Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Maj 2023, 13:54:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 17 18 [19]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co tam w Mławie słychać??  (Przeczytany 283815 razy)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 778 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #360 : 15 Grudzień 2021, 18:01:08 »
+1

https://www.infoprzasnysz.com/koleja-waskotorowa-szlakiem-frontu-wschodniego-i-wojny-swiatowej-na-polnocnym-mazowszu-video/

Propaganda czy coś się zaczyna dziać??

Pozdrawiam,...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #361 : 10 Styczeń 2022, 22:48:45 »
+1

Byłem na tym wydarzeniu - było bardzo dobrze zorganizowane. Są to jednak jednostkowe akcje. Wójt gminy Czernice Borowe zapowiedział oczyszczenie szlaku do Przasnysza.
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1104 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #362 : 11 Styczeń 2022, 23:50:18 »
+1

Do oczyszczenia dużo nie ma, bo zarośnięty właściwie tylko w kilku punktach. Pytanie tylko w jakim stanie tor (podkłady) jest...
Zapisane

To jest przekaz.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1839 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #363 : 12 Styczeń 2022, 01:24:28 »
+4

Kopnijcie mnie jeśli herezje wygaduję, ale czy aby tam nie było wszędzie toru na szynach s49 i to jakoś relatywnie nowego, remontowanego jakoś w ostatnich latach funkcjonowania kolei wąskotorowych w strukturach PKP? Jeśli tak, a szlak jest względnie prosty, to się może jeszcze jakoś trzymać.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4301 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #364 : 12 Styczeń 2022, 07:40:20 »
0

Kiedyś pisałem o zmorze remontów początku lat 90. Tam stosowano już podkłady wg. standardów kapitalistycznych, czyli nasączone tylko tyle aby nie było wątpliwości że były nasączane. Stąd trwałość tych szpał jest mizerna porównując je do belek z lat 70 gdzie pchano kreozot bez ograniczeń. Myślę że nawet jeżeli ten tor wygląda z wierzchu ładnie, to jednak po tych 3 dekadach nic go nie trzyma poza emocjami miłośniczymi.
Zapisane

O, szeryf, szeryf, a ty trzymaj się!
Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle.
Pamiętaj: bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz - możesz walić z obu luf!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #365 : 12 Styczeń 2022, 09:07:18 »
0

Ale tam są podkłady betonowe a nie drewniane.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #366 : 12 Styczeń 2022, 10:11:38 »
0

One też nie są wieczne. Gniją drewniane dyble.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2692 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #367 : 12 Styczeń 2022, 10:41:44 »
0

Owszem ale sa trwalsze od drewnianych.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4301 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #368 : 12 Styczeń 2022, 20:44:21 »
0

Tam są drewniaki. Ten białawy kolor odkrytych powierzchni to ususzony pył naniesiony z pól.

Jeśli PKP robiły jakiekolwiek wymiany całościowe po wprowadzeniu transporterów, to dawały tylko drewno. Pamiętajmy, że ówcześnie produkowane na wąski tor betoniaki były żelbetowe, a nie strunobetonowe, stąd ich nieprzydatność w nędznie utrzymywanej infrastrukturze polskich wąskich. Polecam poczytanie posta http://750mm.pl/index.php?topic=5415.msg84050#msg84050

A kolej mławska - jak już pisałem wielokrotnie - ... sami wiecie co.
Zapisane

O, szeryf, szeryf, a ty trzymaj się!
Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle.
Pamiętaj: bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz - możesz walić z obu luf!
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #369 : 28 Marzec 2022, 11:00:05 »
+1

Czernice dostały dofinansowanie na "konserwację" torowiska to Krasnego. Pytanie na co wystarczy te 200 tys? Pewnie na "waciki".

https://www.infoprzasnysz.com/kolejka-waskotorowa-w-czernicach-borowych-z-dofinansowaniem/?fbclid=IwAR0igypg_tdNzW87udhpzBBIoTnppTjhHMlfQ4xboPHobeyCtzL4H_OO-Mc
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 778 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #370 : 20 Październik 2022, 09:44:11 »
+4

Szwagierka mmsem mi podesłała...

Pozdr,...


* IMG_20221020_093402.jpg (161.25 KB, 768x1014 - wyświetlony 174 razy.)
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #371 : 23 Październik 2022, 19:35:03 »
+2

Na FB mini "fotorelacja" - https://www.facebook.com/318905591523855/posts/pfbid02s17NSoUMo2b56hqoc7CTVm3hL2YJa1ks8KZqRn82JUMzf5kxnn678ixTibvASdhGl/

Szybka analiza materiału mówi jedno - znowu Ci sami mędrcy, a więc efekt będzie jak zawsze, taki sam...
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 778 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #372 : 26 Październik 2022, 00:40:54 »
+3

O s....yn... Szok Szok Szok
 O tym koncie na pejsie zapomniałem...
Widać, że system push pull nadal króluje... A z tym Przasnyszem to życie pokaże..., ale mam wątpliwości. Starszy dzieciak już pełnoletni się zrobił, młodszemu kilka lat brakuje, a kolejka nadal zombie...

Pozdr,...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #373 : 01 Listopad 2022, 07:25:46 »
0

Na FB mini "fotorelacja" - https://www.facebook.com/318905591523855/posts/pfbid02s17NSoUMo2b56hqoc7CTVm3hL2YJa1ks8KZqRn82JUMzf5kxnn678ixTibvASdhGl/

Szybka analiza materiału mówi jedno - znowu Ci sami mędrcy, a więc efekt będzie jak zawsze, taki sam...

Nie powiedziałbym. Ci mędrcy już się nie wtrącają
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #374 : 31 Grudzień 2022, 11:02:36 »
0

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/remont-mlawskiej-waskotorowki-ze-srodkow-konserwatora-zabytkow--111235.html

 [...]Niedawno uzyskali oni wsparcie finansowe Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Środki zostały przeznaczone na remont odcinka Leszno – Gostkowo. – Prace dotyczyły wymiany 1200 podkładów drewnianych – poinformował MWKZ na swoim profilu na portalu Facebook.

Urząd wskazał też, że roboty mają pozwolić na przywrócenie ruchu taboru kolejowego. Ocenił jednocześnie, że dotychczasowe skromne środki na utrzymanie infrastruktury okazały się niewystarczające. Podkreślił, że działalność organizacji opiekującej się mławską wąskotorówką opiera się na pracy wolontariuszy. Tym razem potrzebowali oni jednak pomocy z zewnątrz.

– Nasze wsparcie wyniosło 240 tys. zł[...]
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4301 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #375 : 22 Luty 2023, 17:23:59 »
+5

...po kilkunastu latach prowadzenia przez rozmaite zespoły ratownicze resuscytacji pacjent zaczął dawać oznaki życia...

Kurier Kolejowy donosi:

Z Przasnysza do Krasnego drezynami, a do Czernic kolejką. Przewozy turystyczne jeszcze w tym roku!

W 2023 r. nastąpi przywrócenie ruchu na części torowiska Mławskiej Kolei Dojazdowej. Pociągi pomkną na odcinku Czernice – Klewki, a po torach na odcinku Przasnysz – Leszno – Krasne pojadą rowerowe drezyny. O uruchomieniu turystycznych przewozów rozmawiamy z wójtem gminy Czernice Borowe, Wojciechem Brzezińskim.



Walka o wzmocnienie potencjału turystycznego regionu poprzez reaktywację przewozów – ze zmiennym szczęściem – toczy się od lat. Wszystko wskazuje na to, że tym razem się uda, ponieważ lokalni pasjonaci wywalczyli finansowe wsparcie, pozwalające na remont torowiska i przywrócenie go do użytku.

Plan reaktywacji kolejki nabiera rumieńców?

– Po wcześniejszych niepowodzeniach przy realizacji dużych projektów rewitalizacji kolejki, przyjęliśmy metodę „małych kroków”. Rozpoczęliśmy prace ratunkowe tego zabytku od Czernic Borowych. Budżet wiejskiej gminy ma jednak ograniczone możliwości, dlatego misję ratowania kolejki powierzyliśmy Lokalnej Organizacji Turystycznej Północnego Mazowsza, licząc, że kiedyś znajdziemy zrozumienie i pomoc. W odpowiedzi na składane wnioski, wsparcia udzielił nam Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków; później Marszałek Województwa Mazowieckiego i Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jaki zakres prac remontowych udało się przeprowadzić dzięki temu wsparciu?

– Prace konserwatorskie przeprowadziliśmy najpierw na odcinku czernickim, później na części odcinka, należącego do gminy Krasne, a ostatnio na odcinku gminy Przasnysz. Razem wymieniliśmy ok. 5.000 podkładów. Część torowiska została poddana ocenie diagnosty i dopuszczona do prowadzenia ruchu, tzn. drezyn rowerowych i kolei. Przeprowadziliśmy kilka imprez, promujący naszą ciuchcię, w tym wzbudzający duże zainteresowanie projekt „Podróży w czasie”.

Do uczestnictwa w projekcie turystycznym zachęcono również innych?

– Obserwujemy proces akceptacji naszych działań. Współpracę zadeklarowały ościenne samorządy oraz Starostwo Powiatowe w Przasnyszu. Zależy nam na współpracy; jest ona bardzo ważna szczególnie w obszarze turystyki, której nie da się robić w rozbiciu na poszczególne samorządy. Każdy ma atrakcje godne uwagi, ale musimy je połączyć w jeden lub kilka przemyślanych produktów – jednym z nich jest  kolejka łącząca turystyczne ciekawostki. Miasta, które to zrobiły, odniosły sukces promocyjny, wizerunkowy i… biznesowy – np. Ełk, Sochaczew czy Piaseczno.

Jak wygląda plan działań na najbliższe miesiące?

– Wiosną planujemy dokończyć prace na odcinku od Przasnysza do Krasnego, polegające na wymianie kolejnych 300 podkładów, wycięciu samosiewów i opryskaniu torowiska herbicydem. W kwietniu zamierzamy zlecić diagnoście przegląd wykonanych prac, a od maja rozpocząć realizację przejazdów turystycznych kolejką i drezynami.

Jak często będzie można korzystać z atrakcji?

– Częstotliwość zależeć będzie od zapotrzebowania. Wstępnie – raz na miesiąc kolejką oraz drezynami w każdą sobotę i niedzielę. Uruchomione będą odcinki od tzw. stacji Klewki do Czernic oraz drezynami od Przasnysza przez Leszno do Krasnego. Naszą bolączką jest jednak odcinek w obszarze Miasta Przasnysz, ponieważ nie został przejęty przez samorząd i są trudności w jego zagospodarowaniu i administrowaniu.

Czy istnieje szansa na reaktywację przejazdów przez miasto, aby uzyskać spójność przejazdów? Zdaje się, że nie powiedzieliście jeszcze ostatniego słowa?

– Mam nadzieję na przywrócenie przasnyskiego odcinka, ponieważ nasze prace będziemy kontynuować. Złożyliśmy wnioski do Marszałka oraz MWKZ i liczymy na wsparcie w tym roku. Ufam, że ocalimy kolejkę na terenie całego powiatu przasnyskiego i w następnej perspektywie razem – jako wszystkie samorządy – złożymy wnioski o dofinansowanie prac środkami unijnymi.

M.Jabłońska
Zapisane

O, szeryf, szeryf, a ty trzymaj się!
Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle.
Pamiętaj: bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz - możesz walić z obu luf!
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 778 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #376 : 25 Luty 2023, 22:15:03 »
0

Z Mławą jest problem ( mentalność betonu), ale przynajmniej nowa 7ka nie przecięła toru na dwa odcinki ( jest wiadukt)...

Pozdr,...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 ... 17 18 [19]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!