Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 19:58:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 388599 razy)
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 13 Stycznia 2010, 20:21:32 »
0

Że tak wtrącę. A co będzie jak potencjalny inwestor będzie chciał jedynie postawić kolejna galerę handlową a kolejka będzie hmm jak to ktoś napisał: "w d.... tej galerii???" Prosty przykład z Karkowa. Na miejscu fabryki Bonarka gdzie były 19 wieczne budynki też miano pozostawić to i tamto i owamto, dużo pisano mówiono jak to zaadaptują stare hale fabryczne na przestrzenie handlowe itp. A teraz mamy kolejny architektoniczny koszmarek w Krakówku a z zabytków został tam tylko komin na którym są mocowane bazy telefonii komórkowej, tak że rzeczonego zabytku nie widać ;/
Zapisane

SKW
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #61 : 12 Lutego 2010, 15:55:31 »
0

Kurier Południowy nr 329. 2010-02-12
Wojna o kolejkę

Tomasz Wojciuk


Po tym jak powiat wypowiedział gminie Piaseczno umowę użyczenia Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej na dobre rozgorzała batalia o zarządzanie kolejką. Wszystko wskazuje na to, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie.

Powiat piaseczyński niespodziewanie wypowiedział gminie Piaseczno umowę użyczenia Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej. Swoją decyzję tłumaczył tym, iż spółka PKP S.A. użyczająca mienie powiatowi uznała, że nie ma on jej zgody na użyczanie majątku kolejki dalszym podmiotom.
- PKP nie zażądało od powiatu rozwiązania z gminą umowy użyczenia, a uregulowania stosunków formalno-prawnych - uważa Jerzy Chmielewski, prezes Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej, któremu kolejkę użyczyła gmina.
Jerzy Chmielewski twierdzi, że spółce chodziło o to, aby starostwo oficjalnie wystąpiło do PKP S.A. z prośbą o zaakceptowanie umowy między gminą a powiatem.
- Starostwo powinno zapytać PKP, czy może użyczyć ten majątek gminie, ale nie zapytało. Stąd wziął się błąd prawny - mówi prezes PTKW.


Kto działa zgodnie z prawem?

Pomimo kontrowersji związanych z różną interpretacją pisma wystosowanego przez PKP S.A. do władz powiatu, wicestarosta Marek Gieleciński podtrzymuje stanowisko zarządu powiatu, że umowa użyczenia majątku kolejki gminie przestała obowiązywać z dniem 31 stycznia 2010 roku.
- Taki jest stan faktyczny i prawny na dziś - podkreśla Gieleciński. PTKW się z tym nie zgadza. Dlatego wniosło 29 stycznia tego roku pozew do Sądu Rejonowego w Piasecznie o ustalenie istnienia umowy użyczenia wraz z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa.
- Chcemy, aby sąd uznał za istniejącą i obowiązującą umowę między gminą Piaseczno, a Piaseczyńskim Towarzystwem Kolei Wąskotorowej - mówi Jerzy Chmielewski - Chcemy też, aby sąd uznał wady, które nastąpiły z winy starosty. To on bowiem nie uzyskał zgody PKP na zawarcie umowy użyczenia z gminą.
- W tej nowej sytuacji powiat piaseczyński nie stał się jedynym podmiotem użyczającym ten majątek od PKP S.A., ponieważ o tym musi zdecydować sąd prawomocnym wyrokiem - informuje wiceprezes zarządu PTKW - Zdzisław Gosk - Powiat jednak zaczął robić własne porządki niezgodne z prawem.
Mówiąc o nowych porządkach wiceprezes Gosk ma na myśli to, że podmioty wydzierżawiając na terenie stacji w Piasecznie lokale oraz powierzchnię reklamową zaczęły otrzymywać wezwania do starostwa w celu zawierania nowych umów na wynajem.
- Pisma te nie zawierają żadnej podstawy prawnej za to w treści można znaleźć elementy szantażu i groźby karalnej. Nie rozumiem, jakim prawem powiat chce wydzierżawiać coś, co nie jest jego własnością i o co od lat nie dba, bo użyczył gminie Piaseczno, a w konsekwencji PTKW - dziwi się Jerzy Chmielewski.
- Chcieliśmy uświadomić dzierżawcom, kto jest uprawniony do gospodarowania tym majątkiem - mówi Marek Gieleciński, wicestarosta powiatu piaseczyńskiego. - Teraz będą określane procedury, które ewentualnie doprowadzą do podpisania nowych umów między dzierżawcami i powiatem. Chciałbym jeszcze raz to podkreślić: powiat jest uprawniony do kroków, które podejmuje.
„Uświadomienie”, o którym mówi wicestarosta jest dla przedsiębiorców mających umowy z PTKW dość niepokojące. W pismach wysyłanych listem poleconym za potwierdzeniem odbioru powiat wzywa do skontaktowania się z urzędem w celu zawarcia umowy określającej zasady odpłatnego użytkowania w ciągu 7 dni. W przypadku braku zawarcia umowy nakazuje niezwłoczne usunięcie reklamy, a gdy to nie nastąpi do 25 lutego, straszy opłatami za bezumowne korzystanie z nieruchomości.


Kto przejmie majątek po PKP S. A.

W tej chwili właścicielem majątku Grójeckiej Kolei Dojazdowej są PKP S.A. oraz Skarb Państwa. Niedługo jednak zakończy się trwający wiele lat proces regulowania stanu prawnego i kwestii własnościowych. Gdy to się stanie, nowym właścicielem tego majątku zostanie PKP S.A. - spółka skarbu państwa, która o zgodę na przekazanie majątku „dalej“ musi wystąpić do ministra infrastruktury. Po jej otrzymaniu PKP S.A. może przekazać notarialnie ten majątek dowolnemu podmiotowi samorządowemu, który o ten majątek wystąpi i racjonalnie umotywuje swój wniosek. Równie dobrze może to być powiat piaseczyński, jak i lokalne samorządy, w tym gmina Piaseczno. Kwestia, kto przejmie schedę po PKP (tych podmiotów może być kilka) i zostanie wpisany do księgi wieczystej wyjaśni się najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
- Powiat piaseczyński chciałby zostać właścicielem tego majątku - deklaruje wicestarosta Marek Gieleciński - Zamierzamy podjąć współpracę z samorządami, przez których teren przechodzi szlak kolei.
Jednak chrapkę na kolejkę mają też inni, w tym gmina Piaseczno.


Radni i burmistrz popierają PTKW

W środę 10 lutego w biurze rady miejskiej odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Piaseczyńskiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej, burmistrz Józef Zalewski oraz radni - członkowie komisji prawa i porządku. Na spotkaniu zabrakło przedstawicieli starostwa, którzy nie zostali zaproszeni.
- Zebraliśmy się tu po to, aby porozmawiać o kolejce wąskotorowej - otworzyła dyskusję przewodnicząca komisji, Teresa Borowska. - Chcielibyśmy, aby ten teren mógł należeć do gminy. Tymczasem pan starosta wymówił gminie umowę użyczenia.
- Tak, bo jak powiedział, został zmuszony do tego przez PKP S.A. - zabrał głos Jerzy Chmielewski - Tymczasem to nieprawda, bo PKP prosiło tylko starostę o uregulowanie czynności formalno-prawnych. Tak więc rozwiązanie umowy było bezprawne.
- Pięć jednostek samorządowych potwierdziło na piśmie w formie umowy, że chce współpracować z naszą gminą w celu zarządzania tym majątkiem - mówił burmistrz Józef Zalewski - Jako gmina mamy pakiet dokumentów niezbędny do kompleksowego zagospodarowania trasy kolejki.
Słysząc to Jerzy Chmielewski, poprosił burmistrza, aby robił wszystko w celu skonkretyzowania wniosku o przejęcie majątku po PKP S.A. na rzecz gminy.
- W podejmowanych działaniach staroście chodzi tylko o to, aby wyrugować gminę Piaseczno z tego całego przedsięwzięcia - wyraził swój pogląd prezes PTKW.


Projekt wniosku komisji

Spotkanie w biurze rady zakończyło się odczytaniem przyjętego jednogłośnie wniosku komisji do burmistrza o udzielenie PTKW poparcia w toczącym się postępowaniu. Wnioskowano także, aby Towarzystwo mogło korzystać z przedmiotu umowy użyczenia do czasu wydania przez sąd wyroku w tej sprawie. Komisja domaga się również przyspieszenia działań zmierzających do przejęcia od PKP S. A. na własność gminy obszaru użytkowanego przez PTKW.




FOTO: W spotkaniu w biurze rady miejskiej oprócz członków komisji prawa wzięli udział przedstawiciele PTKW oraz burmistrz, Józef Zalewski.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 13 Lutego 2010, 08:51:42 »
0

To miło że tyle podmiotów ma chęć tyle ze co dany podmiot oferuje po przejęciu?Bo chyba nie złote góry?Pozdrawiam
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 14 Lutego 2010, 13:40:09 »
0

No i właśnie tu jest problem- każdy widząc jak kolejka prężnie działa chce ją mieć.
Zupełnie inna sytuacja była na MKD- każdy miał wizje (czasem nawet jakby był po ziołach :sad: )ale tylko na tym się kończyło czyli, chciało by się wieś a pieniądze gdzieś...
Szkoda by było gdyby kolejka ucierpiała przez te spory...
Pozdrawiam
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 14 Lutego 2010, 14:34:23 »
0

Jedna rzecz w tym artykule się nie zgadza: Z jednej strony powiat argumentuje, że nie dostał od PKP zgody na użyczanie "dalej" (przypuszczam, że idzie tu o Art. 712 Kodeksu Cywilnego*), z drugiej jednak nie przeszkadza mu to we wzywaniu dzierżawców lokali do zawierania nowych umów o wynajem.

Myślę więc, że tu nie tyle o kolejkę chodzi, co o dochód z dzierżawy lokali. Czyli mamy powtórkę z Krośniewic.

*) Czy leci z nami ktoś po studiach prawniczych?
Zapisane
Jerzy Ch.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #65 : 14 Lutego 2010, 16:32:01 »
0

Tutaj chodzi o nienawiść pana starosty piaseczyńskiego do ludzi, którzy z totalnej zapaści reanimowali tę kolejkę i w dodatku mają sukcesy..... Człowiek, który na ten teren przy :mrgreen: jechał ze Starachowic (4.8 km od Wąchocka) wypił z mlekiem matki nienawiść do tego, że krowa Kowalskiego jest zdrowa i daje coraz więcej mleka. Chodzi więc o to, aby ta krowa zdechła, aby zachorowała lub żeby Kowalski tę krowę "dobrowolnie" - niekoniecznie zgodnie z prawem" oddał panu staroście.
To jest człowiek, który zgodnie z doniesieniami prasy lokalnej ma sprawę karną z doniesienia prokuratorskiego za składanie fałszywych zeznań przed sądem, to również uczestnik sylwestrowej bójki w restauracji własnej żony, to krótko mówiąc facet, który robi i mówi to co chce, dopóki mu się udaje........ tym razem się pomylił i dlatego to nie on osobiście podpisuje oświadczenia zawierające nieprawdę, ale jego zastępca i członek.....zarządu.
Całe szczęście, że PTKW posiada zdecydowanie lepszych radców prawnych aniżeli starosta i teraz spokojnie możemy i musimy czekać na prawomocne orzeczenie sądu.
A do tej pory....możemy jeździć i opiekować sie majątkiem dawnej GKD, ponieważ chroni nas prawo.  :lol:
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #66 : 14 Lutego 2010, 16:57:10 »
0

Powodzenia i sporo stalowych nerwów na ww człeka życzę :grin:
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #67 : 14 Lutego 2010, 20:21:20 »
0

Ja jestem spokojny o przyszłość GrKD. A dlaczego? Bo GrKD to nie starosta, burmistrz, urzędas. GrKD to ludzie pełni pasji i poświęcenia dla sprawy ratowania kolei. Ich nic nie powstrzyma ani nie zniechęci, bo starosta jest starostą gdyż tak wyborcy zadecydowali. A pasjonat jest pasjonatem z głębi serca.

Za pół roku wybory samorządowe. W urzędach zmienią się tabliczki na gabinetach. Ci z lewej strony przejdą na prawą, PO przetasuje się z LiD, kaczory poczłapią w szuwar zapomnienia, z Głoskowskich bagien wypełzną nowe-stare monstra, krystalicznie czyści (przynajmniej w deklaracjach) zasiądą na tronach...
Tylko jedno się nie zmieni. Kolejka - która będzie dalej istnieć. A czemu? Bo życie wszystkie zapędy weryfikuje. Czy można walczyć z rzeczywistością - można, ale przegrana jest pewna. Kto o zdrowych zmysłach będzie chciał zniszczyć taki dorobek ludzi poświęcających się dla sprawy kolei ten sam popełni samobójstwo swego wizerunku w oczach nie tylko mieszkańców Piaseczna, ale całej Polski. Nie karmi się świń perłami.

Pasji która skupia wokół kolejki garstkę ludzi nie da się zmierzyć, zabrać, przenieść, bo są to uczucia których nikt nie jest właścicielem. Nie można ich kupić, bo czy prawdziwą miłością można handlować? Można handlować pozorami, jednak przez 10 lat pracy na GrKD zdążyłem poznać co powoduje u tych zapaleńców siłę do zmagania się z przeciwnościami. Nie jest to żadna rzecz materialna, ani fałszywie pojęta chęć posiadania i stania na piedestale. To jest prawdziwa miłość do tego magicznego tysiąca milimetrów(+5/-2) zawartego pomiędzy dwoma kawałkami kutej stali. I żaden starosta nie zniszczy tego.

Kolejka to ludzie. Oni byli, są i będą. I kolejka nie zginie, choć czasem jest ją ratować bardzo ciężko. W Piratach z Karaibów pada takie zdanie:

Cytat: "Will Turner"
Sprawa nie jest przegrana dopóki istnieje choć jeden głupiec który o nią walczy.


I ja w to wierzę.

Kuc
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #68 : 15 Lutego 2010, 09:21:10 »
0

Ale czasami można walczyć z wiatrakami!
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #69 : 15 Lutego 2010, 09:46:58 »
0

Lecz gdy się poddasz, to przegrałeś z kretesem.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 15 Lutego 2010, 09:51:23 »
0

Zgadza się ale wszystko ma swoje granice!
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #71 : 27 Lutego 2010, 12:15:26 »
0

Kurier Południowy
numer 8(331)/2010

Kolejka zabezpieczona

Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej,postanowieniem Sądu Rejonowego w Piasecznie,nadal może realizować przejazdy pasażerskie i korzystać z majątku ruchomego i nieruchomego tworzącego infrastrukturę kolejki wąskotorowej.

Dwa tygodnie temu w artykule "Wojna o kolejkę" pisaliśmy,że umowa użyczenia majątku kolejki wąskotorowej gminie Piaseczno przez starostwo powiatowe wygasła 31 stycznia 2010 roku.Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej,które użyczało kolejkę od gminy,nie przyjęło tego do wiadomości,wnosząc 29 stycznia pozew do Sądu Rejonowego w Piasecznie o ustalenie umowy użyczenia wraz z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa.
-Chcemy,aby sąd uznał za istniejącą i obowiązującą umowę między gminą Piaseczno,a Piaseczyńskim Towarzystwem Kolei Wąskotorowej-mówił Jerzy Chmielewski,prezes PTKW.
We środę 17 lutego Sąd Rejonowy w Piasecznie postanowił zabezpieczyć żądanie pozwu,umożliwiając tym samym powodowi,czyli Piaseczyńskiemu Towarzystwu Kolei Wąskotorowej,korzystanie z majątku ruchomego oraz nieruchomości wraz z naniesieniami i infrastrukturą kolei wąskotorowej zgodnie z umową użyczenia zawartą 20 sierpnia 2008 roku z gminą Piaseczno.
-Sąd zgodził się z nami,że do czasu wydania wyroku w tej sprawie i rozstrzygnięcia o słuszności umowy zawartej między gminą a PTKW,majątkiem kolejki nadal powinno zarządzać Towarzystwo-mówi Jerzy Chmielewski.
-Będzie to zarówno z korzyścią dla tego majątku,który nie będzie rozkradany,jak i dla pasażerów,chcących korzystać z oferowanych przez nas przejazdów.

Wszystko po staremu.

Co postanowienie sądu oznacza dla mieszkańców?
Tylko tyle,że wszystko zostaje po staremu.Do czasu rozstrzygnięcia przez sąd rejonowy sporu o to,kto ma prawo zarządzać majątkiem kolejki,mieniem nadal będzie zarządzać PTKW.Towarzystwo będzie realizować przewozy pasażerskie,jak również czerpać korzyści z tytułu dzierżawy lokali usługowych i powierzchni reklamowej,znajdującej się na terenie stacji w Piasecznie.
W obecnej chwili trudno prognozować ile potrwa proces.Biorąc jednak pod uwagę,że niezadowolone  z wyroku strony będą się odwoływać,może on ciągnąć się latami.

Post Harrego Pottera o kompromisie w sprawie przekazania częśći gryfickiej ekspozycji Muzeum Kolejnictwa do szczecińskiego Muzeum Narodowego przeniesiony do wątku poświęconego Muzeum Kolejnictwa // PN
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #72 : 19 Marca 2010, 18:49:05 »
0

Parking na kolejce?

W poniedziałek, 15 marca w urzędzie gminy odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział wiceburmistrz Dariusz Malarczyk oraz przedstawiciele mieszkańców osiedla „Orężna”. Rozmawiano o lokalizacji parkingu, który pomógłby rozwiązać kryzysową sytuację związaną z niekontrolowanym ruchem pojazdów po drugiej stronie dworca PKP

Przypomnijmy. Podczas ostatniej sesji rady miejskiej radni zdjęli z porządku obrad projekt uchwały w sprawie wydzierżawienia przez gminę działki przy ulicy Kasprowicza 8 z przeznaczeniem pod tymczasowe miejsca parkingowe. Powstania parkingu, odciążającego okolice dworca PKP, nie chciała część mieszkańców osiedla „Orężna”. - Chcemy stworzyć tymczasowe miejsca postojowe przy ulicy Chełmońskiego tylko na okres budowy docelowych parkingów wzdłuż ulicy Dworcowej, co potrwa maksymalnie dwa lata - przekonywał wiceburmistrz Dariusz Malarczyk. - To ma być tylko rozwiązanie tymczasowe. Ta argumentacja na niewiele się jednak zdała, bowiem reprezentacja mieszkańców osiedla „Orężna” miała zupełnie inne zdanie na ten temat i w konsekwencji to ich głos okazał się decydujący. Z budowy tymczasowych miejsc postojowych w okolicach Chełmońskiego zrezygnowano, ale problem parkujących w tamtej części miasta samochodów pozostał. Dlatego też wiceburmistrz i przedstawiciele mieszkańców, zgodnie z deklaracjami, postanowili raz jeszcze spotkać się, aby wypracować jakiś kompromis.

To dopiero początek dyskusji

- Musimy wreszcie rozwiązać ten problem - zadeklarowali na początku spotkania mieszkańcy, a Artur Męcina podszedł do tablicy, aby przedstawić wiceburmistrzowi wypracowaną przez ostatnie dni alternatywę. - Chcemy przedyskutować możliwość zlokalizowania parkingu na terenie kolejki wąskotorowej za czym opowiedziała się większość mieszkańców. Uważamy, że zaadoptowanie pod tymczasowy parking nieużywanej przez nikogo bocznicy z wjazdem od ulicy Sienkiewicza jest rozsądnym pomysłem - mówił Artur Męcina.
- To rzeczywiście dobry pomysł. Gmina od dawna myśli, aby zrobić tam parking, ale wszystko rozbija się o własność gruntów - tłumaczył wiceburmistrz Dariusz Malarczyk.
- Poza tym proszę pamiętać, że kolej wąskotorowa to zabytek...
Jednak parking to nie wszystko. Tradycyjnie powrócił temat zabezpieczenia osiedla „Orężna” przed nasilającym się ruchem samochodów, zarówno tych parkujących, jak i dojeżdżających do dworca. Mieszkańcy upomnieli się o znaki zakazujące parkowania, ale przede wszystkim o poszerzenie strefy osiedlowej oraz „osłupkowanie” skrzyżowań. - Warto by także podjąć rozmowy z PKP S. A. w celu wydzierżawienia pod parking placu przeładunkowego przy ulicy Towarowej - mówił inny przedstawiciel grupy mieszkańców, Jarosław Wąsowski. - Jeśli PKP zgodzi się wydzierżawić ten teren pod parking, to ja nie widzę problemu - zadeklarował wiceburmistrz Malarczyk.

Jaki będzie finał?

Stanęło na tym, że mieszkańcy sami, choć przy pełnym poparciu wiceburmistrza Malarczyka, zwrócą się do starostwa powiatowego w sprawie zaadoptowania pod parking nieużywanej bocznicy oraz do PKP S.A. w kwestii wydzierżawienia placu przeładunkowego przy ulicy Towarowej. W razie, gdyby udało im się coś uzyskać, liczą na wsparcie urzędu miasta, który zapłaci za ewentualną dzierżawę oraz poszerzy strefę osiedlową na osiedlu „Orężna”. - Najważniejsza była dla nas deklaracja wiceburmistrza, że gmina nie zrobi nam parkingu w środku osiedla - mówi Artur Męcina. - Co zaś się tyczy rozmów z PKP S. A. to na tę chwilę mogę powiedzieć, że są one bardzo obiecujące... Oczywiście na ostateczne rozwiązania trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.
Zapisane
Jerzy Ch.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #73 : 20 Marca 2010, 01:29:15 »
0

Już to widzę oczami wyobraźni....to pismo Generalnego Konserwatora Ochrony Zabytków wyłączające ten teren spod ochrony i wyrażającego zgodę na urządzenie na tym terenie parkingu.
Podobnie wyobrażam sobie zgodę PKP S.A. na likwidację połączenia linii normalnotorowej z wąskotorową  :lol:  :lol:
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #74 : 20 Marca 2010, 11:44:24 »
0

Ale niestety, w tym kraju wszystko możliwe, więc bym realizacji i takich pomysłów spodziewał :twisted:
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 20 Marca 2010, 15:29:50 »
0

Ale parking tymczasowy nie musi znaczyć rozbiórkę stacji przeładunek. Wystarczy syny zasypać piaskiem tak jak zrobiono to w Wiślicy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #76 : 20 Marca 2010, 16:19:06 »
0

Widzę,że kolega Andrzej ma kolejny rewolucyjny pomysł :mrgreen:

Tylko nie tędy droga.
Przeładunek jest położony w takim miejscu,że dojazd do niego i tak musiałby być poprowadzony przez osiedle "Orężna".
Więc mieszkańcy dużo na tym nie wygrają,a mogą jeszcze stracić przez to,że parking to więcej samochodów a co za tym idzie większy ruch.

Parking tak ale tylko po wschodniej stronie torów przy ul.Towarowej.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 20 Marca 2010, 16:54:14 »
0

Cytat: "Jacekglm"
Widzę,że kolega Andrzej ma kolejny rewolucyjny pomysł :mrgreen:

Takie coś już zostało zrobione. Szyny zostały a samochody jeżdżą bez przeszkód. http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/adamo/02/b12.htm
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #78 : 20 Marca 2010, 20:53:30 »
0

Słuchajcie, ten parking może być kołem ratunkowym dla Przeładunku.

Wyobraźmy sobie taką sytuację: obecnie nieruchomości są jedynie użyczone samorządowi. Nadchodzi czas przekazywania ich na własność. PKP wiadomo - oddaje tylko to, co jest niezbędne dla funkcjonowania kolejki, i co nie jest - ale nie da się opchnąć. Ale 3ha gruntów o szerokości do 100m, położone tuż przy stacji PKP, na pewno są warte hoho, albo i jeszcze więcej. Łatwo będzie dowieść, że ów teren nie jest konieczny do funkcjonowania GrKD - wszak Piaseczno Przeładunkowa była stacją stricte towarową, a ruch towarowy od 14 lat nie istnieje. Skreślenie z rejestru zabytków - nic prostszego - vide Jędrzejów. Wiec co pozostaje...?

He, wykorzystać zapisy ustawy o restrukturyzacji PKP mówiące: mienie PKP SA może być przekazane nieodpłatnie, w drodze umowy, na własność jednostkom samorządu terytorialnego, na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek w dziedzinie transportu.

Urządzamy parking - niewątpliwie będący inwestycją infrastrukturalną w dziedzinie transportu - i mamy krycie.

Parking można wykonać z nawierzchni rozbieralnej (kostka Bauma) tak, aby zachować torowiska wtopione weń i dwie pieczenie mamy na jednym ogniu przygrzane...

Co Wy na to Towarzysze?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #79 : 20 Marca 2010, 21:37:35 »
0

Kucyk myślisz ze chcieli by bawić się w układanie kostki w poziomie torowiska?? Co ze zwrotnicami?? Ja myślałem o zasypanie torów nad główki szyn a jako utwardzenie płyty betonowe (takie 2x1m). Po dwóch latach płyty wystarczy zdjąć i odkopać szyny. Jedynie zwrotnik trzeba zdemontować bo by wystawały nad powierzchnie. Przy okazji wycięte by zostały drzewa które tam się zadomowiły.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!