Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:26:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 118925 razy)
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #120 : 19 Lipca 2009, 13:36:42 »
0

Tak regulator obrotów zblokowany z pompą wtryskową w silniku 71H12A jest wielozakresowy,gdyż jest silnik typowo trakcyjny i wymagana jest od niego praca przy różnych prędkościach obrotowych.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #121 : 19 Lipca 2009, 16:38:51 »
0

Cytat: "Hal9"

Aby ułatwić rozruch można zamiast webasto które zużywa akumulatory i paliwo zastosować podgrzewanie elektryczne z sieci 230 V. Do silników samochodowych jak i do maszyn rolniczych czy budowlanych są gotowe tego typu grzałki wystarczy zamontować. Szybko i sprawnie podnoszą one temperaturę całego silnika. Z pewnością da się takie coś zamontować do lokomotywy.


W obecnych warunkach gdy koleje waskotorowe maja juz raczej dosc krotkie linie, rzadko jezdza w zimie, a lokomotywy w zasadzie nie nocuja poza lokomotywownia, problem wyczerpywania akumulatorow zasadniczo stracil na znaczeniu - lokomotywe uruchamiasz przeciez w szopie przed wyjazdem na trase i zwykle masz do dyspozycji "matke", "besterke", czy jak tam w lokalnym jezyku okresla sie agregat rozruchowy.

Co do agregatow elektrycznych - dostepne w handlu maja za mala wydajnosc do podgrzania takiej krowy jak Maybach.
Inna rzecz, ze ze wzgledu na znaczne zuzycie agregatow grzewczych (Vaporow) i wysoka cene ich zamiennikow rozwazamy od jakiegos czasu budowe elektrycznego agregatu grzewczego. Zostaje do rozwazenia, czy zabudowywac osobny agregat na kazdej z maszyn, czy raczej (co wydaje mi sie praktyczniejsze) - zbudowac agregat stacjonarny, ktory bedzie mozna podlaczyc do dowolnej przystosowanej lokomotywy. Co wiecej - wydaje sie, ze stosowanie agregatu stacjonarnego pozwoli na zachowanie istniejacego Vapora lub na ewentualne zabudowanie go (lub jego zamiennika) w przyszlosci.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #122 : 19 Lipca 2009, 17:33:07 »
0

Zastanawiam się, czy w miejscu po usunięciu Vapora nie dałoby rady zabudować niewielkiego silnika spalinowego połączonego wałem z pompą wody i dużą prądnicą, którego zadaniem byłoby:
- wymuszenie obiegu wody
- podgrzanie i utrzymanie temperatury wody w obiegu poprzez ciepło spalin (jakiś dodatkowy wymiennik)
- ładowanie akumulatorów,
- zapewnienie napięcia na pompę oleju i może rozrusznik.

Pomysł jest jak na razie porównywalny z kolejką gondolową Mikoszy, niemniej mógłby on być ekonomiczniejszy i praktyczniejszy w eksploatacji od obecnego rozwiązania, a w wielu wypadkach, braku działającego Vapora.

Z drugiej strony możliwa jest zabudowa na lokomotywie zespołu pompa elektryczna (300 zł)+ przepływowy ogrzewacz wody (500 zł) i to chyba jest rozwiązanie najtańsze i najprostsze.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #123 : 19 Lipca 2009, 17:35:16 »
0

Ciągnę dalej nurt "regulatorowy".

Regulator (zawór) siedmiopołożeniowy, o którym pisaliśmy wyżej, "rozkazuje" pompie wtryskowej wprowadzić silnik na dane obroty. Za to regulator obrotów zabudowany w "końcu" pompy wtryskowej odpowiedzialny jest za utrzymanie zadanych prędkości obrotowych niezależnie od obciążenia. Czyni to zwiększając dawkę wtryskiwanego paliwa w przypadku spadku obrotów który spowodowało zwiększenie obciążenia i na odwrót: redukuje dawkę przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc.

Nurt "rozruchowy":

A może by świece płomieniowe na kolektorze wlotowym zainstalować?...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #124 : 19 Lipca 2009, 17:38:41 »
0

Cytat: "Kucyk"
A może by świece płomieniowe na kolektorze wlotowym zainstalować?...

Czyli utechnologizować metodę rozruchu na "upartego osła"?
Chyba znacie tą metodę - jak osioł się zawiesi i za żadne skarby nie chce ruszyć, wkłada mu się w tyłek gazetę zwiniętą w tutkę, i podpala.
W przypadku Lxd2 ową gazetę się wkłada do wlotu powietrza.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #125 : 19 Lipca 2009, 17:47:42 »
+1

A tak. Tylko nie gazetę, bo od niej, jak to już było napisane wcześniej, można złapać to, czym również uraczyć nas może ruska grzybiara. (Brawo Powerpack!)

Tak na serio, to ułatwienie rozruchu większych jednostek o zapłonie samoczynnym przez zastosowanie do podgrzewania zasysanego powietrza świec płomieniowych wraz z tanim i prostym układem zasilania jest masowo stosowane w ciężarówkach. Stąd jeśli ktoś chciałby taką świecę, czy pompkę do niej dostać, to właśnie w takich sklepach z częściami do tych stalowych smoków powinien szukać.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #126 : 21 Lipca 2009, 13:47:54 »
0

 . 
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:11:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #127 : 28 Lipca 2009, 12:04:08 »
0

Rozruch ze świecami płomieniowymi - idea dobra, ale:
- pojemność skokowa silników ciężarówek kończy się z reguły na 16 litrach. Przy sześciu cylindrach w rzędzie bywa tam do trzech świec (trzy pary cylindrów),
- żeby skuteczność była właściwa, należałoby chyba przy kolejowych pojemnościach skokowych (TIR x 2) zastosować po jednej świecy płomieniowej na każdy cylinder.
Jeżeli to byłoby do przyjęcia - pomysł popieram.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #128 : 08 Września 2009, 20:17:07 »
0

Znowu mam pytanko tym razem do kranu hamulcowego.
Czy w położeniu napełniania ciśnienie w PG będzie miało taką samą wartość jak na położeniu jazdy? Chodzi mi o kran jaki jest w LXD2 bo on chyba jest zasilany przez reduktor a położenie jazdy i napełniania różni się tylko przelotem.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #129 : 08 Września 2009, 21:21:12 »
+1

Sam sobie odpowiedziałeś. Może nie do końca, gdyż część funkcji kranu - hamulec dodatkowy - jest zasilana bezpośrednio ze zbiornika głównego będącego przed reduktorem. Lokomotywa Lxd2 posiada reduktor ciśnienia który jest niezależny od kranu hamulcowego (w kranie Knorra stosowanym w parowozie tak już nie jest) i nie da rady przeładować przewodu głównego. W omawianym loku obwody wyższego ciśnienia powietrza (8-10atn) od instalacji ciśnienia 5bar (posiadającej własny zbiornik główny) są oddzielone właśnie owym reduktorem.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #130 : 09 Września 2009, 20:14:39 »
0

Na pozycji napełniania(fala) powietrze idzie odrazu do przewodu glównego ze zbiornika z zredukowanym ciśnieniem 5 Atm. Notomiast na pozycji jazdy zbiornik jest ten połączony z przewodem glównym przez kalibrowany przewód, który ma za zadanie utrzymać ciśnienie w przewodzie glównym.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #131 : 09 Września 2009, 20:36:00 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:11:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #132 : 09 Września 2009, 20:43:54 »
0

@Phinek
 :shock: zaraz, zaraz... Na fekalne tematy Kuc ma na tym oto zacnym forum 750mm monopol!

@Buczek_PKP
No, tu dałeś trochę... pola do popisu z tą "falą". Oczekuję szybkiego sprostowania, gdyż położenie I kranu maszynisty w Lxd2 nazywa się położeniem szybkiego luzowania i z "falą" znaną z Oerlikonów lokomotyw elektrycznych nie wiele ma wspólnego. Może w ramach pokuty napiszesz o prawdziwej "fali" - jak ona działa?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #133 : 09 Września 2009, 20:50:29 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:12:11 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #134 : 09 Września 2009, 20:56:42 »
0

A prowadził Kolega Phinek np. EU07? :mrgreen:  

Buczek_PKP ma silną rękę. Jeśli zechce, to o fali dobrego posta napisze!

Dodam, że na wąskim torze odpowiednikiem oerlikonowskiej fali jest odpowiednie chwilowe ustawienie zaworu maszynisty Knorra występującego na parowozach i lokomotywach Lyd1... Ale dajmy się wykazać Buczkowi_PKP!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #135 : 09 Września 2009, 21:27:38 »
0

Widze, że kucyk chce abym coś nie coś napisał... A więc na lokomotywie EU07 mamy hamulec Oerlikona z kranem maszynisty FV4A. Podstawowe pytanie. Jak ta fala działa. Działa w ten sposób, że ustawiając kran maszynisty w pozycje ŁADOWANIA łączymy bezpośrednio zbiornik główny (8 Atm) z przewodem głównym. Fali możemy używać popełniając skład bez powietrza. W tym momencie zawory rozrządcze bardzo szybko przestawią się w pozycje luzowania poniważ fala ma prędkość aż 300m/s. Bez fali ciężko byloby prowadzić jakikolwiek pociąg. Po hamowaniu w celu szybszego wyluzowania składu prawie zawsze dajemy fale aby klocki szybko odeszły od obręczy i nie było tzw. efektu Kangura. W pociagach pasażerskich bez fali na upartego da się jechać, ale jeśli ciągniemy sklad towarowy z 30 wagonami to hamowanie takim bruttem jest ładne. Ale pomyślmy teraz ile czasu zajełoby popełnienie tylu wagonów na pozycji jazdy. Oczywiście dając kran w pozycje fali bardzo prosto można przeładować przewód. Konstruktor wiedzial, ze musi zbudować urządzenie idiotoodprone dlatego więc zainstalowal przekaźnik czasowy, który wyłącza fale po 17 sekundach ładowania przewodu. Po zadziałaniu przekaźnika ciśnienie w przewodzie powoli schodzi do 5 Atm.  

Fali jedynie nie używamy jeśli ciągniemy wagony z hamulcem tarczowym ponieważ jeśli damy fale to zawory rozrządcze nam zwariują i zachamuja skład.   Wtedy kondupierz musi lecieć i ręcznie luzować wagony :mrgreen:  Więc jeśli kierownik nas wkurzy to ładujemy przewód po zachamowaniu i przy 12 wagonach w zime kierownik ma co robić :twisted:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #136 : 09 Września 2009, 21:47:59 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:12:25 wysłane przez Phinek » Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #137 : 09 Września 2009, 21:57:40 »
0

Na rumunie jest poprostu inna odmiana fali, którą nie możemy przeładować składu i na upartego można jechać na niej prowadząc pociąg, co nie jest możliwe na kranie Knorra lub Oerlikona. Najlepiej jest to nazwać szybkim popełnianiem składu. Wtedy nikt nie powinien się czepiać czy jest ta fala a może tsunami :wink:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #138 : 09 Września 2009, 22:09:17 »
0

@Phinek
Fala to fala. We wojsku przecież byłeś, więc znaczenie znać - znasz. Wstawać sala - wchodzi fala!

Niestety, nawet bardzo zaangażowany maszynista nie jest przezwyciężyć charakteru układu pneumatycznego Lxd2. Tam do PG mamy do dyspozycji tylko to, co w zbiorniku po reduktorze, czyli 0,5MPa, zaś w Knorze jednak możemy dać "impuls" falowy co by zawory rozrządcze rychlej zadziałały. Oczywiście przy 2 wagonach z hamulcem zespolonym włączonym nie ma co takiej fali stosować, ale przy pięciu jest już to uzasadnione.

A co do opisanego "zaklinania" podwójnych zaworów zwrotnych, to chyba nieźle się w tej kwestii spisuje odluźniacz. No, chyba że czegoś, co było między wierszami nie zrozumiałem.


Kuc dodał: Buczek_PKP mnie wyprzedził, ale dobze godo!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #139 : 09 Września 2009, 22:30:40 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:12:38 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!