Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Grudnia 2024, 18:43:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 388282 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #120 : 14 Lipca 2010, 21:56:04 »
0

 I gdzie tu logika?? Projektować rozjazd do nieczynnej stacji a likwidować wiadukt na czynnej lini.

Hoć może jest pewna logika.....

Stacja Piaseczno wask do przeniesienia na stacje przeładunek. Wtedy wiadukt niepotrzebny....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jerzy Ch.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #121 : 14 Lipca 2010, 23:43:35 »
0

Chyba sobie tak gadamy, aby sobie pogadać. Temat jak widzę odżywa od czasu do czasu i nic z tej wymiany poglądów nie wynika......a ty trzeba Panowie na 30-go każdego miesiąca przygotować wypłaty bez większego dyskutowania o tym czy wiadukt będzie czy nie. Nie bardzo wiem, jaki cel ma powracanie do tematu ? Troska o kolej, czy o wiadukt, czy                     o " poddjerżenie razgawora" ? Trosk Ci u nas dostatek, ale ......przyjmiemy jeszcze tę jedną - kiedy się realnie pojawi :-)
Proponuje zakończyć temat , przynajmniej na kilka miesięcy. 
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #122 : 15 Lipca 2010, 01:53:07 »
0

Cytuj
Zapisy specustawy kolejowej pozwalają na takie numery jak wywalanie obcych przepraw nad budowaną nawierzchnią torową. Natomiast w skreślaniu obiektów z rejestru zabytków PLK jest bardzo skuteczne (niestety).
Wydaje mi się na chłopski rozum, że ideą art 9s ust 3 (jeżeli o to Ci chodzi ) UoTK jest wywłaszczanie tego rodzaju nieruchomości, które są przeszkodą absolutną, tj. nie da się ich ominąć, ani z nowej linii z nimi zgrać - np. domy mieszkalne stojące sobie bezczelnie w pasie kolejowym planowanej linii. W przypadku obiektów inżynieryjnych (prawie) zawsze da się postawić nowy obiekt. Owszem, wszystko jest kwestią złej/dobrej woli przy interpretowaniu zapisów i zawsze istnieje ryzyko, że ktoś zapragnie z takich zapisów skorzystać w "złej wierze". Nasze górnośląskie doświadczenia z zarządcami dróg raczej wskazują na to, że im większy inwestor (relacja większości: miejski zarząd dróg < wojewódzki < GDDKiA), tym poważniejszy partner w rozmowach. A budowano / będzie się budować 3 obiekty mostowe kolidujące z naszą trasą: na Północnej Obwodnicy Bytomia, na DK11 i na autostradzie A1. O ile przy budowie obwodnicy Bytomia (inwestor: UM Bytom) nie chciano nawet z nami rozmawiać o problemie opóźnienia przy budowie trasy (terminy zachodziły na sezon), o tyle wykonawca autostrady A1 chciał nam budować jakieś terminale przesiadkowe / bajpasy byśmy mogli jeździć na dwóch odcinkach linii kolejowej przerwanej budową Chichot
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2010, 02:27:25 wysłane przez Bartosz Uryga » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #123 : 26 Lipca 2010, 18:44:10 »
0

O uświęcającej wizycie pisze Kurier Południowy w numerze 351.

Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #124 : 26 Lipca 2010, 18:56:38 »
0

Witam!  Czy teraz podczas przejazdu bedzie ktoś chodził z tacą?    Pozdrawiam! Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #125 : 28 Lipca 2010, 00:14:34 »
0

http://radiowarszawa.com.pl/?p=784
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #126 : 28 Sierpnia 2010, 22:09:57 »
0

A czy ktoś powie coś więcej o reklamie Konkursu TVP, w której Agnieszka Szulim wsiada do Bxhpi z napisem PTKW z walizką (czyżby miała to być normalna podróż?) i jedzie sobie?
Zapisane
Jerzy Ch.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #127 : 29 Sierpnia 2010, 07:30:55 »
0

Jakaż tam reklama Co?Co?Co?? u nas co niedziela wsiadają z walizkami pełnymi pieniędzy i jadą sobie na piknik do Runowa .........bez względu na pogodę :-)
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #128 : 01 Września 2010, 11:50:07 »
0

W sumie M.Rodowicz śpiewała wsiąść do pociągu byle jakiego... ( nie o stan techniczny chodzi- dla przypomnienia ).
Osobiście miło mi było widzieć "Rumunki"w TV...
Pozdrawiam z MMz 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #129 : 05 Września 2010, 13:46:00 »
0

http://www.tvnwarszawa.pl/1672166,wycieczka_waskotorowka,bawsie.html
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #130 : 05 Września 2010, 14:13:17 »
0

I tak oto po raz kolejny Rogów zmienił swoje miejsce na mapie. Tym razem nie dość, że wylądował "pod Warszawą", to przy okazji przekuto go na 1000mm .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #131 : 05 Września 2010, 21:10:06 »
0

Ale ten pan szybko mówi A gdzie kropki i przecinki? )) Ja też tak dużo mówie , kiedy zachęcam do pracy przy torach
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #132 : 05 Września 2010, 22:26:26 »
0

Nasuwa mi się pytanie, dlaczego zdjęcia z Rogowa mają służyć w reklamie telewizyjnej Piaseczna...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #133 : 05 Września 2010, 22:27:40 »
0

Chyba należy zwiąć duży szablon i na każdym wagonie napisać wołami "KOLEJROGOWSKA.PL"
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #134 : 06 Września 2010, 18:35:47 »
0

Oj tam ... Kiedyś może w rewanżu ktoś zrobi reportaż o waszej kolejce i wstawi tabor z Piaseczna  Chichot
Musimy sobie pomagać prawda? 
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #135 : 07 Września 2010, 00:35:57 »
0

O i to jest dobre rozwiązanie... wmontować Px w Rogowski materiał
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #136 : 08 Listopada 2010, 21:21:33 »
0

65 lat po czasie ale lepiej pużno niż wcale
Od 1:18
Małe | Duże
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #137 : 09 Listopada 2010, 00:28:09 »
0

Super zwłaszcza te Lilpopy na końcu filmu.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Hypnos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 37 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #138 : 03 Grudnia 2010, 12:01:41 »
0

Jacek Stolarski
Burmistrz Grójca

15 listopada 2010

Grójecka Kolej Dojazdowa

I have a dream....
Trzeba mieć marzenia! Od tego wszystko się zaczyna.

Kolejka z Piaseczna do Nowego Miasta to plan na lata. Wymaga skomplikowanych kroków organizacyjnych, technicznych, bardzo dużego dofinansowania. Mam nadzieję, że będzie to możliwe i że znajdziemy na ten cel fundusze unijne. Niestety, na niektórych odcinkach Piaseczyńskiej Kolejki Dojazdowej, z której zostało do dzisiaj już tylko 71 km, z torowiska skradziono nawet szyny kolejowe.

Moim pierwszym celem jest przejęcie majątku kolejki na odcinku Piaseczno - Grójec. Odbyły się już wstępne rozmowy i wygląda to obiecująco. Mamy sojusznika w gminie Piaseczno.

Drugi krok to zorganizowanie regularnych przejazdów turystycznych. Możemy mieć znakomitą atrakcję dla warszawiaków i nie tylko.

Jednocześnie rozpocznę poszukiwanie środków na przekształcenie kolejki w szybki tramwaj do Piaseczna. Burmistrz Piaseczna w swoim programie wyborczym obiecuje utworzenie szybkiego tramwaju z Piaseczna do Warszawy. Nasze plany uzupełniają się.

Odtworzenie całego szlaku kolejki grójeckiej nie będzie szybko możliwe i musimy działać metodą małych kroków. Może kiedyś szybkie tramwaje połączą z Warszawą i Nowe Miasto i Mogielnicę, Jasieniec, Tarczyn, a nawet Górę Kalwarię i Konstancin, bo tworzyły one kiedyś sieć podmiejskich kolejek wąskotorowych na południu Warszawy. W XIX wieku potrzeba było do ich wybudowania pieniędzy księcia Lubomirskiego i wizji hrabiego Zamoyskiego, a dzisiaj funduszy unijnych i wytrwałości. Trzeba marzyć!
 
Połączenie szybkim tramwajem Grójca z Warszawą jest ostatecznym celem tych działań. W diametralny sposób zmieni to naszą komunikację z Warszawą, ułatwi ją i spowoduje, że będziemy "bliżej" Warszawy. To najtrudniejszy, najbardziej skomplikowany i dalekosiężny punkt moich planów na najbliższe cztery lata.

Ale może "Now is the time..."

źródło: http://jacekstolarski.blog.onet.pl/Grojecka-Kolej-Dojazdowa,2,ID417161689,n

 Z politowaniem
Zapisane

bzykanie co większych much ...
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #139 : 03 Grudnia 2010, 12:30:39 »
0

Gdyby nie załączone źródło to bym pomyślał, że to Martin Luter King made in Poland...
Ale chłopina ma racje- trza marzyć
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!