy) byłoby, żeby Px w Piasecznie w ogóle pozostał. Smutny
Ale po co właściwie ma pozostać w Piasecznie, skoro jak wynika z wcześniejszych postów:
1. z braku funduszy nikt w Piasecznie nie ma zamiaru go naprawić,
2. lokomotywa spalinowa jest równie atrakcyjna i zyskodajna, a przy tym tańsza w eksploatacji.
Może lepiej przekazać ten parowóz komuś, kto go uruchomi i będzie używał.
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #119 : 09 Marca 2011, 11:23:09 »
+2

1. z braku funduszy nikt w Piasecznie nie ma zamiaru go naprawić,
Pisałam trochę wyżej, że póki co wszystko zależy od przyszłej właścicielki.
Czas pokaże jakie będą losy Px48-3917.
Jestem również pewna, że jakby px został w Piasecznie i byłaby kasa na naprawę, to za rok (może trochę dłużej) pewnie by znów w trasę wyruszył.
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!