Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:22:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 118986 razy)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #80 : 31 Października 2008, 18:47:58 »
0

Cytat: "Szymek"
Mam pytanie odnośnie Lxd2 332 z Jędrzejowa
Czy ktoś wie dlaczego gdy przemalowano ją na kolor niebieski w 2007r nie otrzymała ona schematu malowania, jaki był używany kiedyś (np. Lxd2 309, 289, 328) :?:  Farby zużyto by tyle samo, a wówczas mogła by stać się atrakcyjną ofertą do przejazdów specjalnych dla MK. W takim malowaniu jak ma teraz, to chyba Lxd2 nie występowały.


Dla Lxd2 332 zostało odtworzone dokładnie malowanie stosowane w czasie eksploatacji w czasach PKP w lokomotywowni Jędrzejów.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #81 : 31 Października 2008, 19:20:39 »
0

Cytat: "Szymek"
inaczej Rumuny były by zielone :wink: .

Bo bywały zielone. Ja jednak widzę różnicę między schematem PKP a ŚKD. Ale jeśli jest jakieś poparcie merytoryczne w postaci zdjęć że 332 tak właśnie wyglądała, to ok.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #82 : 31 Października 2008, 20:05:17 »
0

Cytuj
Dla Lxd2 332 zostało odtworzone dokładnie malowanie stosowane w czasie eksploatacji w czasach PKP w lokomotywowni Jędrzejów.


Jeśli tak to zwracam honor :oops: .
Bo od "standardowego", niebieskiego malowania na PKP były co prawda odstępstwa np. Lxd2 474 (z Gryfic).
Czy zachowały się jakieś archiwalne fotki "niebieskich" Lxd2 z Jedrzejowa :?:
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #83 : 07 Listopada 2008, 10:25:58 »
0

Co sie stało lxd2-241 w śmiglu , że została odstawiona?

http://www.psk-poznan.cba.pl/index.php?s=kolej/wask-spalin

Obecnie jest tylko 266 sprawna?
Zapisane
pleszewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 151 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #84 : 08 Listopada 2008, 11:12:08 »
0

Cytat: "gkw"
Co sie stało lxd2-241 w śmiglu , że została odstawiona?

http://www.psk-poznan.cba.pl/index.php?s=kolej/wask-spalin

Obecnie jest tylko 266 sprawna?


Z tego co mi wiadomo to jeden rumun jest do niewielkiej roboty...  a pozostałe 3 sprawne (z tego jeden jest eksploatowany, drugi sprawny ale odstawiony, trzeci stoi na dworze i ma spuszczone oleje)
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 11 Listopada 2008, 20:35:18 »
0

Cytat: "pleszewianin"
ma spuszczone oleje

Oleje czy wodę?
Zapisane
pleszewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 151 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #86 : 12 Listopada 2008, 08:54:55 »
0

Cytat: "Kajetan"
Cytat: "pleszewianin"
ma spuszczone oleje

Oleje czy wodę?


i to i to... . Ogółem to żal tych rumunów. Podobno ruch towarowy tam zawieszono:(
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #87 : 30 Kwietnia 2009, 23:17:54 »
0

1)Silnik oryginalny na licencji Mercedesa lub jak kto woli Maychbacha produkcji FAUR-a:

-MB836Bb lub MBM836Bb o mocy 450KM przy 1450 obr/min.

2)Silnik wbudowany próbnie w kilku egzemplarzach przemysłowych na licencji Reichensthal Henschel produkcji i konstrukcji  ZMiN Wola:

-59H12A o mocy 505KM przy 1600obr/min.

3)Silnik mający docelowo zastąpić oryginalny na licencji Reichensthal Henschel produkcji i konstrukcji ZMiN Wola:

-71H12A o mocy 465KM przy 1500 obr/min.

P.S.
Jeśli ktoś z forumowiczów posiada informacje o zastosowaniu innych typów silników to proszę o podzielenie się wiedzą z innymi :grin: .
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #88 : 04 Maja 2009, 00:47:37 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:10:30 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #89 : 04 Maja 2009, 17:02:06 »
0

Na licencji ale wykonanie przez wola. Tak trzeba to czytać. Zapewne jakieś drobne zmiany Wola wprowadziła.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #90 : 05 Maja 2009, 01:43:24 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:08:53 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #91 : 05 Maja 2009, 22:31:05 »
0

Oryginalne silniki Henschel miały oznaczenia:

-6R (wolnossący 1416H6,doładowany 1416H6A).

-V8 (wolnossący 1416H8,doładowany 1416H8A).

-V12 (wolnossący 1416H12,doładowany 1416H12A).

Silniki te w naszym polskim wykonaniu posiadają wiele różnic konstrukcyjnych i znacznie odbiegają budową poszczególnych elementów i podzespołów od oryginału.
Przekonstruowaniu uległy na stępujące elmenty:
-tuleje cylnidrowe i tłoki wraz z pierścieniami oraz sworznie tłokowe.
-korbowody wraz z panewkami korbowodowymi.
-głowice i pokrywki głowic.
-uszczelki podgłowicowe.
-elementy układu wodnego.
-apartura wtryskowa.
-elementy ukałdu olejowego.
-panewki główne.
-osprzęt elektryczny.
-układ wydechowy i ssący.
-turbosprężarki.
-prądniczka obrotomierza.

P.S.
Proszę nie łapać mnie za słowa bo nie jestem polonistą tylko technikiem :grin:
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #92 : 05 Maja 2009, 22:54:34 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:08:25 wysłane przez Phinek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #93 : 05 Maja 2009, 23:52:23 »
0

Podobnie ma sie sprawa z silnikami Maybacha - silniki te byly produkowne w Rumunii na licencji, a Rumuni wprowadzili wiele zmian konstrukcyjnych, dla zmyly nie zmianiajac numerow katalogowych zmodyfikowanych czesci, co, jak latwo sie domyslic, jest powaznym problemem.
Czesci do instalowanych w Lxd2 Maybachow mozna wciaz nabyc w dziale silnikow przemyslowych firmy Daimler - Crysler, nie ma jednak zadnej gwarancji, ze beda pasowac. Zamawiajac wiec tam czesci ryzykujemy, ze wydamy fortune, a czesci beda sie nadawaly co najwyzej na ozdobe na kominku.

Czesci do owych silnikow mozna tez czasem upolowac w firmach nafciarskich (byly uzywane do napedu wiertni) oraz zwlaszcza w Holandii w firmach trudniacych sie zegluga srodladowa (do niedawna byly jeszcze stosowane na barkach) - tu jednak trafiamy na ten sam problem, co w pukcie powyzszym....

Podsumowujac - majac do czynienia z silnikiem produkowanym na licencji trzeba zachowac daleko idaca ostroznosc przy zakupie czesci od producenta oryginalu lub innego producenta dzialajacego na podstawie licencji, bo sie mozna niezle naciac na szczegolach. A w nich wlasnie tkwi diabel.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #94 : 06 Maja 2009, 18:10:27 »
0

Na szczęście są jeszcze przynajmniej dwie  znane mi firmy w Polsce mające części zamienne i serwisujące silniki Maybacha.

Swoją drogą to ZMiN produkuję następcę lub jak kto woli daleką modernizację silnika Henschla, czyli silniki rodziny 135.

Można by nimi śmiało zastąpić silniki dotychczas stosowane co byłoby bardzo korzystne gdyż posiadają mniejsze pojemności i ilości cylindrów przy
zachowaniu momentów i mocy wymaganych w Lyd2 i Lxd2.

Przykładowo zamiast silnika 71H12A(V12,465KM,poj.skok 26,6dcm3) stosowanego w Lxd2 ,można śmiało zastosować silnik 135V8TC(V8,465KM,poj.skok
 17,7dcm3) lub zamiast silnika 16H12A(V12,350KM,poj.skok 26,6 dcm3) stosowanego w Lyd2 , można zastosować silnik 135R6TC(R6,350KM,poj.skok
 13,3 dcm3).

Co zyskujemy?
Przede wszystkim nowoczesny i  trwały silnik,o mniejszej ilości cylindrów i mniejszej pojemności,co ma duże znaczenie w kosztach eksploatacji i napraw.
Cechą ujemną może być jedynie cena zakupu.
 P.S.
Widać że kolega z GKW musi użerać się z rumuńskimi złomami.Polecam koledze przejażdżkę Lxd2 na silniku Wola zupełnie inna jazda i pewność rozruchu w każdych warunkach bez używania Webasta i pewność bezusterkowej pracy.Pozdrawiam :grin:
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #95 : 06 Maja 2009, 19:32:59 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:08:15 wysłane przez Phinek » Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #96 : 06 Maja 2009, 21:42:36 »
0

Cytat: "powerpack"
Polecam koledze przejażdżkę Lxd2 na silniku Wola zupełnie inna jazda

Henschlem tez się człowiek najeździł i faktycznie ma sporo zalet, ale:
- kopci toto jak parowóz
- chodzi jak jakiś odkurzacz... Nie ma to jak "klang" maybachowskich sześciu garów  :mrgreen:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #97 : 06 Maja 2009, 22:54:25 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:08:05 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #98 : 07 Maja 2009, 18:25:14 »
0

Zasadniczo silniki z wtryskiem pośrednim(Maybach) mniej dymią niż te z bezpośrednim(Henschel),co spowodowane jest lepszym spalaniem mieszanki w przypadku tych pierwszych.
Zasadniczo silniki Henschla dymią tylko jak są zimne i jest to całkiem normalne.Duże zadymienie świadczy o obciążeniu zimnego silnika lub o jego złej regulacji jak również o jego znacznym zużyciu.

P.S.
W przypadku silników spalinowych po mojemu chyba najważniejsze są trwałość,niezawodność i ekonomia pracy.
Fakt że duża rzędowa "szóstka" ma swoje niepowtarzalne brzmienie,ale to raczej chyba jak wcześniej  wspomniałem mało istotne.
Jeśli chodzi o poziom hałasu to każdy silnik można odpowiednio wyciszyć stosując odpowiednio dobrany układ wydechowy.
W przypadku lokomotywy Lxd2 układ wydechowy dostosowany został do silnika MB836Bb,a nie do 71H12A co ma duże znaczenie ze względu na odmienną budowę i sposób pracy obydwu silników.
Każdy silnik ma swoje zalety i wady,a najbardziej opiniotwórcze opinie pochodzą od personelu obsługującego dane silniki.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #99 : 08 Maja 2009, 01:56:38 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:07:51 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!