Krzysiek
|
 |
« Odpowiedz #60 : 17 Grudnia 2005, 19:09:16 » |
0
|
Nikogo nie uraziłeś. Jeżeli chodzi o mnie to starałem się uświadomić Ci, że samą ilością pisanych postów niczego nie osiągniesz. Warto poczytać trochę na WWW, mamy w Polskim Internecie co nieco na temat wąskiego toru. Zadawanie pytań jest jak najbardziej wskazane. Razi sytuacja kiedy ktoś zadaje pytanie, na które już wcześniej udzielana była odpowiedź bądź prowadzona była na dany temat obszerniejsza dyskusja. Pozdrawiam i zachęcam do dalszej aktywności na forum.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Krzysiek
|
|
|
gkw
|
 |
« Odpowiedz #61 : 17 Grudnia 2005, 19:12:58 » |
0
|
ok. Ale uwierzcie mi że naprawde mi nie chodzi o ilość postów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #62 : 17 Grudnia 2005, 21:45:35 » |
0
|
http://ag.bocznica.org/Zanim zadasz pytanie, po prostu sprawdź, czy ktoś jego wcześniej już nie zadał i nie uzyskał odpowiedzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #63 : 17 Grudnia 2005, 22:32:21 » |
0
|
http://tabor.wask.pl/ i następnym razem zanim zapytasz o jakiegoś Lxd2 sprawdz czy tam niebędzie odpowiedzi na Twoje pytanie. W Opalenicy jest jeden Lxd2 który został sprowadzony z Przeworska i był sprawny w 2001 roku. Potem wraz z (ponownym) zamknięciem Opalenickiej KD części z niego zostały przekazane do Nowego Dworu (i być może na inne kolejki, nie jestem pewien) na części zamienne do używanych na ŻKD lokomotyw. I tak jeszcze przy okazji nie LXD2 tylko Lxd2.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #64 : 17 Grudnia 2005, 23:24:22 » |
0
|
lxd2. ta lokomotywa podoba mi sie najbardziej ze wszystkich loków wąskotorowych. bo nie widziałeś jeszcze Lyd2 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #65 : 18 Grudnia 2005, 00:05:13 » |
0
|
Po pierwsze o gustach sie nie dyskutuje, a po drugie Lyd2 to inny typ lokomotywy niz Lxd2 i proby porownania beda mysle podobne jak stwierdzenie co jest lepsze Ursus C330 czy Fiat 126P.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #66 : 18 Grudnia 2005, 00:05:43 » |
0
|
Eeee tam najładniejsza jest Lyd1
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #67 : 18 Grudnia 2005, 00:13:05 » |
0
|
Najładniejszy jest Px48 i wszystkie spalinówki przy nim wymiękają :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #68 : 18 Grudnia 2005, 13:45:50 » |
0
|
Lyd2 to inny typ lokomotywy niz Lxd2 Tak, ale...  Lyd2 jest jakby uproszczona wersją Lxd2. Silnik ten sam, przekładnia prawie ta sama. W porównaniu z Lx ma bardzo prostą budowę i jest bardzo prosta w obsłudze. Jej najpoważniejszą wadą jest napęd, trzy nieprzesuwne osie w ostoi i wszystkie z obrzeżami mają tendencje do prostowania łuków. Do wad można doliczyć jeszcze wiązary, które z założenia są wadliwe (nierówne przenoszenie momentu obrotowego). Gdyby Lyd2 miała cztery osie na wózkach to by była (Lxd2 ??) idealna wręcz lokomotywa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #69 : 18 Grudnia 2005, 14:27:12 » |
0
|
Najładniejszy jest Px48 i wszystkie spalinówki przy nim wymiękają :twisted: Eeee tam, jak się an taki Px do górnoslaskich tendrzaków?? pozdr Marek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #70 : 18 Grudnia 2005, 18:31:11 » |
0
|
przekładnia prawie ta sama Prawie robi wielką różnicę. Do wad można doliczyć jeszcze wiązary, które z założenia są wadliwe (nierówne przenoszenie momentu obrotowego). Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki. Nierównomierne przenoszenie momentu następowałoby gdyby wiązary były tylko po jednej stronie, lub korby byłyby obrócone względem siebie o 180 st. S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #71 : 18 Grudnia 2005, 18:48:34 » |
0
|
Nierównomierne przenoszenie momentu następowałoby gdyby wiązary były tylko po jednej stronie, lub korby byłyby obrócone względem siebie o 180 st. Może masz racje. Nie wziołem w swoich rozważaniach że wiązary sa z dwóch stron. Nie zmienia to faktu że ten rodzaj napędu ma wady dlatego jest stosowany tylko w lokomotywach o małej prędkości (mowa o spalinowych). Nawet w parowozach w wielu nowoczesnych konstrucjach rezygnowano z wiazarów. Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki. Chamskie docinki zachowaj dla siebie. Potem się dziwicie że wam po chamsku odpisuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #72 : 18 Grudnia 2005, 19:01:50 » |
0
|
Musisz się jeszcze pouczyć mechaniki. Chamskie docinki zachowaj dla siebie. Potem się dziwicie że wam po chamsku odpisuje. Ja nie widzę ani odrobiny chamstwa w tej wypowiedzi, no chyba że Przemek potraktował ją jak "- Już ja was, k[...] nauczę." Panowie, pax, pax między bracią wąskotorową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #73 : 21 Grudnia 2005, 19:14:37 » |
0
|
Tym bardziej, że Święta za pasem  Wątek o Wls'kach - przeniesiony zgodnie z sugestią. Pozdrawia MP
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
 |
« Odpowiedz #74 : 18 Kwietnia 2006, 15:38:07 » |
0
|
Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie obecnie znajduje sie lxd2 344 ? szukałem już wszedzie i znalazłem tylko informacje że lxd2 344 została zabrana z sompolna w 200x r. nie moge jednak znaleźć informacji gdzie obecnie sie znajduje i w jakim jest stanie. Niestety stronka www.tabor.wask.pl ma problemy techniczne i nie moge tam sie dowiedzieć. Moze ktoś posiada jakieś w miare aktualne foto tej lokomotywy? Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #75 : 18 Kwietnia 2006, 16:20:17 » |
0
|
Wedłóg kopi google jest odstawiona w Gnieźnie od 2003.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
gkw
|
 |
« Odpowiedz #76 : 18 Kwietnia 2006, 17:41:08 » |
0
|
Posiada ktos fotke z gniezna tej lokomotywy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #77 : 31 Października 2008, 10:32:36 » |
0
|
Mam pytanie odnośnie Lxd2 332 z Jędrzejowa (tylko proszę nie potraktować tego jaką jakąś krytykę :  : ) Czy ktoś wie dlaczego gdy przemalowano ją na kolor niebieski w 2007r nie otrzymała ona schematu malowania, jaki był używany kiedyś (np. Lxd2 309, 289, 328) :?: Farby zużyto by tyle samo, a wówczas mogła by stać się atrakcyjną ofertą do przejazdów specjalnych dla MK. W takim malowaniu jak ma teraz, to chyba Lxd2 nie występowały.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #78 : 31 Października 2008, 11:18:36 » |
0
|
Ale czemu mają być wszystkie na jeno kopyto??? Mi akurat to malowanie się podoba 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #79 : 31 Października 2008, 13:37:41 » |
0
|
Obecne malowanie wcale nie jest brzydkie, chodzi mi tylko o realia historyczne (gdyby ciągnęła pociąg specjalny dla MK). Zresztą i tak za jakieś 10 lat obecne malowanie też będzie "historyczne" :lol: . Swoją drogą malowanie taboru rumuńskiego od początku odbiegało od schematu obowiązującego na PKP, inaczej Rumuny były by zielone :wink: .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|