Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #540 : 16 Listopada 2016, 22:16:56 » |
-1
|
A byłeś na tym przejeździe? Jeśli tak , to co stwierdziłeś? Czy według Ciebie profil przejazdu dopasowujemy do drogi? Czy drogę do przejazdu? No i ostatnie moje pytanie. Czy w przejazdach na długości 18m można jednocześnie wyginać szynę w poziomie i w pionie? Prześwit na przejeździe jest poprawny Ale mam jeszcze takie małe pytanko do Ciebie kolego Storch Chodzi o Twój nick, a pytam dlatego, bo wykonawcą przejazdu była firma STOR
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2016, 22:32:47 wysłane przez Ogoniasty »
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #541 : 17 Listopada 2016, 11:42:29 » |
+8
|
Będąc na Śląsku wpadłem na parę chwil do Rud i przy okazji wykonałem dwa zdjęcia omawianego przejazdu:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #542 : 17 Listopada 2016, 23:23:15 » |
+3
|
Ale super sobie poradzili z tym kawałkiem toru co przy resztkach peronu był- po prostu go wycięli! A ja myślałem że jak już taki przejazd robią to go wyprofilują (ten tor przy peronie znaczy), bo był wyżej niż szyny przejazdu. Do Ogona: o taką info mi właśnie chodziło. W kwestii profilu pionowego i poziomego linii kolejowych jestem laikiem, dla przeciętnego laika przejazd wygląda super. Co do ew. przejazdu przez niego lokomotywy, to tak "na oko laika" przejedzie, bo na rozmaitych wąskotorówkach widywałem już tory pokrzywione w każdym kierunku i na Lxd2 nie robiły wrażenia. Owszem, Tw53 Lyd1 i laska bym tam nie puścił, bo ma to więcej niż 2 osie posadowione sztywno w ostoi (tak, oczywiście - są luzy i przesuwy, podcięcia obrzeży itp, ale na taki profil przejazdu to raczej za mało). Myślę że Lxd2, wszystkie wlski i MBxd2 dałby radę, jakby co. Ale to tylko oko laika. Póki co nie sprawdzimy, bo jak na razie nikt ruchu w tamtym kierunku nie przewiduje zdaje się. (Chociaż pociąg do Stodół byłby atrakcją zapewne - tabor mogący z ludźmi do kilometra jechać jest przecież. Nie ma tylko toru) Pozdraw Storch Ps. Nie zajmuje się naprawami i budową infry kolejowej (chyba że jako mikol pod okiem kogoś kto się na tym zna). Nie mam wykształcenia kolejowego, nawet średniego. Jestem tylko zwykłym mikolem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #543 : 18 Listopada 2016, 08:41:33 » |
+1
|
Doszukać się trzeba pozytywu. Zawsze mogli rozebrać i dać asfalt nie myśląc o przyszłości kolejki. Macie pewnie sporo racji, ale wiem jedno, że są ludzie za to odpowiedzialni nie wspomnę a Prezesie lub nawet jego pracowników którzy chyba wiedzą lub mają sygnał, że coś idzie nie tak. Skoro faktycznie nie jest to dobrze zrobione to pewnie zainterweniują.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #544 : 18 Listopada 2016, 09:43:19 » |
+1
|
Ale jak to wycieli tor przy peronie?? Przecież firma ma robić przejazd kolejowy anie nie rozbierać torowisko. Co do ruchu na tym odcinku to Ogon pisał wcześniej ze trwają prace na tym odcinku więc jest planowane wznowienie. Jeden MBxd jest sprawny i jeździ wiec nie będzie problemu z brakiem toru do oblotu składu. Jak wyremontują drugiego MBxd to będzie można tam prowadzić większe pociągi.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #545 : 18 Listopada 2016, 23:30:22 » |
+1
|
Spójrz na fotkę z posta powyżej. Za przejazdem miedzy drzewami widać tabliczkę "Stodoły". Jeszcze niedawno był tam kawałek toru (do krawędzi peronowej chyba sięgał. Używano go chyba do tego żeby tor na przejeździe trzymał szerokość podczas budowy. Tam gdzie ta splantowana ziemia jest rów, wymieniali przepust pod tym kawałkiem toru i pewnie z tej okazji zrobili wycinkę i nie złożyli toru z powrotem do kupy. Być może miał tylko kilka metrów (dalej krzaczory więc nie widać czy tor jest) to pewnie uznali że to "plankton" i nie trzeba się bawić w takie "drobiazgi". Co do prac na tamtym odcinku to Ogon wspominał tylko o postawieniu To i D1, o innych pracach nic nie jest napisane. Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #546 : 20 Listopada 2016, 21:52:33 » |
0
|
Panowie już wszystko wyjaśniam. Patrząc na zdjęcie, przejazd wygląda ładnie ale jak ktoś by zrobił zdjęcie 10cm nad szyną zobaczył by tzw patologię przejazdu, która kwalifikuje go do przebudowy. Tory w peronie na stacji Stodoły zostały odcięte, by nie można było dostrzec przewinień jakich dopuściła sie firma budująca przejazd. Oczywiście szyny pocieli pewnie i zezłomowali. Żyje na tym świecie 36 lat i takiego patologicznego przejazdu jeszcze nie widziałem. Pochylenie toru w przejeździe wynosi 10cm na 4,7m dł. tak że toru w peronie nie moge wybudowac bez łamania pewnych standardów budowy. Tylko kto mi to później odbierze?
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #547 : 20 Listopada 2016, 22:16:19 » |
0
|
A jak było narysowane w dokumentacji?? Jeśli w papierach jest prawidłowo to sprawa prosta. Wystarczy nie odebrać roboty a dodatkowo oskarżyć o zniszczenie dalszej części zabytkowego (no bo linia jest wpisana do rejestru zabytków) torowiska.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #548 : 21 Listopada 2016, 09:14:14 » |
0
|
Drogowcy którzy kładli asfalt też stwierdzili nietypowość tego przejazdu Rozmawiałem nawet z kilkoma toromistrzami, którzy też stwierdzili patologie. Przejazd został spieprzony już na papierze bo kierowniczka robót stwierdziła że musi byc wykonany według planu Tyle że oryginalny przejazd był położony poprawnie a nowy nie. Zastanawiam sie jak musiały być wypchane koperty skoro przeszedł odbiór, mimo że fachowcy stwierdzają rażące błędy. Czy jest jakiś nadzór nad projektami? I czy jest jakaś uczciwa firma torowa w polsce która widząc błędy w projekcie zgłosi to wyższej instanci? (Poza Ogonem oczywiście:) )
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #549 : 21 Listopada 2016, 12:12:33 » |
0
|
Czyli jak juz w papierach spieprzone to będzie problem. Tylko czy w tych papierach nie jest nakazane podłączyć przejazd z torowiskiem przy peronie?? Bo od strony Rud to chyba torowiska nie było??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #550 : 21 Listopada 2016, 17:43:36 » |
0
|
Promien łuku został zmieniony z 50 na 75m , A tor jest urwany z jednejstony, i od dwuch tygodni z drugiej strony
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #551 : 22 Listopada 2016, 00:45:32 » |
0
|
A jest jakaś możliwość poprawy stanu rzeczy? Np przez podłożenie między betonowy monolityczny podkład a szynę podkładek różnej grubości? Czy żeby naprawić to trzeba pruć do gleby i wszystko od nowa robić? Pomijam fakt że do takiej roboty trzeba zapewne przebrnąć górę papierów i urzędasów, uzgodnienia, zajęcie pasa drogowego itp.... Pozdr Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #552 : 22 Listopada 2016, 14:25:16 » |
0
|
Dobre pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #553 : 23 Listopada 2016, 03:35:38 » |
+6
|
Lepszym pytaniem jest: a kto uzgodnił projekt? A kto sprawował nazdór branżowy? Gdyby tych dwóch spraw nie pokpiono, to nie byłoby problemu. Skoro ktoś zaprojektował schrzaniony przejazd, ktoś uzgodnił dodupny projekt, ktoś zaniechał nadzoru, to kwestia odebrania kaszany to detal. Gdyby projekt został prawidłowo uzgodniony, to projektant wykonałby projekt zgodny ze sztuką. Gdyby wykonawca opierał się na prawidłowym projekcie, ale źle go wykonywał, to jego błędy zostałyby wychwycone podczas sprawowania nadzoru branżowego. A skoro zlekceważono oba etapy, to nie było podstaw do nieodebrania rozbót. W informatyce określa się to jako GIGO - garbage in, garbabe out. Czyli: gówniane dane wejściowe owocują gównianymi danymi wyjściowymi. A w tym wypadku: spaprany projekt + brak nadzoru = taki, a nie inny efekt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #554 : 05 Grudnia 2016, 00:34:51 » |
0
|
Heyka Na oficjalnej stronie kolejki pojawił się rozkład jazdy na grudzień. Pytanko jaki skład będzie jeździł - lok+wagony czy MBxd2? Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #555 : 27 Grudnia 2016, 12:24:32 » |
+3
|
Lokalna prasa informuje, że już w sezonie 2017 ma być czynna linia do przystanku Rybnik-Stodoły, a potem w nowym śladzie do ul. Polan. Dziennik Zachodni. Czyli dokładnie przez ten przejazd.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #556 : 27 Grudnia 2016, 19:27:11 » |
+1
|
Prezydent Rybnika to bardzo fajny człowiek Rozmawiałem z nim osobiście o tym odcinku, kiedy odwiedził mnie wraz z delegacją kiedy odkrzaczałem odcinek Szkoda tylko że nie mógł skontrolować patologii jaka została zrobiona w przejeździe kolejowym. Odcinek ten wykona pewnie jakaś wyłoniona firemka Życze im by udało sie wreszcie udrożnić ten odcinek o który walczyłem tam 4 lata Moja działalność na tych torach dobiegła końca więc nie będe miał już wglądu do jakości wykonanych prac, i mam nadzieje że kolejka podczas odbudowy odcinka nie stanie się bohaterem programu "USTERKA"
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #557 : 27 Grudnia 2016, 19:43:49 » |
0
|
Ogoniasty a znasz plany jak dokładnie ma przebiegać nowy tor do Rybnika??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #558 : 27 Grudnia 2016, 19:50:25 » |
0
|
Starotorzem tam brakuje teraz 200m toru
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #559 : 27 Grudnia 2016, 21:31:38 » |
0
|
A jak mają zamiar poprowadzić torowisko ? Skoro starotorzem to najlepiej byłoby dać zwrotnicę na wysokości przejazdu z ulicą prostą .Albo ciągnąć tory wzdłuż drogi
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|