dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #100 : 19 Lipca 2016, 13:48:28 » |
+2
|
Zaktualizowałem artykuł o wagonie Mxx 189
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #101 : 08 Sierpnia 2016, 10:19:29 » |
0
|
Czy artykuł o rozstawach szyn : http://enkol.pl/Rozstaw_szynByłby odpowiednim miejscem na wpisanie wszystkich rozstawów użytkowanych w Górnośląskich kopalniach ? Czy może utworzyć nowy artykuł ?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #102 : 08 Sierpnia 2016, 15:18:44 » |
0
|
Myślę, że można. Jak się zrobi tego za dużo, to albo się podzieli artykuł na sekcje typu "koleje użytku publicznego" i "koleje przemysłowe" albo w ogóle wydzieli się artykuł typu "koleje kopalniane". Ale to czas pokaże. Działaj śmiało.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #103 : 08 Sierpnia 2016, 16:22:54 » |
+1
|
W artykule rozstaw szyn wypiszę tylko po kilka kopalń i zakładów ,bo tego wszystkiego jest naprawdę dużo . (4 strony A4) Trzeba będzie zrobić nowy artykuł : "Zakłady i kopalnie w Polsce"
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #104 : 08 Sierpnia 2016, 16:46:30 » |
0
|
Zamieściłem trochę informacji o zakładach lecz nie wiem czy te wszystkie rozstawy są nadal używane w tych kopalniach. Proszę o sprawdzenie
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #105 : 09 Sierpnia 2016, 04:21:54 » |
+4
|
Nietypowo dla Enkolu opublikowaliśmy artykuł o historii zakładu przemysłowego, a konkretnie o historii kopalni rud cynku i ołowiu "Nowy Dwór" w Bytomiu. Dlaczego? Otóż wpadł mi w ręce regulamin ruchu kolejowego i schemat bocznicy tejże kopalni. Pomyślałem sobie, że fajnie by było gdbyby ludzie wiedzieli, co oglądają - kopalnię zlikwidowano w roku 1978, budynki rozebrano, a w miejscu, gdzie była obecnie jest węzeł autostradowy. Nie pozostało po niej nic, żadnego śladu. Nawet ruin, czy kupki gruzu. Nawet hałdę rozebrano podczas budowy autostrady. Postanowiłem napisać krótki wstęp historyczny. No i zaczęły się schody - otóż okazało się, że w internecie informacji o kopalni, w zasadzie, nie ma. Ot, wiadomo, że była, że zlikwodoano ją może w 1978, może 1979, nie wiadomo nawet kiedy powstała. Stwierdziłem, że szkoda, że nic nie wiadomo o kopalni, która zniknęła nie tak dawno temu, że nie ma nic o ważnym składniku historii Bytomia - toż górnictwo rudne w Bytomiu trwało przez 800 lat. I zniknęło. Pamięć po nim też. Dlatego postanowiłem zmienić plan i zamiast krótkiego opisu historycznego do materiału archiwalnego napisać artykuł o kopalni. Szczęśliwie udało mi się trafić na kilka niezbyt obfitych, ale w miarę wiarygodnych źródeł i jest. Zapraszam do lektury: Kopalnia rud cynku i ołowiu "Nowy Dwór". A dla tych, których historia kopalni nie interesuje, chcieliby od razu zobaczyć regulamin i schemat bocznicy link bezpośrednio do zasobu archwialnego: Regulamin bocznicy kopalni "Nowy Dwór"Dodam, dla zachęty, że bocznica była zelektryfikowana prądem stałym o napięciu 500 V, sieć napowietrzna. Dodatkowo na planie, jak się kto przyjrzy, wypatrzy też fregmenty sieci kolei kopalnianej o rozstawie szyn 500 mm. Bocznica sama w sobie odgałęziałą się od stacji Buchacz Górnośląskich Kolei Wąskotorowych i, oczywiście, miała tor o szerokości 785 mm, a powstała, najprawdopodobniej, w roku 1853. Oczywiście nie służyła wtedy kopalni "Nowy Dwór", która powstała w roku 1881, a jakiejś wcześniejszej, o której niewiele wiadomo (jeszcze, ale mam nowe źródła, być może wkrótce będzie wiadomo więcej).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #106 : 11 Stycznia 2017, 12:22:13 » |
0
|
Chciałbym napisać artykuły o wąskotorowych parowozach na tor 785 mm ,czy mogę użyć gotowego artykułu z wikipedii podając autora ?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #107 : 11 Stycznia 2017, 21:00:26 » |
0
|
Tak, wykorzystanie treści pochodzących z Wikipedii jest możliwe - oba serwisy działają w oparciu o tę samą licencję, czyli Creative Commons CC-BY-SA. Sprawa oznaczenia źródła i autora jest nieco bardziej zawiła, ale do rozwiązania. Jeśli będziesz pisał w oparciu o jeden artykuł, to konieczne będzie wykorzystanie szablonu "Wikipedia". Jeśli będziesz pisał w oparciu o więcej artykułów, to będziemy musieli znaleźć inne rozwiązanie. W każdym razie można.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #108 : 29 Stycznia 2017, 22:33:18 » |
0
|
http://enkol.pl/Tw53Artykuł już powstaje. Czy któryś z forumowiczów ma może kompletny spis wszystkich parowozów Tw53? A było ich 20 .
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #109 : 01 Lutego 2017, 06:25:28 » |
0
|
Całkiem spoko. Zmień tylko zdjęcie, bo to które jest jest bardzo mało reprezentacyjne. Enkol to encyklopedia, a żółty parowóz... Kolejna sprawa to geneza Tw53, czyli wszystkie Tw9, 29, 47. Warto o nich wspomnieć. Listę zachowanych można rzucić w tabelkę.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #110 : 01 Lutego 2017, 19:46:26 » |
0
|
Wszystko po kolei. Tabelka się tworzy a ja potrzebował bym informacji o wszystkich wyprodukowanych . Przynajmniej oznaczenia , rok budowy , data złomowania, jak by były archiwalne zdjęcia to jeszcze lepiej .
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #111 : 05 Lutego 2017, 20:16:26 » |
0
|
Radzę szukać w monografii Soidy. Można też pobuszować po archiwalnych numerach "Świata kleju".
|
|
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2017, 21:10:30 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #113 : 05 Lutego 2017, 22:29:08 » |
0
|
Wszystko po kolei. Tabelka się tworzy a ja potrzebował bym informacji o wszystkich wyprodukowanych . Przynajmniej oznaczenia , rok budowy , data złomowania, jak by były archiwalne zdjęcia to jeszcze lepiej .
Ja bym najpierw zebrał dane, a później publikował. W Kolejach Wąskotorowych na Górnym Śląsku znajdziesz wszystkie potrzebne dane. Jest zestawienie z PKP, z zakładów trzeba zebrać do kupy
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #114 : 18 Lutego 2017, 23:01:10 » |
+2
|
Tym razem komunikat techniczny.
1. Po 3 latach wyłączyliśmy stary serwer. Dobrze służył, ale się przeżył. 2. Strony powinny się wyraźnie szybciej wczytywać 3. Zaktualizowaliśmy oprogramowanie do najnowszej wersji 4. Last but not least - ponownie umożliwiliśmy edytowanie artykułów użytkownikom niezarejstrowanym. Znaczy się - nie trzeba zakładać konta, żeby edytować Enkol. Stało się to możliwe dzięki zainstalowaniu nowego, megaskutecznego zabezpieczenia blokującego spamboty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #115 : 20 Lutego 2017, 21:38:20 » |
+2
|
Opublikowalśmy służbowy rozkład jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (a właściwie to dodatki I, V i VII do srjp) z roku 1981: Dodatek I, V i VII do służbowego rozkładu jazdy GKW z roku 1981]Moim zdaniem na szczególną uwagę zasługuje załączona do artykułu mapa ukazująca sieć GKW w tamtym czasie oraz wszystkie bocznice. Mapę tę opracował na podstawie w/w rozkładu jazdy oraz innych dostępnych źródeł jeden z użytkowników TZF - Mariusz Herchold. Chciałbym w tym miejscy wyrazić Mariuszowi swoje wyrazy uznania i podziękowania za kawał świetnej roboty. LInk do mapy: http://enkol.pl/Plik:Gkw-mapa-1981.png
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #116 : 20 Lutego 2017, 21:51:58 » |
+1
|
Jest absolutny cymes - faktograficznie, kartograficznie i estetycznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #117 : 24 Kwietnia 2017, 12:51:59 » |
+1
|
Właśnie skończyłem tworzyć tabelę z ilostanem . Artykuł ukończony. http://enkol.pl/Tw53
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #118 : 24 Kwietnia 2017, 13:24:59 » |
0
|
Tw53-3995 KWK Zabrze-Bielszowice przekuty z 785 mm
Nie był przypadkiem od razu zbudowany na 1000mm? Gdzieś czytałem że właśnie był, ale nie pamiętam gdzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #119 : 24 Kwietnia 2017, 15:09:15 » |
0
|
u Bogdana Pokropińskiego pisze ,że był przekuty
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|