Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Maj 2020, 14:36:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 23   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 242301 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #160 : 05 Sierpień 2011, 08:42:46 »
+2

A oto wyżej wymieniona KONCEPCJA. Patrzta i podziwiajta!




...eee, jeszcze TAMOJ popatrzta!

« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2011, 15:02:02 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #161 : 16 Sierpień 2011, 17:01:08 »
0

na cos takiego to juz chyba bede z góry patrzył
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 374 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #162 : 17 Sierpień 2011, 13:34:57 »
-3

Oby ten syfiaszczy i niszczący historyczne zaplecze kolejki projekt wylądował w miejscu dla niego przeznaczonym...śmietniku.
A ten debil co to wymyślił powinien dostać w nagrodę co najmniej 1000podkładów do wymiany pod bacznym okiem Ogona,co by mu się odechciało głupich pomysłów
Dla mnie szopa czy wagonówka powinny służyć do tego do czego zostały zbudowane tj.do napraw taboru.
 Pkt 8. regulaminu: "Przed wysłaniem postu na forum użytkownik powinien upewnić się czy: (...)treść postu nie jest dla kogokolwiek obraźliwa,(...)" Określenie "debil" to nie jest merytoryczny argument w dyskusji.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpień 2011, 16:02:48 wysłane przez kalito » Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #163 : 18 Sierpień 2011, 14:16:50 »
0

No co chcecie, lokomotywownia w  Poschiavo na Bernina bahn też cała w kafelkach... 
Zapisane

Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 374 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #164 : 19 Sierpień 2011, 14:39:50 »
+3

Oby ten syfiaszczy i niszczący historyczne zaplecze kolejki projekt wylądował w miejscu dla niego przeznaczonym...śmietniku.
A ten ktoś co to wymyślił powinien dostać w nagrodę co najmniej 1000podkładów do wymiany pod bacznym okiem Ogona,co by mu się odechciało głupich pomysłów
Dla mnie szopa czy wagonówka powinny służyć do tego do czego zostały zbudowane tj.do napraw taboru.
Pkt 8. regulaminu: "Przed wysłaniem postu na forum użytkownik powinien upewnić się czy: (...)treść postu nie jest dla kogokolwiek obraźliwa,(...)" Określenie "debil" to nie jest merytoryczny argument w dyskusji.


Usunąłem te obrazliwe słowo na literę /d/i zastąpiłem je słowem /ktoś/,aby nie budziło ono dalszych kontrowersji wśród adminów,moderatorów  i wszystkich innych zacnych forumowiczów.
Jeżeli kogoś uraziłem swoim poprzednim postem, z góry przepraszam.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpień 2011, 14:49:43 wysłane przez Jakub Szadkowski » Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #165 : 19 Sierpień 2011, 19:59:02 »
0

Kurier Południowy pisze:



I w związku z tym zapraszam (za chwilę) do Wiecznego Konkursu.
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #166 : 17 Listopad 2011, 14:58:58 »
0

Nad Wisłą donosi:

Ciuchcia w ręce gmin

Sześć samorządów porozumiało się, żeby wspólnie przejąć od PKP majątek grójeckiej kolei wąskotorowej

Ciągnący się od lat projekt przekazania mienia kolejki wkracza na ostatnią prostą. Samorządowcy z Piaseczna, Grójca, Tarczyna, Mogielnicy, Błędowa i Belska Dużego tydzień temu, podczas wycieczki ciuchcią, zawarli porozumienie, które toruje im drogę do pozyskania majątku wąskotorówki, której dzieje sięgają roku 1889. To ponad 70 km torowiska od stacji w Piasecznie do Nowego Miasta nad Pilicą, przystanki i kilkadziesiąt hektarów ziemi.



Po co gminom wąskotorówka? Może stać się ogromną atrakcją turystyczną promującą region. Jednocześnie, po remoncie torowiska i zakupie autobusów szynowych, mogłaby być wykorzystana jako jeden z elementów transportu publicznego na obszarze Piaseczna i okolic. Zaletą jest też teren pod torowiskiem, gdzie w przyszłości można by przeprowadzać magistrale kanalizacyjne czy telekomunikacyjne.

Powiat niezadowolony

Ciuchcią zainteresowane były także władze powiatu piaseczyńskiego. Jednak starostwo chciało przejąć majątek na wyłączność, a dopiero później tworzyć strukturę, do której weszłyby pozostałe samorządy. W rezultacie takiego podejścia powiat piaseczyński całkowicie pominięto w czwartkowym porozumieniu. Natomiast starosta grójecki – w liście do PKP – wyraził swoje zadowolenie z tego, że gminy się sprzymierzyły.

Na poprzednim, zorganizowanym w Grójcu spotkaniu samorządowców poświęconym kolejce przedstawicielka PKP podkreślała, że pierwszeństwo w przejęciu majątku kolejki będą mieć samorządy, które się porozumieją. Teresa Pyzik nadal podtrzymuje swoje słowa. – Decyzję o przekazaniu tego mienia ostatecznie podejmie minister, ale będziemy wnioskować o to, aby stało się ono własnością samorządów, które postanowiły działać razem – oświadcza.

Wicestarosta piaseczyński Marek Gieleciński fakt podpisania porozumienia kwituje krótko: – Staliśmy na stanowisku, że kolejkę przejąć powinien jeden samorząd, by później współpracować z innymi. Naszym zdaniem przyjęte rozwiązanie nie jest dobre i pewnie za kilka lat zobaczymy, że jedynym jego efektem będą przebudowane tory na kilku odcinkach – przewiduje.

Powiatowa opozycja, która zarzucała zarządowi nieumiejętność porozumienia się z gminami, nie kryje gorzkiej satysfakcji. – Przez pół roku staraliśmy się, żeby powiat uczestniczył w tym partnerstwie, ale zarząd odrzucał nasze propozycje – mówi „NW” Katarzyna Obłąkowska-Kubiak (PO). – To duża strata dla powiatu, bo mogliśmy uczestniczyć w rozwoju kolejki – dodaje.

Kolej na rozwój

Największy udział w zawartym porozumieniu ma gmina Piaseczno, która przejmie majątek w 42 proc. Trochę mniej, bo 30 proc., otrzyma Grójec, później Tarczyn – 25 proc., i reszta samorządów po 1 proc.

Obecnie, od 13 lat, o całą kolejkę dba Piaseczyńskie Towarzystwo Kolejki Wąskotorowej (PTKW). Jak to będzie wyglądać po przejęciu? – Najprawdopodobniej całym tym przedsięwzięciem będzie zarządzać spółka celowa lub stowarzyszenie, które zajmie się organizacją pracy kolejki. Wtedy samorządy objęłyby w nich po tyle udziałów, ile zawarto w porozumieniu – tłumaczy koordynator porozumienia z ramienia Piaseczna i zarazem radny powiatu piaseczyńskiego Arkadiusz Strzyżewski (PO).

Swoją wizją na temat przyszłości ciuchci dzielili się podczas podróży także wolontariusze i członkowie PTKW. – Kolejka mogłaby tworzyć objazdowy teatr czy organizować różnego typu imprezy. Możemy w każdym miejscu przy torach zrobić spory koncert, który przyciągnie wiele osób – wybiegał w przyszłość Piotr Nowicki.

Gdy delegacja samorządowców wracała ciuchcią z Tarczyna do Piaseczna, doszło do kolizji na przejeździe kolejowym. Kierujący nissanem qashqai zatrzymał się tuż przed samymi torami, przez co jadąca lokomotywa zahaczyła o jego maskę, rozrywając przód samochodu. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale zdarzenie wywołało później dyskusję nad inwestycjami, jakich wymaga kolejka, żeby nie stanowiła zagrożenia.



– Ważne jest, żeby zsynchronizować światła drogowe z naszymi przejazdami – mówił Kazimierz Piasecki, kierownik pociągu. – Często zdarza się też, że tory są po prostu rozkradane, ale jedyną radą, żeby to powstrzymać, są... jak najczęstsze wycieczki kolejką – dodawał.

KAROL STRÓŻ



A Jabłonka wtóruje:

Czas na Grójecką Kolej Dojazdową

Czwartek  10  listopada to istotna data dla losów Grójeckiej Kolei Dojazdowej. Tego dnia o godzinie 14.15 sześć samorządów podpisało porozumienie, które jest deklaracją podjęcia współpracy w zakresie propagowania i upowszechniania oferty turystycznej oraz ochrony zabytku techniki kolejowej na szlaku Piaseczno – Nowe Miasto nad Pilicą.

Spotkanie odbyło się w Piasecznie w biurze Piaseczyńsko – Grójeckiej Kolei Wąskotorowej o godzinie 13.00.  Na miejsce przybył zarząd towarzystwa oraz samorządowcy  sześciu gmin: Belska Dużego, Błędowa, Grójca, Mogielnicy, Piaseczna oraz Tarczyna.  Pierwszym punktem była prezentacja makiety  imitującej ruch pociągów, która jest w trakcie budowy. Po zakończeniu projektu planowane jest kilka przedsięwzięć z jej wykorzystaniem. Urządzenia  sterowane są za pomocą komputera, a na jednym z pociągów zamontowano kamerę.
- Chcemy stworzyć tutaj stanowisko dowodzenia na kształt  tego z lokomotywy – mówił Piotr Nowicki, szef sekcji modelarzy PGTKW - Dzieci będą mogły sterować pociągami.  Planujemy, aby obraz z kamery emitowany był do Internetu. Użytkownicy mogliby z odległości  sterować pociągami. Jeśli pomysł się przyjmie, a koszt takiego przejazdu wynosiłby np. 5 złotych, to byłby to ciekawy sposób na finansowanie dalszej rozbudowy makiety.

Dodatkowym  pomysłem byłyby warsztaty dla modelarzy oraz dla dzieci.  Towarzystwo Piaseczyńsko – Grójeckiej Kolei Wąskotorowej gromadzi również stare elementy kolei w celu stworzenia izby pamięci oraz biblioteki dokumentacji technicznej.

Kolejnym punktem spotkania był przejazd kolejką na odcinku szlaku z Piaseczna do Tarczyna. O trasie przejazdu opowiadał gościom kierownik pociągu Kazimierz Piasecki. W salonce,” Wernigerode” którym  podróżowali samorządowcy  w miejscowości Tarczyn Ruda doszło do podpisania porozumienia. Paragraf drugi porozumienia przedstawia jego zakres. „ Strony deklarują wolę przejęcia na współwłasność majątku dawnej Grójeckiej Kolei Dojazdowej. Biorą za niego pełną odpowiedzialność i deklarują dbać o niego w należyty sposób pod warunkiem zabezpieczenia środków pieniężnych przez poszczególne Rady Gmin. […].”

Samorządy zadeklarowały chęć przejęcia udziałów w wartości  majątku dawnej Grójeckiej Kolei Dojazdowej w  wielkościach: Belsk Duży, Błędów oraz Mogielnica po 1 %, Grójec 30 %, Tarczyn 25 %, Piaseczno 42 %.  Jeden egzemplarz porozumienia będzie przekazany PKP S.A.



Inicjatywę samorządów poprał Starosta Powiatu Grójeckiego, Marian Górski. W dokumencie z dn. 9 listopada pisze: „ Od lat Starostwo stoi na stanowisku, że kwestie kolejki powinny być rozstrzygane na poziomie gminy, tym bardziej kilku gmin, bo to daje większą gwarancję na odpowiednie  finansowanie […] Dlatego jako Starosta Grójecki wyrażam się pozytywnie na temat podpisanego pomiędzy 6 samorządami gminnymi Porozumienia.”

Podpisanie porozumienia poprzedzały trzy spotkania z samorządowcami. Pierwsze odbyło się w czerwcu.  W spotkaniach udział brali również przedstawiciele PKP S.A. Przejęciem majątku nie był zainteresowany samorząd Nowego Miasta nad Pilicą.

- Przy przekazywaniu majątku chcemy uszanować wolę większości samorządów – mówiła podczas lipcowego spotkania w Grójcu Teresa Pyzik, dyrektor -  pełnomocnik zarządu  PKP S.A. ds. nieruchomości.

Podpisanie porozumienia to dopiero początek drogi do reaktywacji Grójeckiej Kolei Dojazdowej.
- Samorządy zawiążą np. spółkę celową – mówił Arkadiusz Strzyżewski, koordynator projektu. – Mogą również stworzyć związek gmin bądź utworzyć stowarzyszenie.  Następnym krokiem będzie przekazanie majątku. Potem zabezpieczenie pierwszych środków finansowych zw budżetach. Będzie to tematem kolejnych spotkań.

Porozumienie nie określa jeszcze kto będzie głównym operatorem majątku.

- Priorytetowym zadaniem po przejęciu Grójeckiej Kolei Dojazdowej będą prace remontowe na szlaku zPiaseczna do Grójca a następnie do Nowego Miasta – przyznaje Zdzisław Gosk, wiceprezes PGTKW. – Trzeba uzupełnić tory, które są rozkradzione, zrobić przegląd trasy. Cieszę się, że gminy potrafiły dojść do porozumienia i wspólnie chcą realizować tak ambitny projekt jak odtworzenie Grójeckiej Kolei Dojazdowej. W pierwszej kolejności niezbędne będzie opracowanie projektu rewitalizacji i zabezpieczenie środków finansowych kolejną istotną sprawą jest, czy przyśli właściciele będą mieli wole  wykorzystania 13 letnich doświadczeń oraz posiadanych niezbędnych uprawnień kolejowego operatora jakim jest Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej.

Na zakończenie spotkania samorządowcy otrzymali kalendarze PGTKW na 2012 rok.

Paulina Omen
« Ostatnia zmiana: 17 Listopad 2011, 15:07:44 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 905 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #167 : 17 Listopad 2011, 16:50:55 »
0

"Kierujący nissanem qashqai zatrzymał się tuż przed samymi torami, przez co jadąca lokomotywa zahaczyła o jego maskę, rozrywając przód samochodu."
Znaczy się lokomotywa przeciwpancerna. Kierowca miał szczęście, że nie odłamkowa.
Na froncie celny strzał zaznaczalim   nacięciem na kolbie, tankisty zaś  paskiem na lufie.
A lotnicy to takie malutkie samolociki malowali. A jak tam u Was?
« Ostatnia zmiana: 17 Listopad 2011, 16:54:39 wysłane przez Leśny Dziadek » Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1006 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #168 : 17 Listopad 2011, 17:50:31 »
0

Hmm, historia zna już takie przypadki że pisma były podpisywane przez oficjeli w wagonach-salonkach. Oby ten raz był inny....
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3979 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #169 : 17 Listopad 2011, 19:07:41 »
0

A jak tam u Was?

Stosujemy znakowanie odwrotne: zamiast samochodzików na loku (zabrakło by miejsca) urywamy przody, gniemy boki, odłączamy zawieszenia w ofiarach które w ten sposób oznakowane stanowią żywą pamiątkę po spotkaniach III stopnia z koleją wąskotorową.

@Marcin
Zauważ, że nawet wagon ma podobny kształt:

Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #170 : 18 Listopad 2011, 14:51:52 »
+3

Dzisiejszy Kurier Południowy:
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #171 : 18 Listopad 2011, 15:43:22 »
0

Prawo własności rzecz święta. Jeśli spadkobiercy mają prawo do Px-a nikomu nic do sprzedaży. ZTCW Towarzystwo nie ułatwi wywozu parowozu, przypominają mi się Krośniewice i MBxd1 hehe... Ideały jednak schowałbym za kołnierz gdy w grę wchodzi kasa i święte, wcześniej wspomniane prawo własności.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #172 : 18 Listopad 2011, 17:24:43 »
-3

Ciekawe skąd się wzieła kwota 220 tys zł ?
Czyżby spadkobierca był na tyle chytry i pazerny na kase, wystawiając go za taką cene? A może w ten parowóz zamieszane są osoby trzecie  Co? . Śmierdzi mi tu belzebubem .
Prawo pierwokupu według mnie powinna mieć gmina ale nie za takie pieniądze !
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 207 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #173 : 18 Listopad 2011, 18:22:33 »
0

Ciekawe skąd się wzieła kwota 220 tys zł ?
Czyżby spadkobierca był na tyle chytry i pazerny na kase, wystawiając go za taką cene? A może w ten parowóz zamieszane są osoby trzecie  Co? . Śmierdzi mi tu belzebubem .
Prawo pierwokupu według mnie powinna mieć gmina ale nie za takie pieniądze !

A coś Ty myślał? Jasne że są pazerni i chytrzy. No niby mają "święte" prawo własności tegoż parowozu, co nie zmienia faktu że nie są w stanie uszanować woli zmarłego członka rodziny. A wolę rzecz jasną miał on taką aby ten parowóz pozostał w Piasecznie. Kasa to jedna sprawa, przyzwoitość inna. Coś o tym wiem dlatego jestem na to cięty.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #174 : 18 Listopad 2011, 18:49:48 »
+1

Ciekawe skąd się wzieła kwota 220 tys zł ?

a po ile zazwyczaj chodzą na allegro używane PX-y?
To jest tak nieszablonowy produkt do sprzedania, że ciężko go wycenić, ale żeby nie brać cen z sufitu, przypomnijcie sobie ostatni duży projekt, w którym był handel taborem wąskotorowym....


najlepiej jeszcze parowozami....


no zasadniczo będzie ciężko...


ale ale zaraz... ostatnio, całkiem niedawno Milicz coś kupował, ale to nie był parowóz... ale też nie było tam pojazdów trakcyjnych* (nie licząc MBxd1 ale jego "trakcyjność" raczej atrakcyjna nie była...) sporo tych ale, i mimo tych ale jakie były ceny?
to co, parowóz powinien zostać sprzedany za tyle samo co wagon, czy za mniej niż wagon?

*-a nie sorki, był pojazd trakcyjny, Lydka...
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2011, 19:04:33 wysłane przez konrad » Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Heinz Ketchup
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #175 : 19 Listopad 2011, 21:58:05 »
0


@Marcin
Zauważ, że nawet wagon ma podobny kształt:




Wagony są podobne ponieważ, Adolf H. zażyczył sobie, by Francuzi w 1940 podpisali kapitulację dokładnie w tym samym wagonie w którym Niemcy musieli podpisać kapitulację w 1918 roku.
Zapisane

Domagam się stanowczo przywrócenia działu download w tym forum.
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1187 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #176 : 19 Listopad 2011, 22:08:01 »
+2

Chodziło o podobieństwo wagonu w Tarczynie do tych z archiwalnych zdjęć.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Sputnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #177 : 21 Listopad 2011, 13:14:54 »
-2

Cytuj
Po co gminom wąskotorówka ? Może stać się ogromną atrakcją turystyczną promującą region.

Jeśli już atrakcją turystyczną, to tylko i wyłącznie w sezonie turystycznym, który na kolejach wąskotorowych w Polsce trwa bardzo krótko, czyli od końca kwietnia do początku października. Kolejne pół roku to martwy tzw. martwy sezon, na wąskotorówkach nic się specjalnie nie dzieje. Turystów ze względu na pogodę jest niewielu.

Dlatego poza sezonem turystycznym trzeba pomyśleć głównie o transporcie towarów w wagonach normalnotorowych na transporterach. Tak jak ma to miejsce na Kaliskiej KD, gdzie operatorem jest SKPL. Ciekawe tylko czy znajdzie się wzdłuż trasy Grójeckiej Kolei Dojazdowej jakiś przedsiębiorca chętny do odbioru kontenerów na wagonach, cystern z paliwem lub gazem, itd. ?
Tak jak miało to mieć miejsce w pewnym okresie czasu na Mławskiej KD, kiedy operatorem był SKPL.

Od nowa trzeba będzie też przywrócić do życia stację Piaseczno Przeładunek, gdzie odbywał się kiedyś załadunek wagonów normalnotorowych na transportery i gdzie Grójecka K.D. miała połączenie z resztą linii kolejowych PLK. Jak też stanowiła ona okno na świat dla kolei wąskotorowej, jeśli chodzi o wysyłanie lokomotyw Lxd2 do zakładów naprawczych czy przyjazd nowych wagonów pasażerskich prosto z fabryki w Rumunii. 

Cytuj
Jednocześnie, po remoncie torowiska i zakupie autobusów szynowych, mogłaby być wykorzystana jako jeden z elementów transportu publicznego na obszarze Piaseczna i okolic.

Hmm... Pomysł nawet całkiem niezły, pytanie tylko skąd wydzierżawić lub kupić używane szynobusy na szerokość toru 1000 mm za granicą ?
Zawsze można też przekuć nowe szynobusy z PESY Bydgoszcz, ale wtedy zawsze wzrasta koszt zakupu:
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/4/1911.html

Obsługę spalinowych autobusów szynowych na Grójeckiej K.D. najlepiej byloby powierzyć pracownikom spółki Koleje Mazowieckie, którzy mają już odpowiednie doświadczenie w tym zakresie.
Cytuj
Zaletą jest też teren pod torowiskiem, gdzie w przyszłości można by przeprowadzać magistrale kanalizacyjne czy telekomunikacyjne.

Brrr... czyli chcą specjalnie rozkopać tory tylko po to, żeby położyć ludziom we wsi kanalizację lub wkopać w ziemie światłowody. Nie odbudowując później już torowiska, bo gminy dojdą do wniosku, że i tak już nic tędy więcej nie pojedzie
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 404 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #178 : 21 Listopad 2011, 19:35:27 »
+1

Co Ty człowieku piszesz... My nie zamierzamy prowadzić żadnego ruchu towarowego bo po kiego wuja on nam potrzebny. Aby same kłopoty mieć??? Tak się składa, że z wynajmu lokali, powierzchni reklamowych oraz organizacji mikołajek i sylwestra na wszystko starcza pieniędzy w okresie zimowym. Poza sezonem można spokojnie ponaprawiać lokomotywy oraz odkrzaczyć szlak na tip top. Na którejś wycieczce w październiku był gościu zainteresowany transportem śmieci do Grójca za pomocą kolejki(otwiera jakąś spalarnie śmieci czy coś takiego). Ale jak sobie wszystko poobliczał to potwierdził nasza teorię, że taniej będzie kupić sobie ciągnik siodłowy z naczepą i wozić to takim zestawem. Ruch towarowy na GrKD skończył się i raczej nie powróci ponieważ taniej jest przewieźć ładunek ciężarówką niż pociągiem. No ale jeżeli chcemy znowu dywagować o dupie Maryni to prosze bardzo, chodź ja nie widze sensu.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2627 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #179 : 21 Listopad 2011, 20:04:35 »
0

Pytanie ceny wasza oferta był ustawiona tak aby go zniechęcić czy faktyczne koszty.

Ja tez mogę powiedzieć ze za prasowanie wezmę 250zł/h i wtedy żadnego klienta nie będę miał bo realna cena jest 140.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 23   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!