Piotrek
|
|
« Odpowiedz #100 : 09 Sierpnia 2015, 22:17:02 » |
0
|
uuu...Która maszyna? Bo to już raczej skreślenie będzie, jak znam realia..
Pociąg prowadziła "bytomka", czyli Lxd2-369.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #101 : 10 Sierpnia 2015, 18:23:43 » |
-3
|
Ot paczaj, voo-doo zadziałało
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #102 : 10 Sierpnia 2015, 18:40:04 » |
+4
|
Wódu, powiadasz?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #103 : 11 Sierpnia 2015, 19:39:35 » |
+5
|
Witam wszystkich. Na podstawie oględzin chciałbym się podzielić moją oceną (podkreślam moją) stanu lokomotywy Lxd2-369, która jak wiecie zapaliła się w ubiegłą sobotę. Otóż jak na taki pożar lokomotywa wygląda nie najgorzej, podstawowe elementy lokomotywy jak silnik, sprężarka, prądnica, turbosprężarki czy sterownik obrotów silnika nie posiadają widocznych uszkodzeń, nawet farba się na nich nie opaliła, zniszczone są niektóre aluminiowe elementy osprzętu silnika, po prostu się nadtopiły od wysokiej temperatury, spaleniu lub nadpaleniu uległy przewody instalacji elektrycznej wokół silnika, węże elastyczne i złączki układu powietrznego i olejowego i wodnego, pasy klinowe oraz zawory ep sterowania obrotami silnika. Przypuszczam, że od tych zaworów pożar właśnie się zaczął. W sobotę w okolicach Gniezna temperatura dochodziła do +40 stopni, cewki owych zaworów w czasie pracy dodatkowo się nagrzewają i prawdopodobnie gdzieś w nich powstało zwarcie, które spowodowało najpierw mały pożar. W konsekwencji tego rozszczelnił się jeden z przewodów paliwowych znajdujący się powyżej, a mianowicie nadmiaru paliwa biegnący od wtryskiwacza na 3 prawej głowicy do rurki zbiorczej no i co było dalej już wiecie. Wyciekające paliwo zrobiło swoje. Ogólnie lokomotywę oceniam jako nadającą się do naprawy, koszty zakupu części wstępnie mogę oszacować na jakieś kilkanaście tysięcy złotych o ile nie ujawnią się jakieś ukryte dotąd uszkodzenia. Co będzie dalej czas pokaże, planowaliśmy 369 po tym sezonie odstawić do zapasu, los jednak chciał inaczej. Obecnie w eksploatacji jest dotychczas rezerwowa 344, a w tym lub najdalej następnym tygodniu zakończymy też naprawę 313, która będzie musiała trochę pojeździć na próbach i jeżeli będzie wszystko w porządku to ona przejmie ruch planowy. Na koniec jeszcze przestroga dla kolegów eksploatujących lokomotywy z płaskimi drzwiami przedziału silnika. Jak na pewno wiecie drzwi te od strony silnika wyłożone są warstwą wełny mineralnej lub tym podobnej substancji izolacyjno-wygłuszającej, która przez lata eksploatacji lokomotywy nasiąka różnymi oparami oleju czy paliwa stając się podatna na zapalenie. Warstwa ta osłonięta jest dziurkowaną blachą, którą jak znam życie pewnie nikt nigdy na żadnej lokomotywie nie odkręcał, żeby tą izolację wymienić. Przypuszczam, że w 369 właśnie tamtędy początkowy pożar mógł się rozprzestrzenić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #104 : 11 Sierpnia 2015, 20:41:05 » |
+2
|
A tak spytam po strażacku i liczę na szczerą odpowiedź. Ile, jakich i czy sprawnych gaśnic było na lokomotywie i wagonach ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MBd1-138
Młotkowy
Długość toru:: 109 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #105 : 11 Sierpnia 2015, 21:36:04 » |
+1
|
Gdyby mieli nawet "przepisową" ilość gaśnic, jako strażak wiesz że, jeżeli ktoś nie ma pojęcia o gaszeniu "zarzewia" pożaru to i tak nie mieli szans.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
11 Sierpnia 2015, 22:04:53 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #106 : 11 Sierpnia 2015, 22:04:53 » |
-9
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #107 : 12 Sierpnia 2015, 10:20:55 » |
+10
|
Dariusz M kazał Ci to napisać?? Nieudolnie wyszło.
Axel - twoje prywatne wycieczki do niektórych osób powoli zaczynają być już mocno irytujące. Pogódź się chociaż raz z porażką, bo każdy post dotyczący GKW wiąże się z twoimi docinkami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
12 Sierpnia 2015, 10:25:24 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #108 : 12 Sierpnia 2015, 10:25:24 » |
-9
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #109 : 12 Sierpnia 2015, 10:58:34 » |
+16
|
Rafał, gorąca prośba - ja rozumiem, że są wysokie temperatury, ale swoje sprawy z BUE GKW rozstrzygaj jednak poza forum...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #110 : 12 Sierpnia 2015, 17:31:46 » |
0
|
Zarówno w lokomotywie jak i w wagonie barowym były sprawne (nowe) gaśnice, które zostały użyte tylko, że i tak na niewiele się to zdało ponieważ wyciekające paliwo stale podsycało pożar. A ty Axel jak widzę wciąż nie możesz pogodzić się z tym, że nie jeździsz już w Krośnicach i z nudów klepiesz bezmyślnie w klawiaturę? No tak teraz masz dużo czasu na przemyślenia z samym sobą więc stąd Twoja wciąż pogłębiająca się frustracja objawiająca się krytykowaniem wszystkiego co ma jakikolwiek związek z Gnieznem. A dlaczego piszesz, że opis jest nieudolny? Nie widziałeś tej lokomotywy, nie sądzę nawet żebyś był fachowcem w dziedzinie Lxd2, jest to opis z punktu widzenia mechanika lokomotyw Lxd2 z 16-letnim doświadczeniem w ich naprawie którym jestem i możesz mi wierzyć, że wiem co piszę. Dariusz M. nie ma nawet za bardzo pojęcia co się dokładnie stało, bo wyjechał na urlop, wie tylko, że spaliła się lokomotywa. Zaraz coś Ci jeszcze napiszę w wątku krośnickim bo Twój ostatni wpis to w połowie stek bzdur wyimaginowany w Twojej chorej jak sądzę wyobraźni. Rozumiem emocje, ale dolewanie paliwa do pożaru go nie ugasi. Sam, z resztą, o tym napisałeś parę linijek wyżej. Uwagi natury osobistej proszę sobie wymieniać osobiście. Ja nie mam najmniejszej ochoty takich tekstów czytać. I nie jestem w tym niechceniu odosobniony. // PN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #111 : 12 Sierpnia 2015, 17:53:37 » |
+3
|
Zaraz coś Ci jeszcze napiszę w wątku krośnickim bo Twój ostatni wpis to w połowie stek bzdur wyimaginowany w Twojej chorej jak sądzę wyobraźni.
I tu także prośba od Administracji o powściągliwość...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #113 : 26 Sierpnia 2015, 18:34:51 » |
+1
|
No i co prześmiewcy, którzy wyśmiewali się "z prezentacji podwozi" na kolejce gnieźnieńskiej, jak widać nie tylko w Gnieźnie takie rzeczy się zdarzają, kradzieże elementów infrastruktury czy wyboczenia toru spowodowane przez wysokie temperatury nie są rzeczą nadzwyczajną na kolei i są znane od dawna i dla poważnych ludzi w tym także dla mnie nie jest to powód do śmiechu.
Panie Kolego, cierpliwość Administracji się powoli kończy. Frustrację proszę rozładowywać np. przy podbijaniu podkładów itp.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #114 : 26 Sierpnia 2015, 18:51:48 » |
+5
|
Faktycznie, jako userzy (na szczęście nie wszyscy) idziemy w chorym kierunku. Mam wrażenie, że pod wpływem tabloidów, czekamy już tylko na jakieś ofiary, najlepiej śmiertelne. I może żeby jeszcze w tym sezonie się komuś coś spaliło albo wykoleiło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #115 : 26 Sierpnia 2015, 20:09:59 » |
+4
|
Widzę, że źle zostałem zrozumiany. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem. Z całą pewnością nie jestem sfrustrowany bo nie mam powodu aby się frustrować, całą energię kieruję obecnie w naprawę lok. Lxd2-369. Moją intencją było zwrócenie uwagi szanownych kolegów na to iż wyśmiewana przez co niektórych kolegów kolej gnieźnieńska mimo przeciwności losu cały czas funkcjonuje i ma się dobrze, a wypadki losowe jak widać zdarzają się także na innych kolejach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kabzik
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #116 : 28 Września 2015, 22:38:03 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #117 : 28 Września 2015, 22:43:43 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #118 : 14 Października 2015, 06:27:47 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #119 : 14 Października 2015, 16:54:54 » |
0
|
Ja się spytam: Jak bardzo "szyny muszą być złe", aby UTK całkowicie zakazało ruchu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|